Yli 25 vuotta Akua lukeneet

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Olen tässä siskoni kanssa kommentoinut eräänkin kerran Aku Ankan tapaa julkaista "toivesarjoja" uusintana. Kun on lehtiä ja eri Aku-julkaisuja lukenut jo vuosikymmeniä, niin haluaa lukea uusia juttuja. Vanhojen kertaaminen ja lukeminen uudestaan on ihan ok - vanhoista lehdistä, mutta kun tilaa uuden lehden, niin olettaa saavansa uusia tarinoita.

Aku Ankka on aina ollut yleissivistävä lehti ja taskareiden ja muiden parissa on vietetty viikoittain erinäisiä tunteja. Suomessa arvostetaan laatukirjallisuutta! Ulkomailla Aku Ankka ei ole niin korkeassa kurssissa.

Heittäkääpä kommenttia ja juttuja vuosikymmenten takaa. Kyllä minä tiedän, että täällä on vanhempaakin väkeä liikenteessä! ;-)

Kommentit (15)

Vierailija

Itse pidän toivesarjoista. Varsinkin jos ne ovat jotain Carl Barksia tms. Mutta en kyllä kaikista pidä. Osan 60-luvun sarjoista voisi myös jättää kuusikymmentä luvulle. (jos ymmärsitte pointin) : )

Vierailija

Akulainen95 kirjoitti:Uusista suosikkeja ovat Rosan tarinat.

Sitä ei tässä olla taidettu kysyä?

Mutta kyllä toivesarjat ovat ehdotonta ykkösluokkaa tämän hetken ankkatarjonnassa. Semmoiset klassikot kuin Barksin Olympiakarsinnat, Koralliluolan kummitus ja tai Paul Murryn jännittävät dekkarit ovat Marco Rotan, Flemming Andersenin ja Romano Scarpan ohella ainoa valonpilke nykypäivän tusinapiirtäjien täytetarinoiden joukossa.

Ne valaisevat karmeimmankin painoksen ja tuottavat naurunhymähdyksiä itse kullekin.

Vierailija

Kyllä toivesarjat ovat Akkarin parasta antia, eteenkin Barksit, itse en ole Akua yli 25-vuotta lukenut kun ikääkin on kertynyt vasta 13-vuotta, mutta olen siitäkin lukenut Akua 11-vuotta;)

Kimba'sMate kirjoitti:Usein en lue vanhoja Akuja, sillä niissä on joko huono tulostejälki...

Niin, vanhoissa Akuissa, väritys on aika karmeaa, onhan se joltakin osin nostalgista, mutta karmeaa silti.

Samoin jotkut esim. sivuhenkilöiden vaatteet on väritetty aivan 70-luvun tyyliin: Esim. punaisella paidalla keltaisia palloja, sun muuta...

Vierailija

Valitettavasti en ole noin pitkään lukenut, kun en ole edes noin vanha...Minä ainakin pidän toivesarjoista, Barksin tuotannon toivesarjat on kaikkein parhaita...On muidenkin, mutta joitakin Rosan tuotannosta en jaksa, olen lukenut ne niin monesti...

Vierailija

En ole vielä ihan 25 vuotta lukenut Aku Ankkaa. Minun mielestä Toivesarjat ovat mukavia, mutta huomaa usein, että ne Barksin tekemiä, mutta ei se minua haittaa yhtään. Barks on hyvä Aku Ankka tekijä, vain Don Rosa on parempi.

Vierailija

Kyllähän täältä niitä vanhempiakin löytyy, mutta harvemmin kyllä yli 25-vuotiaita. Sitä ikää en ole vielä saavuttanut. Toivesarjat ovat mahtavaa luettavaa. Barksin toivesarjat ovat yleensä parhaita.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Otto Ankka-94 kirjoitti:Salwer vei sanat suustani. Olin sanomassa ihan samaa juttua kuin hän.

Heh, ja minäkin olen samaa mieltä. Toivesarjat ovat mielestäni niitä parhaimpia!

Vierailija

En (minäkään) ole lukenut Akua yli 25 vuotta, enkä sitä ikää ole vielä saavuttanutkaan. Ymmärrän kuitenkin sen hyvin, että jos on lukenut suurimman osan suomalaisista Ankkajulkaisuista, lempparit(jotka voivat olla näitä toivesarjoja) vielä useaan kertaan ja omistaa paljon kirjoja sun muita, joten vanhat Akkarit ovat läpi luettu, ymmärrän hyvin, että haluaa uutta luettavaa. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että on hyvä nuorille lukea vanhempaakin sarjakuvaa, ja juuri nämä sarjat ovat monen suosikkeja, joten turhia ne eivät ole.

Vierailija

Ikä nyt ei taida ihan riittää tähän, mutta olen lukenut siltikin jo monta vuotta. Itseni suosikkeja ovat toivesarjat ja muut klassikkotarinat (vanhoista Akuista). Uusista suosikkeja ovat Rosan tarinat.

Vierailija

No, itse koen Toivesarjojen uusimista aivan hyödylliseksi.Jotkut eivät muista/omista vanhojen lehtien klassikoita.Mielestäni uusimmissa ns."suomennoksissa" on mielestäni hauskempaa ja menevämpää Aku-kieltä, kuin vanhoissa.Oikein näkee että nyt ammattilaiset ovat oikein panostaneet, ja ettei tunne sitä vain "uusien sarjakuvien korvaavina, kun uusia sarjakuvia ei ole tarjolla".Usein en lue vanhoja Akuja, sillä niissä on joko huono tulostejälki,(näkyy 70-luvun Akuissa, enkä pidä siitä)tai laiskuus, ettei jaksa lukea "noin pitkää sarjista".

Ns."Remakeissa" on nyt parempi tulostejälki, ja tunne lukea tämänpäivän Keskiviikkona kaikki tarinat uusimmasta Akusta.Sitten sitä huomaa että se tarina oli hyvä, ym.Itse joskus kun aloin tilaamaan Akuja, niin petyin Toivesarjoista.Olin silloin useimmiten lukenut vanhoja lehtiä, missä oli kyseinen Toivesarja.Mutta nyt pidän Toivesarjoista uusimmissa lehdissä, sillä osa Carl Barksin tarinoista ovat minulle tuikituntemattomia, tai sitten muistan muutaman ruudun jälkeen tarinan olevan minulle tuttu.Mutta ei nyt noissa Toivesarjoissa mitään pahaa ole.Ne vain näyttävät jälkipolville klassista sarjakuvaa, jotka ovat jo miltein legendaarisia.(Mutta voin sanoa, että kyllä Italialaisetkin ovat kovia lukemaan Akua ;))

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat