Disney-Pixar

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Onko teistä hyvä että Disney osti Pixarin? Vai onko huono asia, että Disney animaatio on nyt enemmän uudenlaista tietokoneanimaatiota?

Kommentit (7)

Vierailija

Mielestäni tämä ei ollut kovinkaan hyvä idea.Käsinpiirto on mielestäni klassista.Esim.Toy story oli hyvä elokuva, mutta nyt pukkaa lisää elokuvia, jotka ovat mielestäni mauttomia, eivätkä minun mielessäni hyviä.Joskus tuntuu Pixarin tuotantoa katsellessa mieleen Disneyn rahan hiominen.Esim, en pitäny Autot-leffasta,(liian poikamainen)enkä vieläkään muista mikä oli leffan idea ja juoni.Minulle tulee mieleen Yli Aidan, joka ei ole Disneyn tuotantoa, mutta yhtä huono.Ötökän elämästä en pitänyt, enkä liion Nemoa Etsimässä.Mielestäni ne olivat väkisin tehtyjä rahakoneita ja mäkkäri-brändejä.Olen kuullut Disneyn siirtyneen käsinpiirtoon, mikä on mielestäni mahtava juttu.En ole koskaan pitänyt tietokoneleffoista, mutta ainoa hyvä puoli Pixarissa on heidän huumorintajunsa.Toy Story kakkosen lopputeksti-pilat ovat hauskoja ja ne naurattavat väkisinkin.Mutta olisi ollut hyvä jos he olisivat pysyneet siinä vanhassa kunnon käsinpiirrossa.En nimittäin pidä tietokoneleffoista, vaan originaaleista käsinpiirretyistä klassikoista.

Vierailija

Ok tyyppiä tuo Disney-Pixar mutta suosituin elokuva ja TV:ssä tuttu on Autot. Itse en nyt pitänyt siitä että Disney osti Pixarin koska se ei sovi Disney:n maille.

Vierailija

Lainaus:
RE:Disney-Pixar

Veeti_Jesse - 17.03.08 07:09 (ID 4946)

En osaa sanoa. Minusta pixarin elokuvat ovat mahtavia! Varsinkin Toy Storyt ja Rottatuille. Ironia on täysin oikeassa! Kyllä niitä 2D animaatioita tulee vielä, ja paljon tuleekin! Paitsi että Disney on kyllä menettänyt kosketuksensa "perinteisyydestä". Minusta uudempien elokuvien laatu on kaukana vanhojen klassikoiden, kuten Kaunotar ja Kulkuri, Pieni Merenneito, Lumikki, Bambi, jne, laadusta. Uudemmat ovat todella huonoja. Varsinkin 2 ja 3 osat vanhoista klassikoista ovat täysin kadottaneet esikuviensa hengen. Leijonakuningas 2 vielä menettelee, mutta 3 on alytän huumoriversio ykkösestä. Loppuiko Disneyltä ideat? Vai pitikö vain äkkiä saada lisää rahaa, jotta voitaisiin tuottaa lisää halpoja surkeuksia? Toivon todella, että Disneyn väki vielä joskus tajuaa, että kunnon klassikkohenkinen elokuva vetää ostajia enemmän kuin joku halpisroska. Ja tiedän, että jotkut teistä ajattelevat: Kuule Veeti_Jesse, painu sinne missä pippuri kasvaa! Kyllä kaikilta joskus ideat loppuu! No minä vastaan, että jos ei kerran keksi Leijonakuningas 3:seen muuta kuin pieruhuumoria, niin jättäkööt tuottamatta!

No siinä se oli, älkää vetäkö mulle hirveitä pultteja, ilmaisin vain mielipiteeni.

Sanalla sanoen en pidä tietokoneanimaatioista yhtään. Ne näyttävät aivan typeriltä. Hahmot ovat epäaidon ja jotenkin painottoman ja leijuvan näköisiä. Yritin joskus katsoa jotain Kun Fu Pandaa kun se tuli tv:stä, ja kyllästyin 15 minuutin jälkeen. Kun ei kolahda niin ei kolahda. Arvostan vanhaa kunnon käsityönä tehtyä piirrosanimaatiota. Olen animaatiopuristi!

Tekeehän Disney yhä nykyäänkin perinteisiä piirrettyjä, joo… mutta kuten täällä jo todettiinkin, ne ovat yleensä juuri näitä vanhojen klassikkojen jatko-osia eivätkä uusia tarinoita. Täysin uudet Disney-leffat tuppaavat yleensä olemaan näitä tietokonehommeleita, usein juuri Pixarin tekemiä.

Minä en pidä siitä, että vanhoille klassikoille väsätään kaiken maailman sequeleja, prequeleja ja midqueleja kuin liukuhihnalta. Onko studiolla tosiaan ideat loppu vai mikä on? Ja vaikka ne ovatkin käsintehtyjä, niin ne ovat silti usein jotenkin halvan näköisiä. Lainasin kirjastosta Pieni merenneito kakkosen ja järkytyin pahasti. Animointi oli aivan toivottoman kömpelön ja halvan näköistä, ei lähelläkään vanhojen klassikoiden tasoa. Ja nämä jatko-osathan menevät suoraan DVD-markkinoille eivätkä edes kuulu siihen Disneyn virallisten klassikkopiirrettyjen kaanoniin, johon kuuluu tällä hetkellä tasan 50 elokuvaa.

Prinsessa ja sammakko oli toki piirretty (ensimmäinen sellainen muutamaan vuoteen), mutta sitä seuraava Kaksin karkuteillä onkin taas täysin digitaalinen. Ja koska tietokoneanimaatiot ovat nykyajan kassamagneetteja (kaikkien aikojen menestyneimpien animaatioiden listakin on puristille surullista luettavaa), veikkaan että trendi tulee jatkumaan muuttumattomana.

Oliko Pixarin osto siis hyvä päätös? No kaupallisessa mielessä kyllä, mutta taiteellisessa ei.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat