Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

Aku39

Ankkafani315

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 1.3.2010 20:49

tyhjennetty.

Mcmurske2

spämmisorsa

Liittymispäivä: 20.05.2009

Huuhdon kultaa,sanoi Lapin äijä,kun vaimoaan hukutti 1.3.2010 20:54

Lainaus:
UKK - Usein Kysytyt Kysymykset
roope setä - 22.02.10 04Roope_yllattynyt2 (ID 473113)
Olen pohtinut; Mitä pitäisi tehdä kun näkee turhan topicin?

Ja; Hävitetäänkö tai "tuhotaanko" profiilit joissa ei ole käyty niin ja niin pitkään aikaan?

Se on aivan ylläpidon vastuulla,koska meillä ei ole mahdollisuutta itse poistaa topicceja,tai edes ilmoittaa turhista ylläpidolle

Aku39

Ankkafani315

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 1.3.2010 20:59

tyhjennetty.

Nakymaton

Budjettivaje

Liittymispäivä: 31.08.2009

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.3.2010 9:02

Seuraavaksi koetan muotoilla vastausta tähän jokseenkin hankalaan kysymykseen:

Lainaus:
- Viestini poistettiin. Miksi?

-Todennäköisimmin viestisi poistettiin, koska se sisälsi yhden tai useamman toisen käyttäjän mielestä kyseenalaista tai sääntöjenvastaista materiaalia kuten jotakuta loukkaavaa tekstiä tai linkkejä sivuston ulkopuolelle.

Tuollainen lyhyt ja ytimekäs. Liekö sitten riittävä, siitä päättäköön AkeMake.

Ja seuraava:
Lainaus:
- Toinen käyttäjä loukkaa minua. Mitä teen?

-Mikäli koet tulleesi loukatuksi, ilmoita sinua loukanneesta käyttäjästä ylläpidolle. Älä kuitenkaan missään nimessä lähde haastamaan riitaa.

Sudari11

AkeMake

Moderaattori Viestejä: 1524

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.3.2010 9:35

Lainaus:
Ankkafani315:
K: Mistä voin ladata kännykkään Aku Ankan KÄÄKyliä?

K: Olen vahingossa tuplapostannut/lähettänyt vahingossa uuden, turhan viestin. Miten voin poistaa viestini?

Tuota ensimmäistä en lisää, sillä tämän UKK:n on tarkoitus käsitellä ainoastaan keskusteluja. Toisen kysymyksen lisäämistä pitää vielä harkita, sillä (mikäli oikein muistan) h0rsma antoi kerran ymmärtää, ettei tuplapostauksista kannata ilmoittaa, koska modeilla on muutenkin hommaa eli ainoastaan asiattomista viesteistä ilmoitettaisiin.. Jotenkin noin hän taisi asian ilmaista.

Lainaus:
Budjettivaje:
Tuollainen lyhyt ja ytimekäs. Liekö sitten riittävä, siitä päättäköön AkeMake.

Toivottavasti minulla ei teidän mielestänne kuitenkaan noin yksinvaltiaan asema ole tässä topicissa. : ) Olen vain yrittänyt muotoilla vastauksia paremman kuuloisiksi, mikäli niissä minun mielestäni jotain muotoiltavaa on. Voihan se olla, että minun lisäykseni yms. on huonoa, joten kannattaa kaikkea tekemääni kritisoida/korjata/antaa palautetta, jos vain aihetta sellaiseen löytyy.

Roope6

"Hiidenkirnu"

Moderaattori Viestejä: 3531

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.3.2010 9:55

Lukekaa tosiaan tämä asia uudelleen ja ihan ajatuksen kanssa:

Lainaus:
Toimituksen blogi. Virva: Keskustelupalstalla näkyvää ?Ilmoita asiattomasta viestistä? -nappia kannattaa myös käyttää aina, kun eteen sattuu asiaton viesti. Napin painaminen ei missään nimessä merkitse viestin kirjoittajalle automaattista jäähyä, mutta se auttaa keskustelupalstan valvojia huomaamaan asiattomuudet helpommin ja nopeammin. Asiattomuuksilla tarkoitetaan lähinnä karkeaa kielenkäyttöä ja täysin Aku Ankan nettisivuille kuulumattomia viestejä. Turhista, yhden sanan viesteistä ja tuplapostauksista ei sen sijaan kannata lähettää ilmoitusta, vaikka ne välillä vievätkin turhaa tilaa palstoilta. Tärkeintä on antaa kaiken ikäisten Aku Ankan ystävien vaihtaa ajatuksia ystävällisessä hengessä.

Ymmärtänet nyt af315 mitä ajamme AM:n kanssa takaa miksi emme lisänneet vielä tuota toistakaan vastausta listaan.

Yritetääs sitten muotoilla vastauksia kysymyksiin.

- Mitä minun tulee muistaa kirjoittaessani foorumille?

Muista lukea netiketin ja keskusteluohjeet (ylläpito saa laitettua varmasti ne linkeiksi, jossa ei näy koko osoitetta) ennenkuin aloitat kirjoittamista foorumilla. Sinun täytyy noudattaa niiden sääntöjä kirjoittaessasi foorumille.

- Miten voin tehdä aiheen?

Sivun alareunassa punaisen postilaatikon yläpuolella näkyy käyttäjän ollessa kirjautuneena kyltti, jossa lukee "Aloita uusi keskustelu". Muistathan mennä juuri siihen osioon tehdessäsi uutta topicia mihin sen haluat sijoittuvan.

Muokata saa mieleisekseen, jos haluaa : D.

Aku39

Ankkafani315

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.3.2010 10:05

tyhjennetty.

Sudari11

AkeMake

Moderaattori Viestejä: 1524

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.3.2010 10:17

Yritin epätoivoisesti käydä kaikki h0rsman lähettämät viestit läpi, jotta löytäisin sen viestin josta puhuin. Sitten kun sen lopulta löysin niin Hidishän oli jo ehtinyt sen tänne laittaa. ; )

Lainaus:
Tarkoittaako tämä että tulevaisuudessa tulemme pohtimaan muuallekin liittyviä kysymyksiä?

Ei. Muuta sivustoa koskeva UKK on jo olemassa, vaikkakin hyvin se on piilotettu. :'D http://www.akuankka.fi/ukk

Yritän tässä saada aikaiseksi nuo Budjettivajeen ja "Hiidenkirnu"n vastaukset aloitusviestiin...

// Noniin.. Sainhan nuo vastaukset aikaiseksi aloitusviestiin ja nyt lähettämään lisää vastauksia kysymyksiin. : )

Roope6

"Hiidenkirnu"

Moderaattori Viestejä: 3531

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.3.2010 13:26

Juu, hyvin muoksit nuo minun selitykseni : D.

Jatketaas:

- Mistä löydän säännöt/netiketin?

Painaessasi sivun yläreunassa olevaa "Keskustelu"- painiketta siirryt foorumin etusivulle, josta löydät linkit keskusteluohjeisiin ja netikettiin. Linkit kyseisiin ohjeisiin löydät myös foorumin UUK: sta.

- Keitä ovat käyttäjämoderaattorit?

Käyttäjämoderaattorit ovat ylläpidon valitsemia aiemmin Aku Ankan sivuilla pyöriviä tavallisia käyttäjiä, jotka ovat saanneet moderaattorin oikeudet.

- Mitä he tekevät?

Käyttäjämoderaattoreilla on samat oikeudet kuin tavallisilla moderaattoreilla eli he pystyvät poistamaan viestejä, lukottamaan/poistamaan topiceja sekä antamaan porttikieltoja huonosti käyttäytyville käyttäjille. Heidän tehtävänään on pitää foorumi kunnossa.

Taas vain muokkausta kehiin, jos joku kohta ei ole hyvä.

//Hyvä huomio af315 : D. Enpäs itse sitä huomionut ja onhan se helpompi keino löytää netiketti sieltä, mutta ehkä on helpompaa selittää mistä ne molemmat löytyvät.

Aku39

Ankkafani315

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 2.3.2010 13:53

tyhjennetty.

Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]