Laatu huonontunut!

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kenen mielestä Aku Ankka-leehden laatu on huonontunbut runsaasti 10 vuoden aikana? Minun mielestä on, ja roimasti onkin!

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Omalla 80-luvun lopulla alkaneella Ankka-urallani laskisin korkeimman huippukauden johonkin 1991-1997 paikkeille. Yksittäisiä valonpilkahduksia on tullut paljon sen jälkeenkin, lähinnä Barksin arkistosta ja Rosan ja Van Hornin kynästä, mutta "rivijuttujen" taso lähti tuolloin hitaaseen laskuun, joka ei näytä pysähtyneen. Ehkä se johtuu omasta vanhenemisestani, ehkä siitä, että pääsen nykyään lukemaan Akuja vain käydessäni vanhempien luona, mutta jotain on selvästi tapahtunut. Piirrosjälki ei enää miellytä samalla tavalla, eikä tarinoissa ole samaa imua kuin aikoinaan.

Ostin vähän aikaa sitten nostalgiatarkoituksessa uusimman Taskukirjan (Läpimurto, nro 341), ensimmäiseni vuosikausiin, ja olin oikeastaan positiivisesti yllättynyt, vaikkei mitään loistotarinoita löytynytkään. Piirrosjälki oli usein mukavan vanhahtavaa (Arvoituksellisen perinnön piirtojälki muistutti kovasti vuosien takaisia juttuja Nuoren Akun kärsimyksistä ja Ankkalinnan obligaatioista, lieneekö sama mies kyseessä), Taikaviittajutut eivät olleet ollenkaan niin luokattomia kuin viimeisimmät lukemani, ja se painokonetarina oli kyllä oikeastaan todella hieno. Vieläkö Flemming Andersenin piirtämiä juttuja julkaistaan Taskarissa? Silloin joskus sata numeroa sitten, kun viimeksi ahkerasti Taskareita luin, hänen juttunsa olivat ehdottomasti parhaita.

Vierailija

AKUHULLU97 kirjoitti:Kenen mielestä Aku Ankka-leehden laatu on huonontunbut runsaasti 10 vuoden aikana? Minun mielestä on, ja roimasti onkin!

En sanoisi "runsaasti", mutta kyllä akkarin taso on hieman laskenut.

Vierailija

Salwer1st/ kirjoitti:

mac ducky kirjoitti:Kun taso laski niin hinta nousi.

Niin. Aina vain entistä kalliimmalle paperille painetaan aina vain entistä huononpia juttuja.

jep olen samaa mieltä

Vierailija

manui kirjoitti:

Salwer1st/ kirjoitti:

mac ducky kirjoitti:Kun taso laski niin hinta nousi.

Niin. Aina vain entistä kalliimmalle paperille painetaan aina vain entistä huononpia juttuja.

jep olen samaa mieltä

Äh! Näinhän nykyään kaikessa käy!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat