UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 26.2.2010 9:15
Lainaus:
vaari:
Eli siis, tämä toppa on ihan sitä varten että keräämme käyttäjiä askarruttavia kysymyksiä joihin muut eivät vastausta tiedä, Toimitukselle. Ylläpito sitten julkaisee UKK:n jossa on vastaukset näihin kysymyksiin.
Tarkoittaako vaari nyt, että me keräämme vain kysymykset ja ylläpito vastaa niihin? Minä olen sitä mieltä, että meidän olisi hyvä tehdä tämä UKK mahdollisimman valmiiksi. Eli vastaamme myös siinä oleviin kysymyksiin oman tietämyksemme mukaan. Näin ylläpidolle ei jää niin paljon tekemistä sen suhteen vaan heille riittää tarkistaa vastaukset ja korjata niitä, mikäli niissä on jotain muokattavaa. Kyllä kai me suureen osaan noista peruskysymyksistä osaamme itsekin vastata?
Lainaus:
Kaisakoo:
Ehdottaisin, että ylis laittaisi tämän UKK:n jonnekkin etusivun tienoille, vaikka ison linkin "UKK" jos ei muuta. Se voisi olla jossain hehkutetussa valoympyrässä... Okei, ehkei nyt ihan niin mutta näkyvälle paikalle kumminkin.
Mikäli et aloitusviestiä lukenut, niin tämä topic on tehty juurikin tuota varten. Me valitimme adressissa, ettei keskustelujen UKK:ta ole ja se mikä on, on aivan liian näkymättömissä. Ylläpito lupasi laittaa UKK:n hyvin näkyville tänne, kunhan me ensin teemme tämän UKK:n ja sen takia tehtiin tämä topic.
Taidan seuraavassa hiukan nostaa tämän topicin liian korkealle korokkeelle, mutta tätä mieltä kuitenkin olen --> Vaikka tämä topic tehtiinkin "usein kysyttävät kysymykset" -topicin jälkeen niin olen sitä mieltä, että tämä topic ajaa paremmin tuon asian. Syitä tähän löysin nopeasti kaksi: Ensinnäkin tämä topic listaa alkuun Usein Kysyttyjä Kysymyksiä, josta käyttäjät voivat etsiä vastauksia kysymyksiinsä. Jos siitä ei vastausta löydä, niin on varsin luontevaa kysyä se kysymys tässä samassa topicissa. Toinen syy on tarraus. Vaikka tämän pysyminen tarratopicina ei olekaan varmaa niin tässä vaiheessa olen sitä mieltä, että koska tämä on aina ylimpänä niin käyttäjien on luontevaa kysyä kysymyksensä täällä, sillä tämä löytyy helposti. Kun tämä topic olisi käyttäjien ensisijainen vastausten haku/kysymispaikka (heti ylläpidon tekemän UKK-listan jälkeen), niin myös tämän pitäminen tarratopicina olisi mielekästä.
Täytyy myöntää, että olen nyt ajamassa tällä myöhemmin ilmestyneellä topicilla tuota aikaisempaa alas. Tämän perustelen kuitenkin siten, ettemme mielestäni saa olla liian ehdottomia aikaisempien topicien puolestapuhujia. Mikäli myöhemmin tulee kattavampi ja "parempi" topic, joka ottaa luontevasti sisäänsä myös sen aikaisemman topicin mukaisen aiheen niin voimme varsin hyvin ottaa uudemman kattavamman topicin käyttöön.
Vaikka tämä tarratopicina onkin niin täällä syntyy hyvin vähän keskustelua aiheesta, joten minun on pakko hiukan herätellä keskustelua.
Aloitetaanpa vaikka alusta ja käsitellään nämä neljä ensimmäistä UKK: ssa olevaa kysymystä.
Lainaus:
- Mitä minun tulee muistaa kirjoittaessani foorumille?
- Miten voin kirjoittaa viestin?
Klikkaamalla jonkun käyttäjän kirjoittaman viestin alla olevaa "vastaa viestiin" -linkkiä
- Miten voin tehdä aiheen?
- Mistä löydän säännöt/netiketin?
Ensin haluaisin kuulla näistä mielipiteitä kuuluvatko nämä UKK:iin ja jos kuuluvat, niin esittäkääpä ehdotuksia näiden vastauksiksi.