Re: Politiikka 13.3.2010 20:42
Lainaus:
"Barksi"Miten oman ja muiden elämän parantaminen voi olla tylsää?
No ehkäpä onkin.. Sen lisäksi poliitikoista saa turhan usein sellaisen kuvan, että tyypit tahtovat vain valtaa itselleen tai jotenkin päästä esiin. Politiikka aiheuttaa jo sanana mulle haukotuksen, tunnustan sen näin kättelyssä, ja tämä onkin varmaan teinimäisimpiä piirteitäni. Kansanedustajien tulisi olla kansan edustajia, mutta jotenkin musta tuntuu, että häiskät jakkupuvuissa edustavat lähinnä itseään irralla kansasta. Politiikka ei tunnu olevan lähellä, se on jotain aikuisten kuivaa puhetta, mistä ei ole helppo löytää tarttumapintaa.
Saan nykyisin äänestää, mutta rehellisesti sanottuna homma ei jaksa juuri kiinnostaa. Sopivan ehdokkaan löytäminen kuulostaa mahdottomalta. Mistä muka löytäisin tyypin, joka ajaa (ja oikeasti ajaa eikä vain sano ajavansa) itselleni tärkeitä arvoja ja asenteita. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos itse ei viitsi edes yrittää, ei ole oikeutta valittaa. Taidan siis äänestää ja sitten valittaa.: )
Yksi käsittämättömyyksistä on mielestäni tämä nykyinen järjestely, että vaalipuheissa ja ties missä kosiskeluvaleissa saa luvata kuun ja vaikka Linnunradan taivaalta, mutta mitään ei tarvitse toteuttaa. Häh? Ketäs tässä on tarkoitus äänestää, parasta valehtelijaa, rikkaimman mielikuvituksen omaavaa? Ihan jees.. Pakottakaa ne puhumaan totta, helpottaisi äänestämistä jo kummasti.