Palaa tämän foorumin etusivulle

Aku_rosa

Rosa4tehwin

Liittymispäivä: 28.06.2008

RE:RE:RE:Off-Topic 8.3.2009 16:13Icon_lock

_wonderlust_ kirjoitti:
Donald-91 kirjoitti:Sain hyvän idean: Olisiko hyvä, jos Don Rosalta ilmestyisi vielä sellainen yksi uusi tarina, jossa Roope Ankka jäisi ikäänkuin eläkkeelle pankkiirin töistänsä.

Enpä usko, että toteutuisi Rosan tai muunkaan toimesta. Roope saa aina rahansa takaisin, Aku pysyy epäonnisena, Iines ja Aku eivät mene naimisiin... Yksittäinen piirtäjä ei voi tehdä sarjaa, joka vaikuttaisi ankkojen maailmaan noin ratkaisevasti. Tämähän edellyttäisi sitä, ettei Roope toimisi enää samanlaisena hahmona kuin aiemmin. Tosin, eihän tätä tarvitsisi noudattaa, mutta silloin tarinassa ei oikein olisi järkeä. Toisekseen Rosa kunnioittaa paljon Barksin hahmoja ja tarinoita ja tekee omat jaksonsa näihin yhteensopiviksi. Tällainen jakso sotisi pahasti Rosan periaatteita vastaan.

Rosallahan ei oikeastaan ole "oikeutta" kajota noin raktaisevasti vastaavaan hahmoon. Hän on koko elämäntynsä Barksille omistanut ja toiminut tarinoissaan Barksin mallin mukaan, joten ei hän hennoisikaan tehdä tätä. Eihän Rosa pitäisi itseään tarpeeksi arvokkaana päästäkseen Roopen symboloimaksi. Eli luultavasti itseään hän ei suostuisikaan piirtämään "Roopeksi".
Mutta, Rosahan on todellakin "tappanut" Roopen (googlen kuvahakuun litania "scrooge rosa tombstone" ja ensimmäinen kuva). Luonnollisestihan Roopen "kuolinvuosi" liittyy itse herra Barksiin, eli tämän lopettamisvuoteen 1967. Roope siis luonnollisesti on "kuollut" mestari Barksin mukana ja Rosahan ei Roopen elämään vaikuttamista "ansaitse". Barks on juuri se mies, joka sen kunnian ansaitsee.

Milla2

_wonderlust_

Moderaattori Viestejä: 4337

RE:RE:RE:Off-Topic 8.3.2009 19:00Icon_lock

Frodo95 kirjoittiRoope_yllattynytletko kaupunkilaisena tottunut hyvin kaupungin öisiin meluihin? Täällä maalla voisi olla sinulle oudon hiljaista, itse pidän hiljaisuudesta yöllä, ja täällä sammuu katuvalotkin kello 23Roope_yllattynyt0.

Kiitos aikarajojen en ehtinyt eilen vastata. Parempi myöhään kuin milloinkaan.
Vaikka asunkin kaupungissa ja olen ihan syntyperäinen hesalainen, en ole tosiaankaan tottunut meteliin yöllä. Asun sen verran kaukana keskustasta ja rauhallisella rivi-ja omakotitaloalueella, ettei yöllinen möykkä ole minulle lainkaan tuttua. Itse asiassa mummoni asuvat pienemmällä paikkakunnalla, ja minun on heillä yöpyessäni vaikea nukkua, kun autojen ääntä kuuluu paljon enemmän kuin meillä kotona. Oikeastaan en edes kuule autojen ääniä kotiini, mitä nyt joskus saattaa pihalle kuulua metron ääni, mikäli ilma on siihen suotuisa. Katuvalojen sammumisesta ei minulla ole kyllä hajuakaan, mitä nyt joskus yhden jälkeen kotiin kävellessäni ne ovat ainakin olleet päällä. Eniten minua ihmetyttää maalla ollessani iltojen ja öiden pimeys, tähtiäkin näkyy ihan eri tavalla kuin täällä.
ankkakonda kirjoitti:Mitä sitten tuohon kaupungissa asumiseen tulee niin itse en ainaskaan pysty asumaan kaupungissa kolmea päivää kauempaa.Olin pari päivää kaverini luona kaupungissa niin ei siellä saanut nukuttua kun jotain känniläisiä riehu parvekkeen alla ja jos ei ollut mitään ihmisiä meluamassa niin viimeistään autot herättivät keskellä yötä.Roope_tajuton

Meillä ei ole tuota ongelmaa kun ei ole edes parveketta: D Muutenkaan täällä päin ei noita spurguja pyöri, toista se on sitten enemmän keskustassa. Kammoan Sörnäisten metroaseman ympäristöä, se on ihan yleisesti tunnettu yhteyksistään huumeiden kauppaamiseen: / Mikäli huonosti olisi käynyt, se olisi ollut koulumatkallani. Onneksi ei ole.
Tiistaina on saksan sanakoe ja keskiviikkona hissan välikoe>: ( Ei sitten millään kiinnosta. Hissa kuuluu niihin aineisiin, joita kohtaan en vaan tunne mielenkiintoa. Sen sijaan pitsa kiinnostaisi juuri nyt kovasti.

Pikkulintu

Tapsa99

Liittymispäivä: 07.09.2008

RE:Off-Topic 8.3.2009 20:15Icon_lock

Minäkin asun täällä aika pienessä kaupungissa, joten täällä ei autot herättele öisin. Asun taajamalla, ja noin 3 kilometriä keskustasta. Kaikissa isoissa kaupungin keskustoissa on hyvät ja huonot puolensa:

Hyvä puoli: Kaupat ovat lähellä, ja jos on tottunut asumaan keskustoissa niin siellä on mukavakin asua.

Huono puoli: Ydin keskustoissa ei ole kovin isoja pihoja, ja siellä on aika harmaata. (Anteeksi!)

Itse olen tottunut asumaan täällä taajamalla, ja tämä meidän talon piha taitaa olla isoin piha koko tässä asumatielläni.

Kenellä muuten on trampoliini? Meillä on vaan semmoinen pikku trampoliini. Pituus on 130cm, eikä siitä pysty tekemään volttia. Osaan nääs tehdä voltin, ym. muita temppuja jättitrampoliinilla. Mutta kyllä silläkin on kiva hyppiä, ja pystyy hyppimään polvilleen ja istulleen. Se pikku trampoliini pystytetään aina kesäisin meidän pihalle.

Roope_rosa

keno don rosa

Liittymispäivä: 27.11.2008

RE:RE:Off-Topic 8.3.2009 20:21Icon_lock

Taikisfani kirjoitti:Muistaako joku vielä YleTV kakkoselta about vuosi sitten tulleen tauolle jääneen TV sarjan kadonneet? Aika jännä sarja. Oletteko katsoneet? Muistatteko vielä, mitä aiheita siinä käsiteltiin.<br />
<br />
Ps: Jos joku tietää kuinka Sly kolmosessa saa megahypyn, voisiko ystävällisesti vastata. Olisin näet kiitollinen.
Tosta Slysta jos kukaan ei oo kertonu sitä ei voi saada Slyllä eikä kellään muullakaan

Aku3_barks

Donald-91

RE:Off-Topic 8.3.2009 21:00Icon_lock

Rosa4tehwin kirjoitti: "Roope siis luonnollisesti on "kuollut" mestari Barksin mukana ja Rosahan ei Roopen elämään vaikuttamista "ansaitse". Barks on juuri se mies, joka sen kunnian ansaitsee."
Mielestäni kyllä aika hölmö väite. Haluaisin moiseen mielipiteeseen edes jonkinlaiset perustelut. Mutta sinultahan Tehwin irtoaa luultavimmin hieman perusteellisempikin peruste. Minun mielestä Rosa kyllä ansaitsee vaikuttamisen Roopen elämään. Sen perustelen sillä lyhyesti, että onhan jokaisella piirtäjällä oikeus piirtää kutakin hahmoa yhtä lailla. Vaikka tarinat samanlaisia eivät olisikaan.

Taikaviitta2

Taikisfani

Liittymispäivä: 02.07.2008

RE:RE:Off-Topic 9.3.2009 13:53Icon_lock

Donald-91 kirjoitti:Sain hyvän idean: Olisiko hyvä, jos Don Rosalta ilmestyisi vielä sellainen yksi uusi tarina, jossa Roope Ankka jäisi ikäänkuin eläkkeelle pankkiirin töistänsä.<br />
Roopen eläkkeelle jäänti kyseisessä tarinassa symbolisoisi siis Rosan itsensä jäämistä eläkkeelle piirtämispuuhista todellisuudessa. No, tämä taitanee kuitenkin olla vain idea. Mutta saa silti kommentoida!
Hyvä idea, joskin saattaa kaivata hieman hiomista. Voisit lähettää toimitukselle palautetta tästä käsikirjoitusjuonesta. Rosahan muuten käytti kerran erään Ranskalaisen ihailijan keksimää, ja aloitteeksi lähettämää juonta tarinassa "Unelmoiden läpi elämän" Tämä ei siis ollut varsinaisesti Rosan idea joten hän hoiti vain käsikirjoituksen.

Aku_rosa

Rosa4tehwin

Liittymispäivä: 28.06.2008

RE:RE:Off-Topic 9.3.2009 14:21Icon_lock

Donald-91 kirjoitti: Minun mielestä Rosa kyllä ansaitsee vaikuttamisen Roopen elämään. Sen perustelen sillä lyhyesti, että onhan jokaisella piirtäjällä oikeus piirtää kutakin hahmoa yhtä lailla. Vaikka tarinat samanlaisia eivät olisikaan.
Ei, vaikka suuri yleisö tät Rosala toivoisikin ja juuri Rosaa pidettäisiin henkilönä, jota Roopen teot symboloisivat, ei se vain toimi. Pääsyy on tietenkin se, että Rosa itse ei tulisi suostumaan koko hommaan. Hänhän on Barksin fani henkeen ja vereen eikä pitäisi itseään arvoisena siihen kunniaan. Rosan mielestähän vain Barks on arvoinen Roopen symboloimaksi ja itse olen kyllä myös sitä mieltä. Juuri Barkshan Roopen loi ja kehitti nykyisenlaiseksi.
Toisekseen, Rosa jos kuka kannattaa yhtenäisyyttä ja loogista tapahtumaketjua. Hän ei rikkoisi aikajatkumoa vähänpätöisen itsensä takia, vaan ainaostaan Barksia hän pitää siinä arvossa. Tästä siis tuloksena Roopen kuolinkuva, joka nimenomaan on kunnianosoitus BARKSILLE. Rosahan on tunnettu siitä(kin), että hänen tarinoissaan juonijatkumo pelittää ja hän itsekin sitä vaalii. Ei Rosa pikkuvitsejä pidemmälle halua itseään mukaan sekoittaa.
Nuo aikaisemmat komppailevat aika paljon Rosan teksiten yleiskuvaa, jonka saa rivien välistä tulkittua. Hänestä saa persoonanakin yllättävän paljon irti niistä pienistä johdannoista.
Muiden kuin Rosan tarinathan eivät mitään jatkumoa noudata, vaan tilanne aina nollautuu. Siis periaatteessa Ankoille voi tehdä tarinoissa mitä lystää. Mutta Rosahan tässä on poikkeus ja hän ei vastaavaan ryhdy. Ja jos Roopen eläköinti liitettäsiin Rosan lopettamiseen, se olisi vain ele, joka menisi väärään osoitteeseen ja myöhässäkin jopa. Tästä siis esimerkkinä Roopen hautakivikuva, joka on kunnianosoitus BARKSILLE. Barks sen symbolisen eleen ansaitsee, ei kukaan muu.
Edelleen, googlettakaa kuvahaussa sanat "scrooge rosa tombstone". Kunnianositus BARKSILLE, ei Rosalle itselleen, Barksille.

Haggis

Mac Ducky

RE:Off-Topic 9.3.2009 14:51Icon_lock

Taikisfani kirjoitti: Voisit lähettää toimitukselle palautetta tästä käsikirjoitusjuonesta.
Pöh ei tule onnistumaan... Toimituksella ei ole mitään valtaa siihen, minkälaisia tarinoita piirtäjät piirtelevät. Eli toimitus ei voi alkaa soittelemaan Rosalle, "Hei, pyöräytäs meille uusi tarina!"
Sen lisäksi lehteen valitaan Egmontin julkaisemat tarinat. Siinä mm. yksi syy miksei lehdessä ole usein italiaanojen teoksia. Ferraris ja Scarpa tosin poikkeuksena.
Ja sen lisäksi, alkaahan Rosalla olemaan ikäkin painamaan. Ja ehkä yksi suurista syistä lopettamiseen oli melko vakava silmäsairaus sekä kinaus Egmontin kanssa.
Ja jos hän vielä haluaisi, jatkaa niin sopimus syntyisi mitä luultavimmin jonkun muun kustantamon kanssa.

Iines6

91800

RE:Off-Topic 9.3.2009 15:27Icon_lock

Viestimaraton 4 on minun Aku historiani koho kohta.

Sudari15

Pauli.K

RE:RE:Off-Topic 9.3.2009 17:00Icon_lock

Ilo-97 kirjoitti:Buhuu! vink ei päässyt euroviisuihin!!<br />
Tuo Waldo´s people, tasaista diskoa, ei mitään uutta ja erikoista. Samanlaisia kappaleita on euroviisut täynnä. Mikä on? Miksi nykyään kaikki kappaleet edustavat "nannannaa, i love you" - kappaletyyliä? Tylsää...

Sano vain muuta!

Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]