Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

Kulmikas_mies

Veli Huilu

Liittymispäivä: 04.01.2010

Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 23.2.2010 15:24

Lainaus:
Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset
iitsulitiitsuli - 23.02.10 03Roope_yllattynyt7 (ID 473703)
Lainaus:
Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset
iitsulitiitsuli - 22.02.10 04Roope_pettynyt0 (ID 473125)
Siinä voisi olla vielä vaikka jokin tällainen:
-Olen kirjoittanut Akupediaan/ lähettänyt kuvan galleriaan/ kirjoittanut foorumille, mutta en saa sudenpentumitalia. Mistä tämä johtuu? Tässä ei siis voi olla syynä, ettei ole kirjautunut sisään, koska näitä toimintoja voi käyttää vain sisäänkirjautuneena.

Haluaisin vastauksen, että käykö tuo listalle?

Minulle on käynyt samoin, mutta pitää varmaan esim. kirjoittaa enemmän Akupediaan, ja galleriaan, että sen mitalin saa!

Liinu3

iitsulitiitsuli

Liittymispäivä: 27.12.2009

Re: Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 23.2.2010 15:29

En ole lähettänyt kylläkään kuvia galleriaan kertaakaan, joten siitä ymmärtää eritäin hyvin, ettei sitä voi minulla olla. Akupediaan olen muokannut ainakin kymmentä artikkelia ja luonutkin yhden.

Klaara

Kaisakoo

Liittymispäivä: 23.09.2008

Re: Re: Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 23.2.2010 16:58

Lainaus:
Re: Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset
iitsulitiitsuli - 23.02.10 03:29 (ID 473741) En ole lähettänyt kylläkään kuvia galleriaan kertaakaan, joten siitä ymmärtää eritäin hyvin, ettei sitä voi minulla olla. Akupediaan olen muokannut ainakin kymmentä artikkelia ja luonutkin yhden.

Sama täällä, mutta olen lähettänyt 1 kuvan. Se ei vaan ole vieläkään ilmestynyt GRR. Lähetin sen 17.2.10.

Aku19

MeRakastammeAnkkaa

Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 23.2.2010 18:04

Haku ei toimi-kohtaan sijoittaisin:

Jos haku ei toimi, ilmoita asiasta ylläpidolle. Ilmoituksen teet helpoiten sivuston alalaidassa olevaan Palaute-linkin kautta. Asiasta on turha nostaa hässäkkää.

Tuota kannattaa muokata.

Taikaviitta3

djlordi

Re: Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 24.2.2010 9:26

Kannattaakohan välttämättä noita väliaikaisia teknisiä ongelmia siihen laittaa? Joka sivustollahan aina joskus on teknisiä ongelmia, mutta eihän niistä tarvitse UKK:hon laittaa, jos ne eivät ole pitkäkestoisia. Vai mitä?

Sudari11

AkeMake

Moderaattori Viestejä: 1524

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 24.2.2010 12:58

Lainaus:
iitsulitiitsuli:
Siinä voisi olla vielä vaikka jokin tällainen:
-Olen kirjoittanut Akupediaan/ lähettänyt kuvan galleriaan/ kirjoittanut foorumille, mutta en saa sudenpentumitalia. Mistä tämä johtuu? Tässä ei siis voi olla syynä, ettei ole kirjautunut sisään, koska näitä toimintoja voi käyttää vain sisäänkirjautuneena.

Omasta mielestäni tämä ei käy listalle kahdesta syystä:
1. Se ei suoranaisesti liity keskusteluihin. Tästä UKK: sta on tarkoitus tehdä keskustelujen UKK, joten kysymyksen pitäisi liittyä keskusteluihin. Vaikka tuossa onkin myös "olen kirjoittanut foorumille" niin se liittyy keskusteluihin niin kaukaisesti, ettei se listalle sovi.
2. Juurikin tästä djlordin mainitsemasta syystä ei sovi. Eli listaan ei kuulu laittaa sivujen bugeja ja muita toiminnallisia virheitä. Ne ovat, tai ainakin pitäisi olla, väliaikaisia, jotka tullaan korjaamaan.
Mielipiteitä?

Kuten djlordi nosti esille, myös tämä "Haku ei toimi" kysymys vaikuttaa turhalta. Mitä mieltä muut ovat pitäisikö se poistaa?
Mikäli se jätetään niin mielestäni asiassa ei pidä toimia MeRakastammeAnkkaa:n mainitsemalla tavalla. Ylläpito kyllä tietää, ettei haku toimi, joten sellaisilla viesteillä on turha kuormittaa heidän jo muutenkin täyttä palaute-laatikkoaan. Siihen sopisi ehkä paremmin yksinkertainen selitys, että sen toimimattomuus on tiedossa ja sitä korjataan, joten siitä ei tarvitse kysellä foorumilla tai ylläpidolta.

Aku3_barks

Donald-91

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 24.2.2010 13:03

No ei se ainakaan silloin ole turha kysymys, kun se haku ei ihan oikeasti toimi! Ei se paljon silloin mieltä lämmitä, että haun toimimattomuuteen liittyvä kysymys on normaali tilanteessa turha, kun haku ei oikeastikkaan toimi ja UKK:_ssa ei siitä ole kysymystä. Siitä seuraisi todennäköisesti se, että joku kysyisi asiasta aivan väärässä topicissa, tai tekisi jopa uuden topicin! Sitäkö me haluamme? Kysynpähän vain.

Sudari11

AkeMake

Moderaattori Viestejä: 1524

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 24.2.2010 13:42

Luuletko, että ylläpito on kovin mieluusti muuttamassa listan sisältöä sen jälkeen kun se omalle paikalleen saadaan. Periaatteessahan se kuuluu osana ylläpidon kaikkeen muuhun työhön. Kun kuitenkin olemme nähneet ylläpidon aktiivisuuden näissä asioissa niin sanoisin, ettei ole hyvä antaa heille lisähommia, nyt kun he saivat suuren urakan jo tämän adressin myötä. Luulen, että he haluavat pikemminkin sellaisen valmiin UKK-paketin, jonka voi vain laittaa paikoilleen eikä siihen tarvitse sen jälkeen koskea.

Toinen asia on tietysti, jos voisimme jättää nämä väliaikaiset kysymykset sivujen toimimattomuuden suhteen tämän topicin UKK:iin niin etteivät ne kuitenkaan siihen viralliseen tule. Mikäli tämä topic pysyy tarrattuna, niin täältä voisi katsella näitä päivitettyjä kysymyksiä pysyvien lisäksi.

Vai tulevatkohan nämä olemaan toisensa poissulkevia. Eli tämä topic pysyy näkyvillä niin kauan kunnes saamme ylläpidon rakentaman sivun listalle, jonka jälkeen tämän annetaan vajota. Vai pysyyköhän tämä tarrattuna vielä senkin jälkeen, jolloin keskusteluilla olisi virallinen UKK ja tämä päivitettävä muuttuva UKK...

Hessu10

Vaa_ri

Liittymispäivä: 07.04.2009

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 24.2.2010 14:18

Lainaus:
Don: No ei se ainakaan silloin ole turha kysymys, kun se haku ei ihan oikeasti toimi! Ei se paljon silloin mieltä lämmitä, että haun toimimattomuuteen liittyvä kysymys on normaali tilanteessa turha, kun haku ei oikeastikkaan toimi ja UKK:_ssa ei siitä ole kysymystä.
Make tähän taisikin jo jotain epäsuorasti vastailla, mutta hyvin yksinkertaisesta syystä tämä on täysin turha kysymys ukkiin. Miksikö? Paljonko mieltä sitten lämmittää vastaus "Teknisten ongelmien vuoksi haku ei välttämättä toimi joka käänteessä." tms? Ei rahtuakaan, ja kuulostaisi jopa tyhmältä.

Vaikea sanoa säilyykö tämä toppa enää varsinaisen UKK:n tultua, mutta se on varmaa ettemme me voi vastailla kysymyksiin. On jo olemassa Kokous nettisivujen hyväksi ja eräs kyselytopic jonka nimeä en muista, joten olisiko tälle enää tarvettakaan?

Aku3_barks

Donald-91

Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 24.2.2010 17:27

Täällä nettisivut osiossa on nyt muuten kaksi melkein saman nimistä topiccia:

- Usein kysyttävät kysymykset (tms.)
- UKK - Usein Kysytyt Kysymykset

Ja ideakin on sama. Olisin siis käyttänyt AkeMaken asemassa ensin näiden sivujen haku-konetta, ennen kuin aloitin tämän topicin tekoa.

Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]