Onko ärsyttävää kun oikeinkirjoitus unohtuu täysin,varsinkin otsikoissa?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Esim.

KUKA ONPARAS AKU TUPUVAI HUPU

Minua ainakin ärsyttää jonkin verran tommoinen.Lopetusmerkit puuttuu,ISOILLA kirjaimilla kirjoitetaan ja sanojen välissä ei ole tilaa.Kenen mielestä tuommoinen ärsyttää?

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

Yukitatsu kirjoitti:Itse en pidä tuollaisesta teksistä. En pidä siitä että kaikki kirjoitetaan isoilla kirjaimilla, se ehkä häiritsee eniten. Sekä kun kirjoittaja ei käytä muita välimerkkejä, esim. pisteitä. Minusta tuollainen kirjoittaminen antaa henkilöstä sen vaikutuksen, kuin hän ei osaisi kirjoittaa tai olisi laiska. Itse yritän tarkistaa kirjoittamani tekstin mahdollisimman tarkasti.

Ps. en halunnut loukata ketään henkilökohtaisesti.

Ärsyttää aika paljon.

Ninnuli olisi suositeltavaa kirjoittaa kirjakielellä.

Olen samaa mieltä Yukitatsun kanssa.

Vierailija

No, siis ei se muo mitenkään ärsytä, mut onhan se hyvä jos kirjottaa oikein. Mulle ei oo mitään välii kirjottaako pienellä vai isolla.

Vierailija

Eipä oikeestaan paitsi Caps lockia ei saa rääkätä liikaa.

Myös käyttäjän iän sekä asiallisuuden huomaa kirjoituksesta.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

ankka30 kirjoitti:No keskusteluissa kirjakieltä ei tarvi puhua, ja pienet inhimilliset kirjoitusvirheet ovat ihan OK. Mutta kannattaa miettiä oikeinkirjoitusta ja lukea viesti, ennen kuin sen lähettää. Niin välttyy enimmiltä turhilta virheiltä, ja viesti on helppo lukea. Mutta Akupedia! Se on taas asia erikseen! Oletteko nähneet jossain tietosanakirjassa tämööiSTää teksstriä????????????? Tai jotain murretta? Ei tosiaankaan! Itse olen ollut aivan kauhuissani(ainakin melkein :D) kun Akupediassa on ollut esim. hymiöitä ja aika paljon kirjoitusvirheitä. Ja sit jossain artikkelis on ollu tämmöst tekstii! Muistakaa Akupediassa kirjakieli!

Niin, Akupedia ei oo mikään keskustelupaikka.

Vierailija

No ei todellakaa häiritse. Lopetusmerkki saa puutua otsikosta, ellei otsikko ole kysymys. Minulla alkaa jo mennä hermot tähän koko oikeinkirjoitus-hommaan!

Vierailija

toki osaisin kyllä kirjoittaa kirjakielellä (äikän aineest 10), mutta oon niin hidas kirjoittaa koneella...Sorry että mahtailen tälleen...

Vierailija

Pienet kirjoitusvirheet eivät haittaa, mutta jos tekstissä on monta helppoa kirjoitusvirhettä, niin se ärsyttää. Eniten ärsyttävät kuitenkin omat kirjoitusvirheet.

Vierailija

Ärsyttää ihan älyttömästi, yli puolet näiden keskustelunaiheiden otsikoista antaa sellasen mielikuvan että niiden kaikkien kirjoittajat on jotain 8-vuotiaita! Murretta toki saa puhua, mutta se ei tarkota sitä että sais yhdyssanat ja välimerkit unohtaa.

Vierailija

En itse pidä tuollaisesta tekstistä. "Minun lempi hahmoni on Aku anka"... Yukitatsun kanssa olen kyllä samaa mieltä. Tuollainen kirjoittaminen saa kirjoittajasta hiukan negatiivisen vaikutuksen. Ei täällä kirjakieltä tarvitse puhuakkaan, mutta olisi kyllä mukavaa, jos kirjoittajat/Aku Ankan sivujen käyttäjät yrittäisivat opetella kirjoittamaan hiukan paremmin. En kuitenkaan pakota ketään, tämän sivun siistiyttämisen vuoksi tällaista sanelen. En halua loukata ketään.

-Kassu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat