Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

Admin_profile

aqanq

Liittymispäivä: 10.08.2009

Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 27.3.2010 14:15

Lainaus:
Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset
Kia K - 27.03.10 02Roope_yllattynyt1 (ID 494239) Se on keskustelu mitalisi, jonka numero 3 nousee sitä myötä, kun kirjoitat viestejä. Nimeni on K -Kia K

Kiitos tiedosta.

Delia

Kia K

Liittymispäivä: 26.11.2009

Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 28.3.2010 13:50

Päässäni muuten pyörii eräs minua kummastuttava kysymys: Miksi ihmeessä kaikilla käyttäjillä ei näy rekisteröitymis-päivää? Voisitteko kertoa?

Kia K -ja kysely alkaa.

Olivari

SuperÄijä

Liittymispäivä: 27.12.2009

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 28.3.2010 13:58

Lainaus:
Kia K-
Päässäni muuten pyörii eräs minua kummastuttava kysymys: Miksi ihmeessä kaikilla käyttäjillä ei näy rekisteröitymis-päivää? Voisitteko kertoa?

Vika esiintyy kaikilla ennen kesän 2008 uudistustöitä rekisteröityneill käyttäjillä. Se on jonkillainen ongelma joka syntyi uudistuksien sivutuotteena: Kaikilta kättäjiltä katosivat rekisteröitymispäivät, mutta uusilla ne olivat näkyvissä.

-₯שׂ₰

Delia

Kia K

Liittymispäivä: 26.11.2009

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 28.3.2010 14:01

Ok. Kiitos tiedosta! (Anteeksi lyhyt viesti!)

Nimeni on K -Kia K.

Roope6

"Hiidenkirnu"

Moderaattori Viestejä: 3531

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 30.3.2010 16:23

Oikeastaan rekisteröinti päivämäärä näkyi vielä kaikilla ennen kesää 2009, mutta niiden uudistustöiden jälkeen sivujen avaamispäivästä asti en muista mihin päivään ei ole enään näkynyt rekkaamis päivämäärää. En tiedä oliko kesällä 2008 uudistustöitä, mutta jos oli niin voi olla, että se päivämäärän nykymättömyys ulottuu sinne. Mistäs SÄ tiesit tästä asiasta? Sähän olet rekannut vasta viime vuoden lopulla.

Nyt kait UKK: n pitäisi olla ylläpidolla, jos AM piti lupauksensa ja lähettin sen silloin kun lupasi. Enkä minä tietenkään epäile, että hän ei sitä olisi tehnyt. Toivottavasti saadaan UKK nopeasti esille sivuille.

Sudari11

AkeMake

Moderaattori Viestejä: 1524

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 31.3.2010 12:12

Lainaus:
"Hidis":
Nyt kait UKK: n pitäisi olla ylläpidolla, jos AM piti lupauksensa ja lähettin sen silloin kun lupasi. Enkä minä tietenkään epäile, että hän ei sitä olisi tehnyt. Toivottavasti saadaan UKK nopeasti esille sivuille.

Ihan sinä päivänä ei harmittavasti tullut sitä UKK:ta lähetettyä kuin lupasin, mutta heti seuraavana päivänä aamusta sen lähetin. Itseasiassa tämä Aku Ankassa työharjoittelussa oleva Aino-Leena otti minuun yhteyttä sähköpostitse ja kerroin hänelle tästä UKK: sta samalla, kun vastasin itse aiheeseen. Laitan tähän pätkän tuosta Aino-Leenan vastausviestistä, sillä se sai hymyn nousemaan huulilleni. Hienoa, että työtämme (ja työtäni ; ) ) arvostetaan myös toimituksen suunnalla. : )
Lainaus:
Aino-Leena:
Etkä suinkaan ole kuvitellut olemattomia: adressinne on tosiaan ollut kannustava potkaisu, joka on pannut Ankan nettisivu-suunnitelmiin rutkasti vauhtia.
Otin laatimanne UKK-tekstin keskustelufoorumilta talteen. Oikein hyvältä ja kattavalta ohjeistukselta vaikuttaa, olette tehneet suuren työn! Hienoa jälleen huomata, että Ankan sivuilla on paljon aktiivisia käyttäjiä.
Käymme kysymykset vielä toimituksen kanssa läpi, jonka jälkeen ne ovatkin valmiita lisättäväksi.
Erityiskiitos sinulle, kun olet jaksanut hoitaa asiaa!

Roope6

"Hiidenkirnu"

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 31.3.2010 15:33

Välitietoa pukkaa ; ).

AM: Ihan sinä päivänä ei harmittavasti tullut sitä UKK:ta lähetettyä kuin lupasin, mutta heti seuraavana päivänä aamusta sen lähetin.

Tärkeintä on kuitenkin, että sen lopulta tauostasi huolimatta lähetit. Sinähän hoidat tunnetusti aloittamasi asiat kunnolla loppuun! Niinhän se pitääkin olla ; ).

AM: Itseasiassa tämä Aku Ankassa työharjoittelussa oleva Aino-Leena otti minuun yhteyttä sähköpostitse ja kerroin hänelle tästä UKK: sta samalla, kun vastasin itse aiheeseen.

Ottiko Aino-Leena siis sinuun yhteyttä sähköpostitse eikä toisin päin : O? Tämä Aino-Leenahan vaikuttaa todella mukavalta harjoittelijalta... Toivottavasti hän pysyy pitkään harjoittelijana, jos hän kerran jopa jutusteluammekin seuraa.

AM: Aino-Leena: Etkä suinkaan ole kuvitellut olemattomia: adressinne on tosiaan ollut kannustava potkaisu, joka on pannut Ankan nettisivu-suunnitelmiin rutkasti vauhtia. Otin laatimanne UKK-tekstin keskustelufoorumilta talteen. Oikein hyvältä ja kattavalta ohjeistukselta vaikuttaa, olette tehneet suuren työn! Hienoa jälleen huomata, että Ankan sivuilla on paljon aktiivisia käyttäjiä. Käymme kysymykset vielä toimituksen kanssa läpi, jonka jälkeen ne ovatkin valmiita lisättäväksi. Erityiskiitos sinulle, kun olet jaksanut hoitaa asiaa!

On se aina vain mukava huomata kuinka tehdystä työstä saa kiitosta ja se jopa kannustaa muitakin ; ). aa.fissä tosiaan käy paljon aktiivisia käyttäjiä, mutta ikävä tosiasia on se, että vain harvat viitsivät tähänkin projektiin osallistua. No, saimmehan me sitten iältämme vanhemmat käyttäjät temmeltää enemmän tämänkin projektin parissa : D. Tulevaisuudessa tälläisiltä suurilta projekteilta kaipaisin enemmänkin osallistujia... Tosiaan... Tämä projekti on sitten meidän osaltamme saatettu päätöseen, joten eiköhän ole aika kiittää kaikkia osallistujia UKK kasaamiseen ja erityisesti AkeMakea, joka kasasi kaikki ajatuksemme yhteen ja Kirjaa, joka jaksoi taas etsiä pienimmätkin virheet UKKTyrmistynytta.

Kiitos vielä kaikille!

Klaara

Kaisakoo

Liittymispäivä: 23.09.2008

Re: Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.4.2010 10:11

Minua on aina kummastuttanut tälläinen asia: Olen kirjautuneena omilla tunnuksillani tänne. Laitan esim. Tästä topicista linkin Off-Topiciin. Se, joka avaa linkin (eli siis klikkaa sitä), ei kai hän näe minun käyttäjätietojani. Eli siis kun hän klikkaa sitä linkkiä, ylhäällä ei näy: Olet kirjautuneena: Kaisakoo? Epäilen, että ei. Halusin vain varmistaa.
Tässä toinen, jota on luultavimmin jo kysytty: Montako kertaa pitää kirjoittaa Akupediaan, että saa mitalin?

Roope6

"Hiidenkirnu"

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.4.2010 11:09

Lainaus:
KK: Minua on aina kummastuttanut tälläinen asia: Olen kirjautuneena omilla tunnuksillani tänne. Laitan esim. Tästä topicista linkin Off-Topiciin. Se, joka avaa linkin (eli siis klikkaa sitä), ei kai hän näe minun käyttäjätietojani. Eli siis kun hän klikkaa sitä linkkiä, ylhäällä ei näy: Olet kirjautuneena: Kaisakoo?

Ei muut pääse sinun tunnuksille sen linkin kautta, joten turha pelätä. Linkkiä painamalla sisällä ollut käyttäjä pysyy edelleen sisällä omilla tunnuksillaan ja ulkona oleva käyttäjä on edelleen ulkona.

Lainaus:
KK: Tässä toinen, jota on luultavimmin jo kysytty: Montako kertaa pitää kirjoittaa Akupediaan, että saa mitalin?

Vastauksen löytää suoraan Akupedian Akupedia artikkelista eli näin sen pitäisi mennä:

Lainaus:
Akupedia: Akupediaan kirjoittamalla saa myös Akupedia-mitaleita ja nämä mitalit näkyvät omassa profiilissasi. Akupedian 1. mitalin saa, kun on kirjoittanut 160 artikkelia/korjausta artikkeliin, 2. jos on kirjoittanut 80, 3. jos on kirjoittanut 40, 4. jos on kirjoittanut 20, 5. jos on kirjoittanut 10 ja 6. jos on kirjoittanut vain 1 artikkelin/korjauksen.

Ikävä kyllä nykyäänhän se ei mene enään noin. Akuankka.fiTyrmistynytsä nimittäin on hieman teknisiä ongelmia mitaleiden kanssa, joten mitali voi muuttua kultaiseksi koska vain kunhan on aiemmin ohittanut tuon 160 artikkelin rajan. Ei siis kannata huolestua vaikka olisi korjannutkin 160 artikkelia ja sitä 1. mitalia ei ole vielä tullut. Se tulee aikanaan kyllä ; ).

Roope23

Roope Ankka12

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.4.2010 12:15

UKK-topicia en ole paljon seurannut. Mutta sen olen huomannut, miten hyvin AkeMake on tästä topicistaan huolehtinut. Ja tarkoitushan oli, että Toimitus ripustaa tämän jonnekin ohjeisiin vai? Mielestäni Aino-Leena sanoi niin. Ja hänhän kommentoi adressiakin. AkeMake on tehnyt suunnattomasti tämän keskustelupalstan eteen. Kiitos hänelle siitä. : )

Mutta ikävä totuushan on, että monet hyvät käyttäjät ovat jättäneet sivuston späämin ja huonon keskustelunlaadun takia. Vuoden alussa, tuossa tammikuussa ja helmikuussa, keskustelunlaatu nousi selvästi, mutta nyt se on laskenut taas todella alas. Ja noita ylläpidon uudistuksiakin on jo kauan odotettu, milloinkohan nekin tulevat. Vai tulevatko edes? Onhan se ymmärrettävää, että Suomen (ehkä) suosituimman sarjakuvalehden (joka ilmestyy viikottain) tekijöillä on varmaan muutakin tekemistä, kuin huolehtia yhden foorumin keskustelunlaadusta. Vaikka senhän pitäisi olla ylläpidon tehtävä.

Tässä niitä luvattuja uudistuksia vain odotellaan, samalla kun wanhat hyvät käyttäjät lähtevät ja menevät tauolle. Hyvänä esimerkkinä Vaa_ri, joka jätti meidät eilen. Mutta se on Vaa_rin oma asia, eikä sen takia kannata ruveta ruinaamaan häntä takaisin ja pillittämään. Asiallehan on tehty oma topickin. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuollainen "Kuka on tauolla ja kuka on lähtenyt" on turha Ankka-foorumilla. Ei sellaista tarvitse ruveta listaamaan. Täällä on tarkoitus puhuta Aku Ankasta, eikä siitä, kuka on lähtenyt tai mennyt tauolle.

Tuosta aloitusviestin listasta olen kuitenkin sitä mieltä, että se on todella hyvin tehty ja AkeMake on mielestäni foorumin ainoa henkilö, joka olisi pystynyt se kokoamiseen. Muutamat käyttäjät, esimerkiksi "Hiidenkirnu" olisivat ehkä saaneet myös listan kasaan, mutta AkeMakehan tämän sivuston uudistamisen aloitti, niin mielestäni oli oikein antaa hänen viedä se loppuun. Aloitusviesti on siis täydellinen, nyt kun olen sen käynyt läpi. Siihen ei tarvitse tehdä muutoksia..., ainakaan vielä.

Vähän poikkean aiheesta, kun kerron, että tämä oli foorumin 498 062. viesti. AkeMaken ennustuksien ja laskelmien mukaan 500 000. viesti lähetetään ylihuomenna, eli sunnuntaina. Se on sitten aika suuri rajapyykki. Kukakohan viestin kirjoittaa, mihin topiciin ja mihin aikaan?

>Ra12

Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]