Palaa tämän foorumin etusivulle

Aku3_barks

Donald-91

Politiikka 12.3.2010 17:04

Tämä on näiden sivujen virallisen epävirallinen Politiikka-topic. tässä puhutaan topicin nimen mukaisesti politiikasta ja lähes kaikesta mitä siihen liittyy. Mutta tietnkin näiden sivujen sääntöjen ja __Suomen lain__ rajoittamissa puitteissa. Eli omia mielipiteitä ja tosiasioita politiikasta laidasta laitaan. Mutta rasismiin tai muuhun sellaiseen EI saa syyllistyä, se on kiellettyä jo Suomen laissakin, niin myös näiden sivujen säännöissä.
Olen jo ainakin vuoden halunnut tehdä tämän topicin. Tähän asti en ole tehnyt, koska täällä käy suhteellisen vähän sen ikäisiä, joita politiikka voisi kiinnostaa ja joita kiinnostaisi siitä puhua. Niin olen ainakin lukenut joskus Off-Topicissa. Mutta nyt siis kokeilen rohkeasti saako tämä topic minkäänlaista kannatusta. Toivottavasti saa! Ilahtunut

Tulen varmasti kirjoittamaan itsekin omia mielipiteitä ja "tietämyksiä" politiikasta joskus myöhemmin.

Aiheena on siis politiikka.

Roope2_rosa

range osku

Liittymispäivä: 16.06.2008

Re: Politiikka 12.3.2010 17:39

Saako puhua Itsevaltaista (TV-ohjelma)? : DDDD

Noh, itse en ole kovin kiinnostunut politiikasta. Varsinkaan tasavallasta. Noh, ei kyllä kuningaskuntakaan hyvä olisi... Paavo Lipponen on kova jätkä!

Aku30

lillen

Liittymispäivä: 08.07.2008

Re: Re: Politiikka 12.3.2010 17:48

Kun olen itse lukenut koulussa kotona ominpäin historiaa suomen valtakausista olen itse ihan tyytyväinen että suomella on presidentti kuninkaan sijasta koska uskoisin että tämä maa olisi hieman erillainen jos Friedrick Hessenistä olisi tullut meidän ensimmäiseksi kunikaaksi...

Olen myöskin tyytyväinen tämänhetkiseen eduskuntaan vaikka joskus tietenkin on mielestäni tullut päätöksiä josta vähemmän pidän ...

hmm... en tiedä puhuinko oikein oikeasta aiheesta kun meillä ei ihan politikkaa vielä opeteta mutta kohta...

Lillen-Positiivisuus on voimaa-

Aku3_barks

Donald-91

Re: Re: Politiikka 12.3.2010 18:39

Tottakai siitä Itsevaltiaat-nimisestä entisestä ohjelmasta saa puhua.

Mutta nyt minulla alkaa illan televisionputki, joka kestää ainakin puoli yhteentoista asti illalla.

Augustodelanas

"Barksi"

Re: Politiikka 12.3.2010 20:59

Lainaus:
Politiikka
Donald-91 - 12.03.10 05Roope_yllattynyt4 (ID 485514)
Mutta nyt siis kokeilen rohkeasti saako tämä topic minkäänlaista kannatusta. Toivottavasti saa! Ilahtunut

Eikö melkein kannattaisi aloitusviestiin laittaa jonkinlaista "vihjettä" siitä, mistä kannattaisi keskustella. Politiikka on kuitenkin hyvin laaja aihe, ja vaikka sanotkin, että kaikesta saa kirjoittaa, on keskustelua vaikea synnyttää ellei päästä kunnolla alkuun. Siksi esimerkiksi jonkinlainen kysymys saattaisi saattaa tämänkin keskustelun aivan hulvattomaan kiitoon. Ja tietenkin myös se, että itse kertoisit jo heti aloitusviestissä jonkinlaisen oman näkemyksesi aiheesta voisi lisätä huomattavasti keskustelua.

Aihehan on kuitenkin hyvä ja tietenkin myös aina ajankohtainen. On myös tärkeätä, että lapset osallistuvat politiikkaan jo varhain. Politiikkahan ei ole pelkästään sitä, mitä tehdään Eduskunnassa. Ei suinkaan! Siksi olisikin tärkeätä, että ihmiset oppisivat "arvostamaan" politiikka, nykyään tuntuu nimittäin siltä, että politiikasta ei kukaan halua keskustella. Väitetään, että se on tylsää. Itse en ole tuota koskaan ymmärtänyt. Miten oman ja muiden elämän parantaminen voi olla tylsää? Sitähän politiikka käytännössä on...

Aku3_barks

Donald-91

Re: Re: Politiikka 13.3.2010 11:32

Tuli tuosta "muiden elämän parantamisesta" mieleen eräskin tänä keväänä joidenkin syksyllisten Maikkarin uutisten mukaan voimaan astuva laki siitä, että Romaniasta ja Bulgariasta tulevat pakolaiset eivät muka saa mitään toimeentulotukea, jos eivät muutoin tule toimeen!! Sekö on muka ihmisten elämän parantamista? Tai sekö on reilua? Eipä ole ei. Aika outoja ihmeellinen laki jos sellainen kerta astuu voimaan.

Mitä muuten olette mieltä tekstiviestihäirinnästä? Mitä asialle pitäisi tehdä? Ja minkälaisia tuomioita häiritsijän pitäisi saada?

Milla2

_wonderlust_

Moderaattori Viestejä: 4337

Re: Politiikka 13.3.2010 20:42

Lainaus:
"Barksi"Miten oman ja muiden elämän parantaminen voi olla tylsää?

No ehkäpä onkin.. Sen lisäksi poliitikoista saa turhan usein sellaisen kuvan, että tyypit tahtovat vain valtaa itselleen tai jotenkin päästä esiin. Politiikka aiheuttaa jo sanana mulle haukotuksen, tunnustan sen näin kättelyssä, ja tämä onkin varmaan teinimäisimpiä piirteitäni. Kansanedustajien tulisi olla kansan edustajia, mutta jotenkin musta tuntuu, että häiskät jakkupuvuissa edustavat lähinnä itseään irralla kansasta. Politiikka ei tunnu olevan lähellä, se on jotain aikuisten kuivaa puhetta, mistä ei ole helppo löytää tarttumapintaa.

Saan nykyisin äänestää, mutta rehellisesti sanottuna homma ei jaksa juuri kiinnostaa. Sopivan ehdokkaan löytäminen kuulostaa mahdottomalta. Mistä muka löytäisin tyypin, joka ajaa (ja oikeasti ajaa eikä vain sano ajavansa) itselleni tärkeitä arvoja ja asenteita. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos itse ei viitsi edes yrittää, ei ole oikeutta valittaa. Taidan siis äänestää ja sitten valittaa.: )

Yksi käsittämättömyyksistä on mielestäni tämä nykyinen järjestely, että vaalipuheissa ja ties missä kosiskeluvaleissa saa luvata kuun ja vaikka Linnunradan taivaalta, mutta mitään ei tarvitse toteuttaa. Häh? Ketäs tässä on tarkoitus äänestää, parasta valehtelijaa, rikkaimman mielikuvituksen omaavaa? Ihan jees.. Pakottakaa ne puhumaan totta, helpottaisi äänestämistä jo kummasti.

Aku4

javal

Liittymispäivä: 29.11.2009

Re: Politiikka 13.3.2010 20:46

Mielestäni hyvä topic. En ole nyt oiken selvillä miksi Astrid Thorsia niin "vainotaan", voisiko joku tarkentaa mitä hän on tehnyt? Jotain maahanmuuttoon liittyvää.

Touho1

Sohvaperuna

Liittymispäivä: 02.07.2009

Re: Re: Politiikka 14.3.2010 8:22

Lainaus:
Re: Politiikka
javal - 13.03.10 08:46 (ID 486621) Mielestäni hyvä topic. En ole nyt oiken selvillä miksi Astrid Thorsia niin "vainotaan", voisiko joku tarkentaa mitä hän on tehnyt? Jotain maahanmuuttoon liittyvää.

Hänhän Eurooppa-ja maahanmuuttoministeri. Ei hän ole varsinaisesti mitään tehnyt, mutta hänhän on suomenruotsalainen,joten oikeastaan syyt miksi häntä vainotaan ovat pelkästään rasistisia.
Ja kyllä varmaan tuo maahanmuuttoministerin virkakin jotain vaikuttaa...

Ja tässähän on vainottu myös muitakin poliitikkoja, mutta tiedä sitten mikä siinä on syynä.. Joku päähänpisto, ehkä?

Augustodelanas

"Barksi"

Re: Re: Re: Politiikka 14.3.2010 13:28

Lainaus:
Re: Re: Politiikka
Sohvaperuna - 14.03.10 08:22 (ID 486647)
Hänhän Eurooppa-ja maahanmuuttoministeri. Ei hän ole varsinaisesti mitään tehnyt, mutta hänhän on suomenruotsalainen,joten oikeastaan syyt miksi häntä vainotaan ovat pelkästään rasistisia.

Mielenkiintoinen väite. Rasismistako tässä tosiaan on kyse? Kansa vaatii siis Thorsin eroa vain koska hän on suomenruotsalainen? Kyllä itse sanoisin, että kyse on ennemminkin hänen valmistelemastaan ulkomaalaislainsäädännöstään...

Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]