RE:RE:RE:Off-Topic 20.11.2008 19:19
Rosa4tehwin kirjoitti:Sheherezade kirjoitti: Apua!!!Tehwi, meillä on myös matikassa tämmössiä laskuja: 3x3+24x2+48x=0 menee muotoon 3x(x+4)(x+4).<br />
Ja SAKSAKSI. Ja vähän eri tavalla, viimisen sulun taakse tulee vielä =0´
Ehehe... joo, muotoon 3x(x+4)(x+4)=0 se menee oikeastikin, unohtui vain yhtäsuurimerkki ja nolla '<br />
Eri maissahan on eri koulutusjärjestelmät, joten ihan hyvin teillä ollaan voitu jo käsitellä noita asioita.<br />
<br />
Viime vuonna meille jaettiin jotain keltaista pulveria,( en tiedä nimeä suomeksi, saksaksi: Schwefel) ja meitti kokeili, mitä tapahtuu jos siihen laittaa tulitikun... Arvatkaa, mitä kävi? KAIKKI pulveri levisi ympäri luokkaa, koska se jotenkin räjähti...
Villi veikkaus, että jos oli keltaista ainetta, niin luultavasti oli kyseessä rikki. Seon aika hyvin palava aina ja sitä käytetäänkin mm. ruudin valmistukseen. Muut aineet on hiili ja salpietari, mutta suhteita en kerro ; ) Vaikka netistähän ne löytää hetkessä, jos siltä tuntuu, eli elkääs ylläpito turhaan tätä viestiä poistelko ;P<br />
<br />
Möyhh... Pitäisi enkun aine ja maantiedon esitelmä huomiseksi kirjoittaa -.-
Ohhoh, nyt sekin ihme sitten tapahtui, että minä, joka olen vihannut ja ollut surkea matikassa kakkosluokalta saakka, korjasin matemaatillisen virheen ihmisen viestissä, joka on vähintään kaksi vuotta vanhempi ja täysi vastakohtani matikan suhteen...MIHIN MAAILMA ON MENOSSA?!?!???
Rikistä se isikkikin taisi puhua, en ole varma... Jotain keltaista ja pahanhajuista...stuffia.
Mitkä olisi teiän unelmalukkarin aineet? Mulla olisi
-kuvis
-musa
-filosofia
-enkku
-äikkä
-kai matikastakin olisi hyötyä...
-fysiikka
-kemia
-saksa
-heh, tätä ei voisi normaalissa koulussa toteutta; eläintenhoito.( muttei eläinlääkärimäisesti, en kestäisi jos joku eläin makaisi kuolleena leikkauspöydällä :´(