Kirjallisuus ja lukeminen

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tässä nyt olisi tarkoitus keskustella kirjoista niin laajasti kuin suinkin. Eli; kommentteja, arvosteluja, esitelmiä ja ehdotuksia. Voisitte kertoa oletteko itse kiinnostunut kirjan kirjoittamisesta? Itse kirjoitan kirjaa ja se on aika hyvä vaikka itse sanonkin.

Sanoisin nyt alkuun pari kirjasarjaa mitä suosittelen:

Septimus Heap

Harry Potter

Twilight

Taru Sormusten Herrasta ja kaikki muukin J.R.R. Tolkienin tuotanto.

DragonLance

Lunitari, Solinari, Nuitari, Paladine, Takhisis, Mishakal, Kiri-Jolith, Gilean, Habbakuk, Jumalatar, Majere ja kaikki fantasiajumalat teitä siunatkoon.

Mikä on paras kirjatyyppi?
Fantasia
Fantasia
55.1%
Jännitys
Jännitys
13.7%
Tieteiskirjallisuus
Tieteiskirjallisuus
10.3%
Humoristinen
Humoristinen
6.8%
Historia
Historia
6.8%
Kauhu
Kauhu
6.8%
Lasten/Nuorten kirjallisuus
Lasten/Nuorten kirjallisuus
0%
Novellit
Novellit
0%
Ääniä yhteensä: 29

Sivut

Kommentit (1569)

Vierailija

Potterit on mahtavia! Olen kaikki kahteen kertaan lukenut ja Puoliverinen Prinssi( 6 ), olen kolmessa päivässä lukenut. Normisti menee joku muutama viikko yhden lukemiseen. Jos sarjisvinkkejä haluatte, niin erään todella hyvän tiedän. Se on Aku Ankka(yllätys yllätys) ja tämä on Aku Ankan virallinen fanisivusto! Hahhah, toi oli hauska, itse ainakin repesin nauruun kun sitä kirjoitin. Itse pidän lukemisesta toooooosi paljon, ja onhan ihan niitä koulunkin äikän tai vaikka Saksan tietokirjoja mukava katsella että "Ai jaa, olikos niitä tämmöisiäkin silloin ennen".

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minä taas löysin haulla entisen kirja topicin. Se on ehkä vanhempi, mutta siinä aloitusviesti ei ole parhainta laatua, joten se saa jäädä vanhojen topicien joukkoon. Tässä on kuitenkin linkki siihen topiciin: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/ketju/10906/kirjat/viesti/245...

Itse en paljoa kirjoja lue, mutta tulee niitä sentään jotain luettua joskus. Koulusta tulee aina erillaisia huonoja kirjoja, mitä ei jaksaisi lukea, kun ovat osa niin tylsiä, mutta jos haluaa äikästä hyvän numeron niin pitää vaan jaksaa lueskella se.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Kannattaa lukea C.S Lewisin Narnia-sarja

Kirjat järjestyksessä

1)Taikurin sisarenpoika

2)Velhi ja Leijona

3)Hevonen ja poika

4)Prinssi Kaspian

5)Kaspianin matka maailman ääriin

6)Hopeinen tuoli

7)Narnian viimeinen taistelu

Vierailija

Lainaus:
Re: Kirja - Topic

"Hiidenkirnu" - 06.11.09 03:39 (ID 378677) Minä taas löysin haulla entisen kirja topicin. Se on ehkä vanhempi, mutta siinä aloitusviesti ei ole parhainta laatua, joten se saa jäädä vanhojen topicien joukkoon. Tässä on kuitenkin linkki siihen topiciin: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/ketju/10906/kirjat/viesti/245... Itse en paljoa kirjoja lue, mutta tulee niitä sentään jotain luettua joskus. Koulusta tulee aina erillaisia huonoja kirjoja, mitä ei jaksaisi lukea, kun ovat osa niin tylsiä, mutta jos haluaa äikästä hyvän numeron niin pitää vaan jaksaa lueskella se.

Kiitos vain. (Anteeksi lyhyestä viestistä).

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Kirja - Topic

Mefisto - 06.11.09 03:40 (ID 378680) Kannattaa lukea C.S Lewisin Narnia-sarja Kirjat järjestyksessä 1)Taikurin sisarenpoika 2)Velhi ja Leijona 3)Hevonen ja poika 4)Prinssi Kaspian 5)Kaspianin matka maailman ääriin 6)Hopeinen tuoli 7)Narnian viimeinen taistelu

Ahh... Narnia... itkin viimeisessä kirjassa kun olin lukenut kaikki. Se oli vaan nyt niin surullnen.

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Mikael Niemen "Populäärimusiikkia Vittulajänkältä" oli tosi hyvä.

Stieg Larssonin Millenium-trilogia (2.osa nyt elokuvateattereissa!!) ovat todella mielenkiintoisia. Tuohon Millenium-trilogiaan kuuluvat siis "Miehet, jotka vihaavat naisia", "Tyttö, joka leikki tulella" sekä "Pilvilinna, joka romahti".

Vierailija

Itse kirjoitan tarinoita. On sanottu että olen hyvä. Tuossa alempana oli tarina... Jonka pyyhin pois, koska se oli huono.

Joo, tiedän että juoni on tyhmä, jne. Itse luen pääasiassa Jaqueline Wilsonin kirjoja ja replica sarjaa, replica on paras! Suosittelen.

Vierailija

Itse kirjoitan käsin koska minulla ei ole läppäriä jota voisi kyljettaa mukana mutta ajattelin tänään kopsata kaiken koneelle.

// Eli ei kun kopsaamaan.

Vierailija

Kirjoittelen itsekseni tarinoita, ja yhden olen saanut päätökseen.

Kirjasarjat, joista pidän:

1. Twilightit

2. Twilightit

3. Twilightit

4. Twilightit

5. Twilightit

Ja lista jatkuu. Olin kesäkuussa serkkuni luona yötä, ja hänellä oli kaksi ensimmäistä osaa suomeksi ja kaksi viimeistä ruotsiksi. Hän kehoti kokeilemaan Houkutuksen lukemista, ja totesin, että mikäs siinä, jos ne ovat niin hyviä. Kolmen ensimmäisen luvun jälkeen olin koukussa.

Vierailija

Hieno tarina, range osku! Kyllä sen huomasi, että alku oli vanhempaa tuotosta. Siinnä ei niinkään kiinitetty huomiota ympäröivään taikka pysähdytty hetkeksikään paikoilleen, vaan tarina jatkui eteenpäin väistämättä. Ja vuorosanat olivat monesti tylsästi 'kysyi' ja 'sanoi' muodossa, vaikka moniin kohtiin pystyi kuvittelemaan vartian 'tokaisevan' tai 'mutisevan'´sanottavansa.

Mutta hienoa, että tälläiset pienet hienosäädöt ovat korjaantuneet ajan kuluessa! 8)

Pidin lohikäärmeluolan kuvauksesta, mutta siihenkin olisi voinut upottaa muutamia vertauskuvia. esim. "Katto heijasti lentelevien lohikäärmeiden sulavasti keinuvia selkiä kimallellen, ja kokonaisuudessaan se Arlundin mieleen näyn aamukasteeseen podonneesta hedelmämato-karkista." Anteeksi, eritoten laimea kuvaus osasikin tulla keksittyä. 8D Anteeksi, ei minusta ollutkaan esimerkkiä antamaan.

Oli myös hyvä, että keskityit kuvaamaan Arlundin saapumista lohikäärmeluolaan, sillä se ilmiselvästi on erittäin oleellinen ja tärkeä kohtaus tarinassasi. Samoilla periaatteilla mielestäni olisit voinut keskittyä myös kuvaamaan Fearin noutamista VIISAITA-huoneesta.

Nerokasta oli velhon luonteen ilmeneminen noinkin hyvin tämän puhereploissa, joille saikin naureskella. 8D

Jatka samaan malliin! Tarina muuttuu koko ajan vain mielenkiintoisemmaksi!

Sohvis
Seuraa 
Liittynyt2.7.2009

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kirja - Topic

Mefisto - 06.11.09 04:10 (ID 378723) Entä ootteko Lukenu Enid Blytonin VIISIKKOsarjaa?

Olen lukenut ja minulla onkin muutama kirja. Myös Enid Blytonin muut kirjasarjat: Viisi etsivää (vai mikä nyt oli) ja SOS-sarja ovat myös hyviä.

Vierailija

Lainaus:
Kirja - Topic

Nälkäpäivä - 07.11.09 11:38 (ID 379266) Hieno tarina, range osku! Kyllä sen huomasi, että alku oli vanhempaa tuotosta. Siinnä ei niinkään kiinitetty huomiota ympäröivään taikka pysähdytty hetkeksikään paikoilleen, vaan tarina jatkui eteenpäin väistämättä. Ja vuorosanat olivat monesti tylsästi 'kysyi' ja 'sanoi' muodossa, vaikka moniin kohtiin pystyi kuvittelemaan vartian 'tokaisevan' tai 'mutisevan'´sanottavansa. Mutta hienoa, että tälläiset pienet hienosäädöt ovat korjaantuneet ajan kuluessa! 8) Pidin lohikäärmeluolan kuvauksesta, mutta siihenkin olisi voinut upottaa muutamia vertauskuvia. esim. "Katto heijasti lentelevien lohikäärmeiden sulavasti keinuvia selkiä kimallellen, ja kokonaisuudessaan se Arlundin mieleen näyn aamukasteeseen podonneesta hedelmämato-karkista." Anteeksi, eritoten laimea kuvaus osasikin tulla keksittyä. 8D Anteeksi, ei minusta ollutkaan esimerkkiä antamaan. Oli myös hyvä, että keskityit kuvaamaan Arlundin saapumista lohikäärmeluolaan, sillä se ilmiselvästi on erittäin oleellinen ja tärkeä kohtaus tarinassasi. Samoilla periaatteilla mielestäni olisit voinut keskittyä myös kuvaamaan Fearin noutamista VIISAITA-huoneesta. Nerokasta oli velhon luonteen ilmeneminen noinkin hyvin tämän puhereploissa, joille saikin naureskella. 8D Jatka samaan malliin! Tarina muuttuu koko ajan vain mielenkiintoisemmaksi!

Kiitos kannustamisesta.

Olen päässyt kirjassa paljon pidemmällekkin mutta en ole ehtinyt kopsata sitä koneelle vielä. Minulla on 3 lukua valmiina ja neljäs kesken.

muttaluuletko että suunnilleen keskiajan tapaisella aikakaudella vieraalla planeetalla olisi ollut hedelmämato-karkkeja? : D

sinusta itsestäsi voisi muuten tulla kirjailija. kuvailit

Lainaus:
"Katto heijasti lentelevien lohikäärmeiden sulavasti keinuvia selkiä kimallellen, ja kokonaisuudessaan se Arlundin mieleen näyn aamukasteeseen podonneesta hedelmämato-karkista."
kohdan niin hyvin.

Mikset kokeilisi kirjoittaa omaa kirjaa? : )

Muissa luvuissa on kyllä enemmän hymähtelyä ja mumisemista, lupaan sen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat