pikku tarkat!

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

olen sitä mieltä että ei kannata olla pikku tarkka.esimerkiksi jos unohtuu iso alkukirjain. mutta se on ihan huomauttavaa jos sanoo :roopeankka on hyvähahmo seonloistava. onko joku samaa mieltä

Sivut

Kommentit (48)

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Itse kuulun varmaan sitten niihin nipottajiin.

Mutta olenpa sitä mieltä, että internetissä liikkuessa pitäsi edes YRITTÄÄ noudattaa suomen kielen ohjeita. Sehän on oikeasti perustietoa, kun liikutaan netiossä. Jos kirjoittaa miten sattuu, rinnastan sen siihen, ettei kirjoittaja osaa puhua kunnolla myöskään IRL.

Sanottepa mitä sanotte, myös tämä on foorumi ja foorumeilla liikuttaessa on edes jotain yleissääntöjä noudatettava. Ei ole kovin vaikeaa kirjoittaa oikein.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kyllä mua esim. yhdyssanavirheet haittaavat, varsinkin otsikoissa (kuten tämän topan otsikko: pikkutarkka, ei pikku tarkka..). Jotkut inhimilliset näppäilyvirheet nyt ovat täysin ymmärrettäviä, itse onnistun aina kirjoittamaan sanan 'koska' muodossa 'ksoka'.

Vierailija

oon samaa mieltä kuin silakka313, mutta kyllä minuakin ärsyttää, jos joku aina yrittää korjata pieniä virheitä.

Vierailija

silakka313 kirjoitti:olen sitä mieltä että ei kannata olla pikku tarkka.esimerkiksi jos unohtuu iso alkukirjain. mutta se on ihan huomauttavaa jos sanoo :roopeankka on hyvähahmo seonloistava. onko joku samaa mieltä

Mua ei haittaa, koska itse kirjoitan melkein aina ison alku kirjaimen ja jne. Enkä katso toisten käsialaa.

Vierailija

M.Malfoy kirjoitti:enemmän ärsyttää ne tiukka pipot, jotka alkaa valittaa kaikesta ja koittaa opettaa suomen kielioppia tääl keskusteluis! Se vast ärsyttää!

Joo oon samaa mieltä. Ja jotkut ei ehkä oo vielä ekalla.

Vierailija

No miten sen nyt ottaa, minua ei isot pienet alkukirjaimet haittaa ainakaan, sen sijaan toi kyl vähä haittaa roopeankka on hyvähahmo seonloistava.

Vierailija

hoo&ee kirjoitti:Ei muakaan haittaa jos unohtuu isot alkukirjaimet mut se ärsyttää jos kirjottaa kaiken yhteen.Kyllähän niitä virheitä tulee mut voi tarkistaa viestin niinku joku jo sano.Mä teen niin aina!

Joo, mäkin tarkistan aina viestini, mutta kyllä niitä virheitä silti aina tulee. Mä voi joskus kirjoittaa vaikkapa mutat vaikka pitäisi mutta... :D Eli virehitä tulee pinemmillä niin kuin isommilla. :)

Vierailija

jokkemies kirjoitti:no eiköhä sen ymmärrä jos kirjottaa tällee roopeankka onparas

Joo, kyllä sen ymmärtää. On kyllä melko typrä jos ei. :D

PS: Sori kun äsken tuli kahdesti tuo kun pysäytin latauksen liian myöhään, jotta ehtisin korjata tekstin niin sitten tuli kahdesti. :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat