Näyte puhekiletäsi...

Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Eli (Taas aloitan uuden topicin sillä sanalla) tarkotus olisi, että katseltaisiin minkälaista puhekiletä sivulaiset pälpättävät vapaa-ajallaan. Kirjoitatte siis puhekielellänne seuraavan tekstipätkän. Pätkä kuuluu näin: "Nimeni on (käyttäjänimi). Harrastan (mitä harrastat. Koulu menee minulla (miten menee). Aku Ankan sivut ovat minusta (mitä). Lempivärini on (mikä). Olen ?? vuotta vanha. (yleistä löpinää)."

Näin minulla: Mun nimi on Salwer. Mää harrastan partiota, pyäräilyä, lenkkeilyä ja tiätysti Akuilua. Koulu menee mulla hyvin. Aku Ankan sivut on oikein hyvät. Mullempiväri on sininen. Mää oon ??v.

Ps. Ovatko sivut teilläkin muuttuneet aivan oudoiksi. Minulla on. Jos tämä on uudistus, niin se on todella huono sellainen.

Sivut

Kommentit (119)

Vierailija

Miun nimi on _Nelkku_. Mie en harrasta paljoa mitään. Koulu menee miulla iha hyvin. Aku Ankan sivut on miusta hyvät. Lempivärini on musta, pinkki ja sininen. Mie oon ?? vuotta vanha.

Vierailija

Moi, mun nimi on Iines! Mä oon kohta kymmene, mut vielä yheksän.

Koulu menee iha hyvi, ja nää akkarin sivut on aika hyvät.

Harrastan kuaroa ja pianon soittoo. Lempivärini ovat musta, vihree ja valkone.

Vierailija

Moro. Miä oon Jones. Mää tykkään futiksest ja Akkareist. Akkarin sivut o mun mielest parhaat nettisivut maailmas. Mulla on käyttäjä Legon sivuil, Joonasjones. Mun lemppariväri o vihree. Hopee on kans hyvä. Mun suosikkijengi futikses on Espanjan Villareal. Mun lempparipiirtäjä Akkareis o Giovan Battista Carpi. Aattelin jakkaa tätä näin ku tää topicci löyt nii jakkaa tätä. Mää oon 9 ja koulus menee kohtuun hyvin, eip siin muut oo.

Vierailija

No moi! Mää oon Saippua97 ja oon *****toista vuotta vanha.ÖÖÖHH... Ja sitte.. No koulussa mennee ihan hyvin varmaan.. Harrastan laulamista ja soitan pianoo ja viulua.. ja mun lempiväri on violetti. xD Joo ja sit.. mää harrastan lukemista kans. Loppu! Tai siis, moikka. : D

Vierailija

Ai nii joo. Nää akkarin sivut on musta ihan mukavat. En osaa sanoo että oliko uudistus hyvä vai huono koska tulin tänne vasta ku uudistus oli tapahtunu! x )

Vierailija

Moi mun nimi on Super-fani.Oon 11v ja koulu menee ihan hyvin.Mä harrastan polkupyöröilyä ja vähän jalista.Aku Ankan sivut on musta ihan hyvät.Mun lempivärit on sininen,musta ja vihree

Vierailija

No tämähän on hyvä aihe!

Tässä näyte: No mo! Mun nimi on Otto Ankka-94. Tiedän et se on vähä outo nimi, mut ei se mitää. Tota, mä asun Espoossa, yhes talossa, ja mun koulu on aika iso ja sinne on mun kotoota reilu kilsan matka. Mä oon neljätoist vuotta.

Voi olla, että puhetyylissäni on hiukan Stadin slangia, sillä asun helsingin (Stadin) vieressä.

Vierailija

Salwer1st/ kirjoitti:

ankkaetsivä kirjoitti:

Salwer1st/ kirjoitti:Tähänkin kysymykseen haetaan siis vastausta: Ovatko sivut muuttuneet teillä aivan oudoiksi vai jatkavatko ne saman laisina kuin ennen?

Mil taval ouroiks? Mulla ne ainakin o tavalliset! Mul o pari kertta menny semmosiks ouroiks... Mut siit o kaua. Nyt tuli vähän enemmän Turu murret.

Ei näy missään kuvan kuvaa ja kaikkia tekstit on allekkain. Nymmää sitte ainaki tiädän, että tää on vaan mulla esiintyvä bugi. Kiitos tiadosta.

Asut joko Tampereen, tai Turun seudulla.

Vierailija

Otto Ankka-94 kirjoitti:

Salwer1st/ kirjoitti:

ankkaetsivä kirjoitti:

Salwer1st/ kirjoitti:Tähänkin kysymykseen haetaan siis vastausta: Ovatko sivut muuttuneet teillä aivan oudoiksi vai jatkavatko ne saman laisina kuin ennen?

Mil taval ouroiks? Mulla ne ainakin o tavalliset! Mul o pari kertta menny semmosiks ouroiks... Mut siit o kaua. Nyt tuli vähän enemmän Turu murret.

Ei näy missään kuvan kuvaa ja kaikkia tekstit on allekkain. Nymmää sitte ainaki tiädän, että tää on vaan mulla esiintyvä bugi. Kiitos tiadosta.

<br />

Asut joko Tampereen, tai Turun seudulla.

Voi myös olla, että asut Pohjanmaalla.

Vierailija

Oma murteeni voipi olla lähimpänä Turun murretta, Turkuun 40 kilometriä matkaa täältä korvesta. Mutta tämä pieni kylä on kyllä maailman paras paikka asua!:D

Puhettani kuvaa tämmöinen lause ehkä parhaiten:

Seittämä Pualalaist miästä syä pualukkaa keskel mettää yäl.

Eli siis suomeksi: Seitsemän Puolalaista miestä syö puolukkaa keskellä metsää yöllä.

Voin kai sitten laittaa myös oman tarinani:

Moro! Mä oon Frodo ysiviis ja harrastan piirtämist, lukemist, ankkailuu, keulimist pyäräl ja muutenki ajelen pyäräl.

Kyl Aku on iha paras, mut Roopeki o hyvä, ja kaik muutki melkkei. Sit mä asun tääl piänes kyläs keskel mettää.

Mul on Suzuki Peevee mopo ja silmä ajelen tääl ympäri peltoi ja mettii. Koulu menee iha hyvi, ja mä oon mokkeri. Meijä yläasteel o hiuka yli kolmesata oppilast. Lempivär o sinine, valkone ja pari muut värii. Ja Akkari nettisivut o iha kunnos, ainaki mul ny.

Ja tää oli tosi hyvä aihe Salveryks kautta ästee!:)

Eihän tuosta molotuksesta saa mitään selkoa, ellei ole jostain Turun läheltä...

Ai nii, mä oon kolmetoist vuatta vanha, enää kaksi vuatta et saan mopokorti!

Vierailija

moi mun nimi on mr.miro (voi kutsuu mirokiks se on lempinimeni) akkarin sivut on tosi hyvät harrastan akuiluu ja salibändyä mun lempivärit on sinine ja vihree oon**v.vanha.

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Hmh... Murteestani en oikeastaan osaa sanoa edes, mitä se tarkalleen ottaen olisi. Varmaan jotain savon, keskisuomen ja ihan tavan puhekielen sekoitusta.

Mun/miun nimi on Tehwin (lyhenne, ei jaksa kirjottaa ^^). Mä/miä harrastan golfia, rumpujen soittoo, datausta, airsoftia yms. Mun/miun koulu menee suht hyvin. Käyn niemellä lukijoo ja toista vuotta. Akkarin sivut on mun/miun mielestä suhteellisen hitaat, paljon resursseja vievät ja holhoavat. Muuten kyllä sitten ihan okei. Myös modet kelpais. Oon 17 vuotta.

Naah... en oikeesti oikeen tiijjä, miten tätä "murretta" pitäs oikeen puhua. Ehkä lähinnä jotku "myö" ja ylimääräset jiit on ainoita tunnistettavis seikkoja. En oikeen muuta ossaakkaan sanoa. Levveetä savvoo ossoon toki puhuva, mutta se ei tuas oikeen sovi minulle. Mut voe tokkiinsa, pitteekin männä jotain syömään.

Vierailija

Mä oon Kynsilaukka. Mä harrastan erilaisii käsitöit ja sit mä keräilen postimerkkei. Mul menee koulu ihan hyvin mut ussa varmaan laskee ysist vitoseen ku oon niin h*mmetin surkee siin. Akkarin sivut on ihan ookoo mut sais olla neljän kuukauen välein uus kultaryntäys. Mä tykkään kaikist väreist mut pinkki ja vihree on mun lemppareit. Mä oon ykstoist.

Vierailija

miun nimi o katti99. ja miä oon ? vuatta vanha . koulu mennee miul iha hyvi. miä harrastan näpsää. noin. siinä näyte. mä puhun tavallista suomee ja pohojanmaan murretta ku toiset serkut on pohojanmaalta.ja mummo on sielt kotosin kans.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat