ulkomaan rahat

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Keräilettekö ulkomaan rahoja esim. euroja. Sanokaa vaikka minkälaisia kolikoita teillä on.

Itse kerään euroja ja minun vaarinikin on keräillyt rahoja. Vaikka mitä markkoja mikkä maksaa nykyaikana 100 euroa ja muita rahoja. Itselläni on kaksi viiden euron kolikkoa(suomen) ja sitten minulla on kaikki tavalliset kolikot kaikista maista paitsi monacosta, san Marinosta ja vatikaanista. Sitten minulla on muutama erikois painos mikkä maksaa noin 5 euroa ja ne on 2 euron kolikkoina.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

No, meillä on kaikki 2e erikoiseurot, Kaikkien maiden eurokolikot (Proof laatuisina mitä ette välttämättä tiiä mitä se tarkoittaa) Sit mun isäl on aivan sika paljon markkoja (Ja mä tarkotan sillä sitä et sil on sika paljon niit harvinaisii mitkä maksaa useita satoja euroja ja niitä mitkä maksaa yli tonnin. En ihan viitti alottaa kaikkien euro maiden kolikoiden vuosikertojen keräämistä vaan keskityn vaan Suomen eoroihin mitkä mulla on kaikki käyttämättöminä ja erikoiseuroihin ja Suomen juhlarahoihin. On muuten sika kallis harrastus et mun iskä auttaa siinä ostamalla kalleimmat ja mä maksan sitten halvimmat.

Vierailija

Knight Rider kirjoitti:

iines ankka123 kirjoitti:

Kaljakori kirjoitti:

töpseli313 kirjoitti:niin onhan minullakin 1 ja 2 senttisiä jopa suomen.

En tiennytkään että Suomi olisi tehnyt yhden ja kahden sentin kolikoita.

en määkän tienny et suomi olisi tehnyt yhden ja kahden senttejä

Yhden ja kahden sentin rahoja tehdääkin Suomessa vain keräilijöitä varten.

Niin tehdään, ja joistain vuosisita voi saada euronkin kappaleelta. Niin, niitä ei oo laitettu liikkeelle vaan ne on suunnattu vaa keräilijöille.

Vierailija

kaibutsu kirjoitti:Minä haluaisin kerätä Jenejä (Japanilainen raha). Harmijaan kun ei ole sellaista:(

Meillä on jenejä noin 9 euron edestä ne on uotoja euroihin verrattuna. Nyt saamme taas jotain uusia ulkomaalaisia rahoja kun tulemme täältä Austraaliasta.

Vierailija

Kulta Into Pii kirjoitti:

Knight Rider kirjoitti:

Kaljakori kirjoitti:

&lt;br /&gt;<br />

Voiko niilla 1 ja 2 sentisilla ostaa mitaan??

ei

Vierailija

Kaljakori kirjoitti:

ei teekkään

Vierailija

ankka313 kirjoitti:onko kellään 2000 vuoden 20 senttistä?se on kuulemma arvokas kun niitä on painettu niin vähän.

mulla on

Vierailija

Mun isällä on Roopen onnenlantti. Se on joku Aku Ankan juhlaraha ja toisella puolella on Julle Ankanpää. Huom. se on hieno!!

Vierailija

1 ja 2 sentin kolikoita käytettiin aluksi, mutta useimmat euromaat ovat luopuneet niiden käytöstä. Saksa on yksi harvoista maista, joka käyttää niitä. Meillä on paljon saksalaisia 1 ja 2 senttisiä. Ja muidenkin maiden euroja ja senttejä. Iskä on rekkaluski ja se saa reisuilla niitä. Mä kerään euroja. Iskäkin kerää. Sisko keräs, mut sitä ei taida kiinnostaa enää. Mulla on semmonen Aku Ankka-kansio, mut se on vähän huono. Se on niin vanha, et siinä ei oo kaikkii maita, eikä siihen taida olla lisäsivujakaan. Siinä ei oo myöskään mitään paikkaa erikoisrahoille. Sit mä pistän myös muut ulkomaalaiset rahat talteen, mut niitä en keräile.

Vierailija

töpseli313 kirjoitti:Keräilettekö ulkomaan rahoja esim. euroja. Sanokaa vaikka minkälaisia kolikoita teillä on. <br />

<br />

Itse kerään euroja ja minun vaarinikin on keräillyt rahoja. Vaikka mitä markkoja mikkä maksaa nykyaikana 100 euroa ja muita rahoja. Itselläni on kaksi viiden euron kolikkoa(suomen) ja sitten minulla on kaikki tavalliset kolikot kaikista maista paitsi monacosta, san Marinosta ja vatikaanista. Sitten minulla on muutama erikois painos mikkä maksaa noin 5 euroa ja ne on 2 euron kolikkoina.

Ei liity Aku Ankkaan kovinkaan paljon.

Vierailija

L.Ankka kirjoitti:

Kulta Into Pii kirjoitti:

Knight Rider kirjoitti:

Kaljakori kirjoitti:

&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Voiko niilla 1 ja 2 sentisilla ostaa mitaan??

<br />

ei

Kyllä voi ostaa. Ne on rahaa siinä missä muutkin. Niitä käytetään muualla euroopassa koko ajan.

Vierailija

töpseli313 kirjoitti:Keräilettekö ulkomaan rahoja esim. euroja. Sanokaa vaikka minkälaisia kolikoita teillä on.

Onhan tässä tullu kerättyä Saksa ja Espanja ja Italia täydellisenä lisäksi eri kolikoita muista maista (siis euroja).Lisänä vanhempia rahoja eri maista mm.Usa Tanska,Caymansaaret ym.Enemmän on tullu kerätttyä postimerkkejä...

Vierailija

Keräilemme kolikoita, yritämme saada sarjat vuosiluvuttain....se on kyllä aika vaikeaa kun maitakin tulee koko ajan lisää!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat