Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

Roope15

Kammoli

Liittymispäivä: 24.08.2008

Re: Re: Politiikka 8.2.2012 17:25

Lainaus:
Touhula:
Lainaus:
AkuAnkkaFani-99: Nii-in, onhan se, mutta monet kaverini ovat valittaneet sitä, kun Niinistö aikoo liittää Suomen vuonna 2015 NATO: on, vaikka sinnehän on vielä niin monen monituista vuotta, että mitä sitä vielä murehtia, Niinistönkin mieli saattaa muuttua vielä monet kerrat.

Ei Niinistö ole Suomea Natoon liittämässä. Esimerkiksi Ylen viimeisessä tentissä hän sanoi, että asia ei ole nyt ajankohtainen, ja mahdollisesta Nato-jäsenyydestä pidettäisiin kansanäänestys. Presidentti ei voi yksin liittää Suomea mihinkään puolustusliittoon tai vastaavaan.

Aivan. Minua ärsyttää suuresti se, kun porukka ajattelee, että presidentillä olisi älyttömästi valtaa, vaikka todellisuudessahan sillä ei juurikaan valtaa ole, vaan se toimii lähinnä Suomen keulakuvana. Esimerkiksi meidän luokkalaiset pojat eivät halunneet Haavistoa presidentiksi, sillä he kuvittelivat, että jos Haavisto pääsisi presidentiksi hän kieltäisi heti metsästyksen ja kalastuksen yms. Ja tämän typerän päätelmän he ovat saaneet siitä, että hän kuuluu Vihreisiin - > viherhöperö - > haluaa kieltää kalastuksen yms. Haaviston on homous on kuitenkin ollut suurin valituksen aihe luokassani ja suurin syy miksei häntä presidentiksi haluta. Toiseksi suurin syy on varmasti se, että hän kuuluu Vihreisiin.

Lainaus:
asoR noD: Ne jotka äänestivät/halusivat äänestää Haavistoa sen vuoksi, että hän on homo ajattelevat erittäin omituisesti ja tyhmästi mielestäni.

Aivan. Yksi luokkaani kuuluva tyttö tuntui haluavan Haaviston presidentiksi vain siksi, että hän on homo. Kyseinen tyttö nimittäin luulee, että jos Haavisto pääsisi presidentiksi, rasistisuus Suomessa vähenisi, vaikkei näin todellisuudessa tapahtuisi. Ulkopuolelle Suomi kyllä näyttäisi suvaitsevaiselta maalta, mutta oikeasti suomalaisten rasistisuus ei vähenisi. Muutenkin paras presidentti pitäisi valita poliittisin mielipiteiden perusteella, eikä seksuaalisen suuntautumisen pitäisi vaikuttaa siihen ollenkaan.

Lainaus:
asoR noD: Ajatelkaapa, jos Haavisto olisi hetero.

Jos niin olisi, niin Haavisto olisi todennäköisesti nyt presidentti.

Lainaus:
Touhula:
Lainaus:
Donald-91:
Lainaus:
akselipoika: Mitenkäs sitten Haavisto pääsi toiselle kierokselle, eikä Väyrynen?
Erittäin hyvä kysymys. Jos Väyrynen olisi antanut kovemman tuen, niin hänen olisi silloin luullut myös pääsevän myös sinne toiselle kierrokselle Haaviston sijastaa.
Ensimmäinen ja toinen kierros ovat hieman eri asioita. Minä sanoin uskovani, että Väyrynen olisi pärjännyt Haavistoa paremmin toisella kierroksella. Ensimmäisen kierroksen tulos ja Haaviston pääseminen toiselle kierrokselle ei liity siihen asiaan mitenkään.

Touhulan kanssa samaa mieltä. Itsekin epäilen, että Väyrysen ja Niinistön kilpailu olisi ollut tiukempi kuin Haaviston ja Niinistön, mutta Väyrysen todelliset mahdollisuudet presidentiksi olisivat olleet hyvin pienet. Niinistöhän oli jo kauan ennen presidentinvaaleja selvästi todennäköisin tulevat presidentti ja näinhän siinä kävikin.

Lainaus:
00 saituri: hyvä päätös että Niinistöstä tuli pressa!

Minusta ei. =( Olisin halunnut, että Väyrynen olisi päässyt presidentiksi, mutta näin siinä kävi, ei voi mitään.

Mitä mieltä olette muuten kuntauudistuksesta, eli siitä, että kuntia vähennettäisiin huomattavasti?

Aku3_barks

Donald-91

Re: Politiikka 8.2.2012 17:28

Lainaus:
Touhula: Presidentti ei voi yksin liittää Suomea mihinkään puolustusliittoon tai vastaavaan.

Nimenomaan. Täällä on selvästi joillakin vähän väärät käsitykset presidentin poliittisesta vallasta, kun ensin puhutaan, että presidentti on rajoittamassa metsästystä. Sen jälkeen luullaan että presidentti vie Suomen Natoon.

Roope21

Touhula

Liittymispäivä: 25.08.2008

Re: Politiikka 9.2.2012 12:16

Lainaus:
Kammoli: Mitä mieltä olette muuten kuntauudistuksesta, eli siitä, että kuntia vähennettäisiin huomattavasti?
Minusta tuo hallituksen esitys on melko omituinen. Nykyisestä 320 kunnasta siirryttäisiin vain 69 kuntaan. En usko, että tuo kuntauudistus ainakaan tuollaisenaan toteutuu, se on herättänyt jo huomattavan paljon vastustusta. Itse en toki ole mikään asiantuntija, joten en sinänsä tiedä paljoakaan tuon ehdotetun kuntamallin rakenteista ja vaikutuksista. Kuntaministeri Henna Virkkusen mukaan sillä saadaan pitkällä tähtäimellä miljardiluokan säästöjä. Saa nähdä, mikä siitä tulee...

Aku3_barks

Donald-91

Re: Politiikka 9.2.2012 15:25

Lainaus:
Kammoli: Mitä mieltä olette muuten kuntauudistuksesta, eli siitä, että kuntia vähennettäisiin huomattavasti?

Ehdottomasti __ei__. Vastustan noin laajamittaista kuntien liittämisintoilua. Kuntia on nyt 336 ja niiden vähentäminen 70:een olisi aivan liian raju toimenpide.

Kun kuntia on 336, niin hieman alle 300 kuntaa olisi ehkä sopiva määrä. En minäkään ole asiantuntija, mutta mielestäni kuntia ei saa liittää vain pakon takia. Kuntaliitos on mielestäni tehtävä vasta ja vain silloin, kun jokin kunta tai kaupunki ei pärjää taloudellisesti omillaan. Siis "liittämisen ilo" ei voi olla liitoksen syy.

Kulta-into3

ankkaetsivä

Politiikka 9.2.2012 16:18

Lainaus:

Mitä mieltä olette muuten kuntauudistuksesta, eli siitä, että kuntia vähennettäisiin huomattavasti?

En kannata ajatusta. Pienet kunnat jäisivät suurkaupunkien peräkyliksi ja jotenkin tuntuisi järjettömältä, että kuntia ei enää olisikaan niin paljon. Toivon todella, että kuntauudistus ei toteudu, ja että asiasta pidettäisiin kansanäänestys, ennen kuin mitään aletaan tekemään.

Aku27

00 saituri

Liittymispäivä: 28.02.2010

Re: Politiikka 9.2.2012 17:17

Lainaus:
Politiikka
ankkaetsivä - 09.02.12 04Roope_pettynyt8 (ID 879610)
Lainaus:
En kannata ajatusta. Pienet kunnat jäisivät suurkaupunkien peräkyliksi ja jotenkin tuntuisi järjettömältä, että kuntia ei enää olisikaan niin paljon. Toivon todella, että kuntauudistus ei toteudu, ja että asiasta pidettäisiin kansanäänestys, ennen kuin mitään aletaan tekemään.

olen samaa mieltä ankkaetsivän kanssa!

Aku2_barks

AP_

Liittymispäivä: 20.03.2010

Re: Re: Politiikka 9.2.2012 17:57

Minäkään en kannata yhtään.Minä asun pienen pienessä kylässä ja se liitettiin 10 kertaa isomman kaupungin kanssa vuonna 2009.Ja nyt meitä ollaan liitettämässä Porvoosen ehkä...

Aku_pim

DONUONTYHMÄ

Liittymispäivä: 11.07.2010

Politiikka 9.2.2012 18:00

Kannatan kuntaliitosta koska sillä on samanlainen parta kuin isillä.

Leenu4

mr.Morris-Fredrik

Liittymispäivä: 15.01.2012

Re: Politiikka 28.2.2012 17:38

Olen tämän vuoden aikana alkanut todella kiinnostua politiikasta. Ostin juuri paraikaa sitten Pekka Haaviston 'Hatunnosto'-nimisen elämänkerran, jotta saisin enemmän selville hänen historiastaan, sillä tämä poliitikko kiinnostaa minua.
Olen lainannut myös kirjastosta tässä viikko sitten Pekka Saurin politiikan psykologiasta kertovan kirjan. Psykologiaa olen jo aijemmin lukenut hyvin pitkään, aihe tulisi virallisemmaksi yläkoulussa mutta nyt alaluokilla sitä olen päntännyt. On katsos mielenkiintoista selvittää ihmisten psykologiaa paremmin, ja eläinten toki, varsinkin kissojen. Kissan kun omistan.

Niin siitä politiikan psykologiasta, tosiaan, kiintoisia näkökulmia ja asiallista tekstiä. Lukiessani kirjaa todella ymmärsin, miten aliarvostettuja poliitikot ovat. Ei heitä pidä heti rahanhaalijoiksi liittää. Ei heillä pelkkä mammona ole mielessä, muutakin. En usko nimittäin, että pelkän rahan vuoksi he tekisivät inhoamaansa työtä, pitäähän siinä olla siis kiinnostusta mukana!

Muita katsoen meidän luokalla, olen oppilaista ainoa, ketä on edes kiinnostunut koko aiheesta. Ei voi mitään, etten ole nyt ihan samalla kehityskaavalla kuin he.

Aku23

kuutio-purkka

Liittymispäivä: 14.09.2011

Re: Re: Politiikka 28.2.2012 17:46

Kuntaliitoksia kannatan, mutta kuntia saisi jäädä kyllä semmoset 150-170. Varsinkin hyvin pienet tuppukylät pitäisi liittää isompiin. Tuppukylällä meinaan esim. Kalmankaltiota (väkiluku neljä)

Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]