Palaa tämän foorumin etusivulle

Aku32

ankankuvatus1

Liittymispäivä: 09.03.2010

Re: Re: RE:Akuankan Taskukirjojen keräilijä-hullut tänne! 9.3.2010 19:14

Hehheh! Onhan täällä topic meille ankkahulluillekkin!
No asiaan. Itse olen pahimman luokan ankkahullu, ja pakkomielteeni on saada jokainen taskari.
Tämä ongelma taitaa vaivata monia teistä Toiveikas Rahaahan siinä menee, mutta on ankat sen arvoisia.

* Taskareita on nurkkiin kertynyt noin 260.
En huoli uusintapainoksia, sillä vain ensimmäinen painos kelpaa.
* Teemanumeroista omistan kaikki. Jokainen paitsi numero 1 on ensimmäinen painos ;D Todella loistavia opuksia nämä! Suosikkini on numero on Pala kakkua (nro 1)
* Erikoisnumerot ovat kova pala. Omistan vain opukset Mikki Hiiri- ja Kalin kynsi, sekä se Mikki Hiiri- taskari, mikä nyt olikaan (aijai.. en ole kotona juuri nyt niin ei voi luntata.. o_O)

Taskarin uusi pintamateriaali (uudistumisesta on mennyt vähän aikaa noin 2 vuotta) on mielestäni huono. Toivoisin, että vanha pintamateriaali palaisi taskareihin (esimerkkinä numeron 301 Lupa livistää pintamateriaali). En oikein tykkää uudesta pinnasta, koska tulee kauheasti sormenjälkiä taskariin, ja kun heijastaa valoa vähän kohti niin siinä on selvästi sormenjäljet!! ;D

Omistan taskarin numerosta 272, jokaikisen taskarin uusimpaan numeroon asti.
Taskarin numerosta alle 100 omistan noin 50 kpl.

Onnea taskarille muuten 40-vuotis synttäreistään Suomessa!

P.S. Vallan mainio topic tämä! Kiitos kun tämän teit. Vaikka tämä onkin jo jotain 2 v vanha .. ;D

Kkopla4

DJ Rela

Liittymispäivä: 21.03.2009

Taskarien keräily. 12.3.2010 14:04

Laitetaas tännekkin toi mun tekemä listaus erääseen toiseen topiciin.

Aku Ankka lehdet
Sekalaisesti 90 luvulta nykypäivään.

Aku Ankka ekstrat
70.-> nykypäivään

Roope-sedät
4 lehteä.

Aku Ankan Taskukirjat
n. 100 mistä vanhin on NRoope_yllattynyt 17 (1p)

Aku Ankan Taskukirjan Teemanumerot
n.10 sekalaista teemaa.

Aku Ankan Taskukirjan erikoisnumerot
Vanha kunnon Mikki ja Kesäleski (eli yhteensä kaksi erikoisnumeroa)

Ankkalinnan- kirjat
Ankkalinnan Maailmanmatkaajat (kovakantinen versio) ja Ankkalinnan Lainvalvojat (kovakantinen versio)

Ankalliskirjastot
Ankalliskirjasto 6 Kapteeni Ankan Urotyöt (yhteensä yksi Ankalliskirjasto)

Ankkojen Maailmanhistoriat
Ankkojen Maailmanhistoria 1 ja Ankkojen Maailmanhistoria 2 (Kaikki tähän saakka ilmestyneet Maailmanhistoriat)

Carl Barksin Joulut
Carl Barksin joulu 1 ja Carl Barksin joulu 2 (Kaikki tähän saakka ilmestyneet

Don Rosa -kirjat
Roope Ankan elämä ja teot 1 uusintapainos, Roope Ankan elämä ja teot 2, Kolmen Caballeron Paluu ja Temppeliherrojen kätketty kruunu. (Temppeliherra Don Rosan nimmaroimana) (Yhteensä neljä Don Rosa -kirjaa)

Aku Ankka Päivästä päivään
1944, 1946,1950 ja 1951 (Yhteensä Neljä Päivästä päivään kirjaa)

Aku Ankka Jalkapallo pokkarit
Aku Ankka Kanuunakuti (Yksi Jalkapallo pokkari)

Dragonlords
Dragonlords [uusintapainos] (yksi Dragonlords kirja)

Visailukirjat
Rahat vai kolmipyörä (yksi Visailukirja)

Jumbot
2, 12 (Yhteensä kaksi Jumboa)

Muita kirjoja
Sekalaisia Sudenpentujen käsikirjoja, Taskarin juhlakirja(Cavazzanon nimmarilla ja piirroksella) ja Roope-setä Kitupiikin kommellukset.

Vielä olen yrittänyt epätoivossa ettiä antikvariaateista kovakantisia taskareita mutta olen löytänyt vain yhen mikä jäi hyllylle sen takia koska oli kirjastonpoisto eikä ns. Taskarin luksus painos. VIelä kuntokin oli aivan karmea.

Itselläni noista taskareista on tähän mennessä koostunut 3 kylkikuvaa sekä uusimmasta löytyy kaikki tähän mennessä julkaistut.

Itse olen ihmetellyt sitä että miksi kannet painetaan ihan eripaikassa kun kirjan sisältö.

Itseä ei niin kauheasti häiritse tuo nykyinen kansien pinta, mutta kyllähän ottaa päähän kun rasvasilla sormilla hieman koskettaa niin heti alkaa valossa näkymään. Myöskin tässä katselen tuota taskaria 301 mistä aiempi puhu niin sen kansi on painettu eri paikassa kuin nykyään. Taskarin Lupa Livistää kannen painopaikka on GGP Media Gmbh tai Pössneck. (ei lue kummassa on painettu kansi ja kummassa kirja.) Uusimman taskarin 362 kansi taas on painettu Corrado Massontuonossa. Tässä saattaa olla syy tuohon.

Muuten onko kenelläkään ongelmaa Taskarin Parhaat 1. kanssa kansien kanssa kun vähäsen lukee ni ne on ihan auki kun laittaa vaika pöydälle. Olen yrittänyt painonkin alla pitää mutta tuloksetta. Samaa ongelmaa on myös Taskarin Juhlakirjan kanssa mutta siinä ne ongelmat olivat jo uutena, ei lukemisen jälkeen. Tämän takia kirjaa Itiksen Anttilasta ostaessa otin niistä pinoista ihan alimmaisen kirjan. Sitten vielä Cavazzano tuli ja piirsi piirroksen. Cavazzano muuten mulla sillä sen kirjan aukipitämisellä ''avasi'' kirjan luettavaksi.

Nykyään taskarit ovat menossa hieman samaan päin kuin Aku Ankka lehtikin. Sarjat huononee ellei joitakin Taikaviitta sarjoja lasketa. Jos Vertaisi sarjallisesti/luettavasti meinaan esimerkiksi taskareita 17, 298 ja 362 kyllä 362 olisi huonoin. 17 paras ja 298 hyvä. Ilahtunut Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni mutta satun vain pitämään enemmän näistä vanhemmista sarjoista. Eikä niiden välttämättä tarvi edes olla mitään Don Rosaa tai Carl Barksia että ne olisivat hyviä.

Ketkä ovat sitä mieltä että taskariin pitäisi tulla jokaiseen jokin aukeama missä olisi Al Taliaferron vanhoja nelkän ruudun sarjiksia? Omasta mielestä idea olisi varsin hyvä. Vielä kun nämä Al Taliaferron vanhat neliruutuiset ovat paljon parempia vitsisarjoja kuin nämä yksi sivuiset mitä taskukirjoissa esiintyy.

Onko täällä muuten ketään kuka on aikonut tilata Merkurius kirjakerhosta ne uusinta painokset kolmesta ensimmäisestä taskarista? Itse en koska haluan nämä 1. painoksina enkä minään tänä vuonna ilmestyneillä uudistetuilla. Taskari 2 ja 3 pitäisi olla yhteen nidottu kuten näköispainoksiin lehdet. Uskoisin että tuo 2-3. taskari kerää aikoinaan enemmän arvoa kuin näiden taskarien aiemmat uusinta painokset (3-5 painokset) mikäli noita ei oikeasti saa muualta ostettua. Epäilen kovasti.

On todella hauskaa että tänä vuonna ilmestyy mammutti/tripla/ vai mikäse nyt olikaan taskari. Ilahtunut Toivottavasti hinnasta ei myös tule mammuttia/triplaa/vaimikäsenytolikaan. =D

Tulipa taas pölötettyä. Viestiin tuli merkkejä n.4700 ja vain noin 1900 meni tuohon kopiotuun listaukseen. Roope_yllattynyt

Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]