Milloin opit lukemaan ja miten?

Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Kysymys lukee otsikossa. Minä opin lukemaan 4 vuotiaana ja olin vaan hiljattain alkanut itse lukemaan kirjoja, niin sitten opin.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Voih, teihin verrattuna taidan olla meilkoinen aloittelija, opin lukemaan vasta ykkösellä, 7-vuotiaana. Mutta nyt, kun olen viidennellä, on äikkä väliarvioinnissa 10 ja kokeet menee koko luokkasta parhaiten (en halua kehua itseäni, mutta sanoin tämän siksi, että tarkoitin sillä, että olen kehittynyt äikässä).

Vierailija

Oli eskari-aamu,olin 5 vuotias kun katsoin miten eskari-tädit lukee ja koklasin heti itse,siitä se lähti.Yks mun kaveri sano aina sanan ja toisti sen perään.Se oppi sillee lukemaa.(en mää enää tykkää siitä!)

Vierailija

3-vuotiaana. Katoin vaan parii postilaatikkoo ja sanoin: Vilpas, Metsola. En kyllä edes muistanu niitä vaikka kävelin joka päivä siitä ohi.

Vierailija

Minä opin lukemaan 5-6v (kerho -tai eskari-iässä), kun aloin vain pikku hiljaa opettelemaan aakkosia siskoni vanhasta Aapisesta. Aina kysyin isää tai äitiä apuun, ja niin vain opin. Kivointa siinä, että opin ennen kouluikää lukemaan oli se, että en saanut koskaan Aapisläksyä, kun osasin jo lukea! Minullla silloin oli vain kaksi poikaa lisäkseni luokallani, ja vain yksi sai läksyä, koska ei osannut lukea. Se joka sai läksyä aina Aapisesta, jäi luokalle viime keväänä. Hän tiesi siitä jo ennemmin. (ei johtunut siitä, että oli huonot käytöstavat, vaan lukihäiriö..)

Vierailija

Ensimmäiset sanat osasin lukea varmaan 5-vuotiaana, mutta kunnolla opin lukemaan eskarissa ja ensimmäisellä luokalla osasin lukea jo varsin nopeasti ja sujuvasti.

Opin lukemaan ennen eskaria, mutta en muista vuotta. Se tapahtui niin, että olin mökillä ja selailin Akkareita. yht'äkkiä kuin taikaiskusta aloin yhtäkkiä lukemaan. Voisi sanoa, että opin lukemaan Akkareiden avulla. Heh heh!:):):d

Vierailija

Heh...

Opin lukemaan eskarissa.

Minulle luvattiin, että jos opin lukemaan, minulle tilataan Akkari.

No, olin kai sitäkin ennen osannut jollain tasolla, mutta siis:

Minulle tehtiin lappu jossa oli jotain 30 sanaa, sitten vain luin ne ja Akkari tilattiin.

Vierailija

4 vuotiaana.Se tapahtui ihan yhtäkkiä.Nimittäin kun olin olkkarissa ja siinä oli joku muistilappu missä luki sitä ja sitä,niin huomasin että osasin lukea sitä.Arvaappa kuinka juhlin,koska äiti ja iskä oli lukenut Aku Ankkaa mulle.Aloin heti lukemaan sen jälkeen Akkaria.Hirveä huuto kyllä kuulu,koska olin niin iloissani!

Vierailija

Vähän alle 4-vuotiaana. Mulla oli semmonen jännä "opi lukemaan ja kirjoittamaan!" vihko, johon laitettiin kultasia, vihreitä ja punasia tähtitarroja sitä mukaan, mitä oppi. Mä opin ihmeen nopeesti, ja melkein kaikki jutut oli kultasia tähtiä. Pari oli punasia ja vihreita, kirjainten tekemisessä mulla oli aika paljon vaikeuksia, ja sain punasia tähtiä.

Sitten kun opin sen, nimittäin lukemisen jalon taidon, aloin lukea Nalle Puhia, Ella-kirjoja(<3), Aku Ankkaa, Tiina-kirjoja...Hämähäkkimiestä oli hassu lukea, muistan tykänneenni ihan hirveästi! Olen lukenut 10-11 vuoden aikana moooniiaaa satoja kirjoja ja lehtiä, lukeminen ja ratsastus ovat tärkeimpiä harrastuksiani!!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat