Aku Ankka-lehti 7/2009 13.2.2009 10:04
Mitäs tänne ei kukaan arvostele? Itseltänikin menee into tähän kohta, jos muutkaan.. : (
No, tämän päivän akkari oli ihan OK.
Kansi: Kari Korhosen kansi on ihan kivan lämminhenkinen ja sopii mukavasti talveen, joka on kylmimmillään juuri tällä hetkellä. Idea on mukava, ja ystävänpäiväkanneksi on tuo ihan hyvä. On parempiakin ystävänpäiväkansia nähty, mutta ihan kiva nähdä suomalaistakin ankantekijää. Arvosana: 7+.
Aku Ankka: Puppe ja Kultsi: Aika hyvä käsikirjoitus tässä tarinassa. Totta kai, kun ystävänpäivä lähestyy - On myös tarinassa sellaista ystävänpäivätunelmaa. On todella huvittavaa lopussa saada tietää, että Puppe onkin Hannu. Se nauratti minua, joka on todella kiva, kun nykyään tarinoissa ei ole jännitystä eikä huumoria. Tässä oli sentään huumoria. Kari Korhosen piirroksista olen aina tykännyt. Ennen en niin paljoa, mutta ne ovat hyviä, kun erottuvat selkeästi joukosta, mutta ovat kuitenkin kivoja. On myös hyvä, kun hän sekä käsikirjoittaa, että piirtää tarinansa itse. Jotain tästä jäi kuitenkin puuttumaan. No kuitenkin, hyvä Kari! Arvosana: 8+.
Iines Ankka: Liike-elämän saloja: Juuri tavallinen lehden täytesarja, johon ei ole kunnolla panostettu, vaan ainoastaan tarkoitettu täyttämään lehteen jääneet tyhjät sivut. Todella ärsyttävää, kun tällaisiakin tekeleitä julkaistaan Aku Ankassa. Ruud Straatmanin käsikirjoitus oli ihan siedettävä, mutta jotenkin tuttu, ihan kuin tuon tapainen olisi ollut ennenkin. Jordi Alfonson piirroksista en pidä yhtään. Ne näyttävät väkisin väännetyiltä, eikä taustoissa ole mitään kehumista. Arvosana: 6½.
Mikki Hiiri: Leffalempi: Tämä tarina oli ihan hyvä. Jatkoa ystävänpäiväaiheelle. Merill De Maris on kyllä oiva henkilö käsikirjoittamaan Manuel Gonzalesin piirtämiä strippejä. Käsikirjoitus on sinänsä hyvä, ja Gonzalesin piirrokset ovat klassisen hienoja. Arvosana: 8.
Roope-setä: Rakkaudella on hintansa: Evert Geradtsin käsikirjoitus on perin tylsä, eikä innosta minua yhtään. Tarinan juonessa on seikkoja, jotka ovat epäluonnollisia, ja se huonontaa entisestään sarjan arvosanaa. Miltonin piirrokset ovat taas epätarkkoja, jja muutenkin joidenkin hahmojen ilmeet ovat perin väkisinväänneetyn näköisiä. Arvosana: 5½.
Taikaviitta: Kriisi Colosseumilla: Tuosta sarjasta saa sellaisen ensivaikutelman, että Ankat ovat Italiassa. Se on sinänsä hämäävää, vaikka minua ei haitannutkaan, että ilmeni, että ihan Ankkalinnassa ovat. Lars Jensenin käsikirjoitus on ihan hyvä. Yllätyin, kun kyseessä ei ollutkaan jatkosarja, mitä yleensä lehden loppupäässä olevat Taikaviitta-sarjat ovat. Rodriquesin piirrokset ovat ihan kivat. Pidän paljon Rodriquesin ankoista, ja varsinkin niiden ilmeikkäistä ja hienosti piirretyistä nokista. Arvosana: 8-.
Pelle Peloton: Nerouden sokaisema: Jan Krusen käsikirjoitus on perusvarmaa työtä, ei mitenkään erikoinen, mutta nykystripiksi ihan kelvollinen. Bas Heymansin piirroksista pidän, vaikkei ne ihan kuitenkaan vertoja vedä hänen veljelleen Maulle. Arvosana: 7-.
Ihan kelpo akkari siis tämä, mutta toivon todella, että joku muukin arvostelisi näitä, kuin minä. Esimerkiksi Touhula voisi, kun on ennenkin sitä tehnyt, ja hienosti.