Kenen keskusteluihin vastataan paljon ja jos kukaan ei vastaa niin tuntuuko siltä että on huono keskusteluiden alottaja?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mun keskusteluihin vastataan tosi vähän ja tuntuu siltä että on huono

keskusteluiden alottaja. Silloin on sellainen olo että uusien keskusteluiden alottaminen on ihan turhaa!

Kommentit (14)

Vierailija

En usko että paljoa siitä riippuu, voi olla ettei asia niin koske kirjottajaa, ja harvemmin kuitenkaan täällä on aiheita joissa ei vastauksia ole.

Otsikkoon kantsii kiinnittää huomiota, lyhyempi parempi ja sitten sitä litaniaa alapuolelle.

Vierailija

Lyhyempää otsikkoa kiitos että saa jotain selvää :)

En vastaa keskusteluun jos se ei koske minua Niin adz olet täysin oikeassa

Vierailija

Lyhempää otsikkoa voisi skriivata...;) Ainakin tuplapostaukset vois loppua tai ainakin vähentyä sekä jos tekee aiheen esim: (kumpi on parempi aku vai mikki?) ja itse ei vastaa siihen mitään.

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Jos vastaavia kilometriotsikoita kirjoitat, niin en yhtään ihmettele, että porukka skippaa topicit.

Mutta, periaatteessa aloittajalla on merkitystä ja periaatteessa ei. Sillä jokaisellahan on oma tyyli kirjoittaa; joillakin foorumille sopivampi kuin toisille. Tokihan hyvän kirjoittajan topicit ovat luultavasti mielenkiintoisempia, kuin sellaisen, joka kirjoittaa miten sattuu ja ei hallitse topicin aloitusta.

Otsikkoon kannattaa kiinnittää huomiota. Sen EI TARVITSE kertoa koko topicin sisältöä tyhjentävästi, vaan sen tulisi olla ennemmin tiiviselmä topicin aiheesta. ALOITUSVIESTISSÄ sitte kerrotaan topicin idea!

Tietenkin myös topicin aihe vaikuttaa, sillä kaikkein idioottiamisimmista asioista ei missään nimessä tulisi tehdä omaa topicciaan. Varsinkin, jos topic kaiken lisäksi aloitetaan huonosti. Erittäin hyvä aihe tietenkin vetää kirjoittajia, vaikka itse aloitus ei olisikaan tekniseltä puoleltaan minkään kaksinen.

Muistakaa myös se, että jos topicciin ei vastata kymmenen minuutin kuluessa, niin siihe ei tarvitse ruveta postailemaan mitään "VASTATKAA!!!!111oneone" -tyyppisiä viestejä. Jos topic on hyvä (niin aiheeltaan kuin aloitukseltaan), niin kyllä siihen vastataan. Jos taas omatekemät topicit ei paljoa viestejä kerää, niin sitten on katsottava peliin ja otettava paremmista aloituksista mallia ja lakattava nillittämästä, miksi juuri itsensä topicceihin ei vastata.

Ja edelleen, foorumin paras esimerkki mallikkaasta aloituksesta on Wondin Musiikki-topic. (Olen muuten myös ihan tyytyväinen itse aloittamaani Noottia käyttäjille -topicciin ja sen aloitukseen, mutta se on jo hautautunut osaksi spämmin sekaan.)

Vierailija

Siis, ei tietenkään niihin topicceihin vastata, joissa on huono aihe. Aiheen pitää olla kunnollinen, otsikon lyhyt ja ytimekäs. Aloitusviestissä asia kannattaa kertoa niin selvästi kuin voi, kunhan ei tule näitä "kilometrialoituksia". Sitten monissa sinunkin topiceissa on oikeinkirjoitus kamala! Siitä ei saa mitään selvää, ja siinä saattaa vain lukea "otsikko kertoo kaiken". Eihän sellainen alotusviesti vetele! Tehwinin viestissä on kaikki tarpeellinen, jos joku jäi epäselväksi.

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Vastailen kaikkien tekemiin topiceihin varsin tasapuolisesti, siis mikäli aihe on mielenkiintoinen. Jos aihe on hilipatiheijaa-tasoa saattaa vastauskin jäädä tulematta (ja jääkin tulematta). Ja, jos kukaan ei vastaa minun topiceihini ei tunnut siltä, että olisin huon aloittaja, vaan siltä, että aihe ei ole juuri nytkovin kiinnostava ja samassa foorumissa on suositumpia keskusteluja.

Vierailija

Niin, olisihan se voinut olla vähän lyhyempi ja alotusviestissäkin mä

sanoin sen ihan saman asian mitä otsikossa luki. Yleensä olen kyllä kirjottanut vähän lyhyempiä otsikoita. Ei nyt vaan tullut mieleen keskustelua alottaessa. :

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Tuo otsikko olisi voinut olla kyllä vähän lyhyempi. :)

Jos minun keskusteluihin ei vastata paljoa, niin ei minulle tule tunne, että olisin huono keskustelujen aloittaja, vaan ajattelen (kuten Salwer sanoikin), että tässä foorumissa on jokin kiinnostavampi aihe, mikä vetää ankkakansaa puoleensa.

Itse vastaan aiheeseen, joka on mielestäni mielenkiintoinen. Jos se aihe olisi jokin "Tilulilei"-Keskustelu, niin katsoisin varmaankin sen sisällön. Otsikkokin voi hämätä, ja kannattaa katsoa sen aloittajan viesti, ennenkuin alkaa päättelemään, että onko se huono vai hyvä aihe.

Ja kenenkään ei kannata arvioida keskusteluja otsikon perusteella.

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

En tiedä, mutta nyt itsesääliä potiessani tuntuu, kuin olisin itse huonoin keskusteluiden aloittaja.

Ps: Otsikko liian pitkä! Hälytys!

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Vierailija

Itse en aloita keskusteluja, koska en tiedä mistä sen voi tehdä, ja muutenkin jättäisin sen parempien aloittajien huoleksi mikä aihe on. :D Itse katson mikä on kiinnostava aihe kuten ankkakonda sanoi.

Ei katson jos kukaan ei ole vielä kirjoittanut keskusteluun käyn katsomassa mitä siellä kirjoitetaan ja jos on hyvä aihe mielestäni kirjoitan. Muuten vielä tässä sivussa otsikkoa kannattaisi lyhentää, vaikka en olekkaan mikään hyvä aloittaja tietääkseni, mutta kun muut neuvovat niin tiedän. :D

Vierailija

Otsikko oli ensinnäkin epäselvä. Hieman lyhyempi olisi vallan mainiosti ollut parempi.

Jokainen voi tehdä käyttökelvollisen topiccin ja täällä on todella vähän topicceja, jotka oikeasti menestyvät. Yleenstä samaan topicciin saatetaan kirjoittaan vuosia ilman, että se katoaa.(Siis yleensä, ei täällä...) Itse en tee topicceja paljon, ja jos niihin ei vastastaisi niin en loukkaantuisi. Ja tämän sivut topiccit ovat yleensä surkeita muutamaa lukuun ottamatta! Oma vastaus periaatteni on selkeä, mielen mukaan ja aiheen mukaan. Jos aihe on "moi" niin lähden suorinta tietä Aku sivuilta poissa, jos aihe on kiinostava niin vastaan siihen samantien.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat