Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

Pikkulintu

Tapsa99

Liittymispäivä: 07.09.2008

Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 14.3.2011 8:45

Minulla olisi eräs kysymys liittyen Pelit & Leikit-osioon: Milloin sinne ruvetaan siirtämään niitä pelejä ja leikkejä tuolta Pulinat-osiosta? Onhan se P&L-osio ollut jo jonkin aikaa näillä sivuilla.

~ Tapsa

Milla2

_wonderlust_

Moderaattori Viestejä: 4337

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 14.3.2011 16:15

Lainaus:
Tapsa: Minulla olisi eräs kysymys liittyen Pelit & Leikit-osioon: Milloin sinne ruvetaan siirtämään niitä pelejä ja leikkejä tuolta Pulinat-osiosta? Onhan se P&L-osio ollut jo jonkin aikaa näillä sivuilla.

Siirtäisin vaikka heti, kunhan olisi välineet siihen. Ikävä kyllä en tiedä, milloin näin käy, sillä Pelit&Leikit-puolen hyöty on nyt olematon.

Aku47

hernikki

Liittymispäivä: 16.07.2010

Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 15.3.2011 14:56

Lainaus:
Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset
_wonderlust_ - 14.03.11 04Roope_pettynyt5 (ID 724869)
Lainaus:
Tapsa: Minulla olisi eräs kysymys liittyen Pelit & Leikit-osioon: Milloin sinne ruvetaan siirtämään niitä pelejä ja leikkejä tuolta Pulinat-osiosta? Onhan se P&L-osio ollut jo jonkin aikaa näillä sivuilla.

Siirtäisin vaikka heti, kunhan olisi välineet siihen. Ikävä kyllä en tiedä, milloin näin käy, sillä Pelit&Leikit-puolen hyöty on nyt olematon.

Niin onkin kaikki on melkein pelkästään keskusteluissa.

Aku_rodriques

kumiankka12

Liittymispäivä: 08.02.2011

Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 15.3.2011 18:13

Huomasin erään oudon jutun tuossa kun katselin jotakin topiccia... Villeetulla näkyi liittymispäivänä 1.1.1900!! Miten tämä on mahdollista? Tiedosta kiittäen –Kumiankka12–

Aku30

klondyken kuningas

Liittymispäivä: 10.12.2010

Re: Re: Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 15.3.2011 19:34

Uskoisin, että se on jokin virhe. Monien käyttäjien liittymispäivää ei lue lainkaan. Mutta minullakin olisi kysymys. Kaverini on rekisteröitynyt tänne ja on käynyt muutaman kerran täällä. Nyt kone ei hyväksy hänen salasanaansa ja me tilasimme hänelle uuden sähköpostiin. Mutta kone ei päästä häntä sinnekkään.

Roope6

"Hiidenkirnu"

Moderaattori Viestejä: 3531

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 15.3.2011 21:31

Ikää en ole muistaakseni koskaan näkynyt toimivan profiilissa. Muistan, että jossakin välissä se reistaili eli asetuksissa se ainakin näytti ihan jänniä lukemia, mutta mun muistaakseni se ei ole koskaan toiminut kunnolla.

Tuo Villeetun ja judokan rekisteröintipäivämäärä on pelkkä bugi. Tästä asiasta oli puhetta aiemmin tässä topicissa eli katsokaas mihin tuloksiin siellä on tultu: http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/8/viestiketju/18623/ukk_usein_kysytyt_kysymykset/sivu/61

Klondyken kuningas: Kannattaa ottaa ihan rohkeasti vain yhteys ylläpitoon tuollaisissa tilanteissa. Sieltä saatte vastauksen noihin pulmiinne, meidän on hieman vaikeaa tietää mistä on kyse.

Kulkuri1

akkari11

Liittymispäivä: 07.10.2010

Re: Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 16.3.2011 15:07

Kysyn kysymyksen:
Miksi joillain käyttäjillä ei näy Profiilinimeä, -kuvaa, tai liittymispäivää ja viesti määrää? Siis siinä missä pitäisi ei näy mitään?

Okei, taitaa olla toinen kerta kun kysyn samaa..

Sudari11

AkeMake

Moderaattori Viestejä: 1524

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 16.3.2011 17:48

Kaikkein syvimpiä syitä näille asioille voidaan vain arvella. Jokatapauksessa nämä johtuvat jonkinlaisesta virheestä (tai ihan suunniteltu juttu, kukapa tietää..) tuolla ylläpidon suunnalla.

Käyttäjien liittymispäivä katosi sen aikaisilta käyttäjiltä 2008 kesällä tehdyn sivujen päivityksen yhteydessä. Sen jälkeen rekisteröityneillä käyttäjillä liittymispäivä näkyy normaalisti. Itse uskon, että tuo rekisteröitymispäivä katosi pysyvästi näiltä käyttäjiltä eikä niitä ole mahdollista palauttaa. Jos siis näet viestin käyttäjältä, jonka rekisteröitymispäivää ei näy, tiedät, että hän on rekisteröitynyt ennen kesää 2008.

Lisäksi on joitain sellaisia käyttäjiä, joiden rekisteröitymispäivänä näkyy päivä 1.1.1900. En tiedä varmasti mistä tällainen aiheutuu. Minulla on kuitenkin sellainen teoria tähän, että kyseinen liittymispäivä on jotenkin nollautunut ylläpidon tietokannassa, jolloin tuossa näkyy tietokannan asetuksiin asetettu oletusarvoinen päivämäärä, joka on tämä 1.1.1900.

Profiilikuva ei näy kaikilla sen vuoksi, etteivät he ole sitä valinneet profiilinsa asetuksista. Vasta rekisteröityneillä käyttäjillähän ei siis oletusarvoisesti ole olemassa mitään profiilikuvaa.

Näiden syiden lisäksi on olemassa viestejä, joiden lähettäjästä ei ole mitään tietoa (koko vasen alue on siis tyhjä). Todennäköisesti tarkoitit juuri tällaisia käyttäjiä? Uskoisin, että syy tällaiseen haamukäyttäjään on, että ylläpito on poistanut kyseisen käyttäjän koko profiilin pysyvästi (syytä poistoon voidaankin sitten vain arvella). Tällöin viestissä ei tietysti osata kertoa käyttäjästä mitään tietoja, koska sitä profiilia ei ole enää olemassa.

Roope21

Touhula

Liittymispäivä: 25.08.2008

Re: UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 16.3.2011 21:01

Tuosta ikäjutusta sen verran, että minä muistelisin, että se näkyi ainakin minulla (luultavasti siis muillakin) profiilissa(ni) silloin alkuaikoinani, vuoden 2008 loppupuolella. Enkä nyt siis tarkoita profiilin muokkaussivua, vaan ihan sitä profiilia, jota muutkin käyttäjät voivat katsoa. Aika pian tuon jälkeen ikä kuitenkin häipyi näkyvistä, eikä sitä sen jälkeen olekaan näkynyt...

//Ankkaprofiilin muokkaussivulla ikäni on osannut päivittää itsensä ihan normaalisti. Tiedä sitten, miksi iät eivät näy profiilissa, itse olen ainakin rastinut laatikon sen näkymisen hyväksymiseksi. Tuskinpa tätä kukaan käyttäjä osaa selittää.

Sudari11

AkeMake

Moderaattori Viestejä: 1524

UKK - Usein Kysytyt Kysymykset 17.3.2011 14:05

Itsekin hämärästi muistan, että alkuaikoina taisi jossain oma ikä näkyä. Ja ellen aivan väärin muista niin se taisi näyttää aivan omiaan tai sitten se ei päivittynyt iän karttuessa. Niin hatarat muistikuvat tästä kuitenkin on, etten osaa mitään varmaksi sanoa. Nythän tuo ikä päivittyy ainakin omaan profiiliin (Ainakin minun ikäni on muuttunut oikein 22 vuodeksi). Kyllähän syy tuohon iän näkymättömyyteen on kuitenkin taas siellä ylläpidon suunnalla. Se on siis joko tarkoituksella otettu pois, koska se ei ole toiminut tai sitten se on vain jonkin virheen vuoksi kadonnut eikä sitä ole vielä saatu aikaiseksi tai ei olla nähty tarpeelliseksi saada sitä takaisin.

Aloita uusi viestiketju / Palaa tämän foorumin etusivulle

[^]