Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

Aku3_barks

Donald-91

RE:Historia 21.12.2008 11:01Icon_lock

Itse en tiedä tuohon valitettavasti vastausta, mutta ainakin Rosa4tehwin tietänee, luulisin. Mutta joulun jälkeen meillä on Histriassa aiheena aikaväli 1800-2000, eli VOI EI; mm. Natseista puhutaan varmaan jonkun verran sitten.

Roope21

Touhula

Liittymispäivä: 25.08.2008

RE:RE:Historia 21.12.2008 17:42Icon_lock

VaDe511 kirjoitti:Taidanpa tästä laittaa uuden kysymyksen, kun en sitä vielä laittanut. <br />
Kuka oli Suomen paras lentäjä-ässä toisessa maailmansodassa, ja mitkä olivat hänen ilmavoittonsa?<br />
Tuosta vois sitten saada kaksi pistettä.

VaDe laittoi minullekkin sopivan kysymyksen, koska aihe kiinnostaa minua. Ilmari Juutilainen oli Suomen menestyksekkäin hävittäjälentäjä. Sen muistin itse, mutta ilmavoitot oli pakko luntata wikipediasta, niitä hän saavutti 94 kappaletta.

Ilmari Juutilainen oli muuten kaksinkertainen Mannerheim-ristin ritari.

Agentti2

JooPet

RE:Historia 21.12.2008 17:46Icon_lock

hissa haisee...

Aku3_barks

Donald-91

RE:RE:RE:Historia 21.12.2008 18:26Icon_lock

Touhula kirjoitti:
VaDe511 kirjoitti:Taidanpa tästä laittaa uuden kysymyksen, kun en sitä vielä laittanut. &lt;br /&gt;<br />
Kuka oli Suomen paras lentäjä-ässä toisessa maailmansodassa, ja mitkä olivat hänen ilmavoittonsa?&lt;br /&gt;<br />

<br />
VaDe laittoi minullekkin sopivan kysymyksen, koska aihe kiinnostaa minua. Ilmari Juutilainen oli Suomen menestyksekkäin hävittäjälentäjä. Sen muistin itse, mutta ilmavoitot oli pakko luntata wikipediasta, niitä hän saavutti 94 kappaletta.<br />
<br />

No se sitten lienee oikea vastaus? Saat siitä Touhula sitten virallisesti 2 pistettä, kun VaDe511 on itse vahvistanut vastauksen oikeellisuuden. Eli tällä hetkellä toistaiseksi vain todennäköisesti.

Kaija

VaDe511

RE:RE:RE:Historia 21.12.2008 19:21Icon_lock

Touhula kirjoitti:
VaDe511 kirjoitti:Taidanpa tästä laittaa uuden kysymyksen, kun en sitä vielä laittanut. &lt;br /&gt;<br />
Kuka oli Suomen paras lentäjä-ässä toisessa maailmansodassa, ja mitkä olivat hänen ilmavoittonsa?&lt;br /&gt;<br />

<br />
VaDe laittoi minullekkin sopivan kysymyksen, koska aihe kiinnostaa minua. Ilmari Juutilainen oli Suomen menestyksekkäin hävittäjälentäjä. Sen muistin itse, mutta ilmavoitot oli pakko luntata wikipediasta, niitä hän saavutti 94 kappaletta.<br />
<br />

Kyllä näin on. Ilmavoitot on tarkasti sanoen 94 1/6.

Aku3_barks

Donald-91

RE:Historia 21.12.2008 19:51Icon_lock

Eli Touhulan vastauksen oikeellisuus on nyt siis vahvistettu ja on taas aika päivittää kilpailun pistetilanne:
1. Touhula (9 pistettä)
2. VaDe511 (8 pistettä)
3. Rosa4tehwin ja Donald-91(3 pistettä)
4. Scooore McDuck (2 pistettä)
5. PATU159 ja Ansku (1 piste)
Näillä näkymin kilpailu itse voitosta näkyy olevan aivan kahden kauppaa.

Aku3_barks

Donald-91

RE:Historia 22.12.2008 13:05Icon_lock

Mikä oli Cutty Sark, ja miten vuosi 1869 liittyy siihen keskeisesti? Kysymyksestä voi jälleen kerran saada 2 pistettä. Pyrkikää muistamaan/tietämään ilman lunttaamista mistään, niin pysyy kilpailu rehellisenä.

Roope21

Touhula

Liittymispäivä: 25.08.2008

RE:RE:Historia 22.12.2008 16:43Icon_lock

Donald-91 kirjoitti:Mikä oli Cutty Sark, ja miten vuosi 1869 liittyy siihen keskeisesti? Kysymyksestä voi jälleen kerran saada 2 pistettä. Pyrkikää muistamaan/tietämään ilman lunttaamista mistään, niin pysyy kilpailu rehellisenä.

Se on laiva...Don Rosahan on tehnytkin tarinan: Cutty Sarkin cowboykapteeni...Vuosiluvun merkitystä en saa selville lunttaamatta. :Q

Roope11

saituri97

RE:Historia 22.12.2008 16:51Icon_lock

Historian on minun mielestäni kivaa. Don Rosan tarinat ovat hauskoja, koska sinne on laitettu oikeaa historiaa. Eniten minua kiinnostaa Egypti, Kreikka ja Rooma. Kaikki sodat ovat mielenkiintoisia. Minun koulussani on historia tyhmää, koska meidän opettajamme on erittäin huono.Roope_surullinen Minulla on valtavan paljon historian kirjoja, mutta ei niin paljon kuin Aku Ankkoja. Roope_silmanisku

Nakymaton

akselix

RE:Historia 22.12.2008 17:19Icon_lock

Hissa on välillä vähän pitkästyttävää. Mutta onhan se aina välillä ihan kivaa. Odotan että se voisi olla vielä vähän mielen kiintoisempaa ylemmillä luokilla. Olen siis vitosella.

Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]