Ankkaa ei arvosteta Amerikassa

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Hesarissa ilmestyi hiljattain artikkeli Mikin 80v päivästä. Artikkelissa kerrottiin kuinka esimerkiksi Disney Worldissä Aku on vain hahmo muitten joukossa, kun taas Mikki on selvästi ylitse muiden.Kirjoituksessa kävi myös ilmi syy Akun huonoon maineeseen: Amerikkalaiset eivät ymmärrä Akun äkkipikaisuutta ja sitä, että lapset voivat olla vanhempia viisaampia (tupu, hupu ,lupu vs. aku)

Mikki sen sijaan edustaa Amerikkalaista ihannetta: yritteliäisyyttä, viisautta,ja lisäksi Mikki onnistuu aina siinä mihin ryhtyy. Mikki on myös selvästi kypsyneempi kuin Mortti ja Vertti, toisin kuin Aku, Tupuun , Hupuun ja Lupuun verrattuna.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Jaa-a Amerikalla on näköjään sitten aivan omat mielipiteensä.

Mutta hyvä kun täällä Suomessa osataan arvostaa ankkaa enemmän sillä

onkin päähenkilönä.

Vierailija

Aku vie. Aku tarinat ovat paljon mukavempaa luettavaa, Aku kun voi ryhtyä mihin vain ja lopputuloksenakin voi olla mitä vain.

Nykyajan Mikki tarinat taas ovat aina sitä samaa salapoliisia.

Ja lopputulos on aina sama: Mikki nappaa rikollisen ja dissaa Hessua tämän hupaisista jutuistaan.

Vanhemmat Mikki tarinat ovat kyllä ihan siedettävää luettavaa.

Ja Mikkis, kaikki hahmot EIVÄT ole päähahmoja. Aku ON päähahmo Suomessa. Muut hahmot ovat sivuhenkilöitä, paitsi Mikin kai voisi luokitella päähahmoksi omissa tarinoissaan..

Muistakaa aina perustella ihmiset.

Vierailija

___Aku Ankka___ kirjoitti:Mun mielestä Aku ankka on paljo parempi hahmo ku Mikki. Mikki tarinat ei oo silleen hirveen hauskoja(Hessu on poikkeus, mutta silti) kun taas Aku tarinat on hirveen hyviä ja samalla hauskoja.

Veit sanat suustani __aku ankka__

Vierailija

Tapsa99 kirjoitti:Minusta ainakin Aku on paljon parempi hahmo kuin Mikki! Akuhan on koko Ankka sarjan päähenkilö! Ehkä Amerikkalaiset vain tykkäävät enemmän Mikistä.

Miten niin päähenkilö? Kyseisen Disney-lehden nimi vain sattuu olemaan Aku Ankka. Ei se tarkoita,että Aku on päähenkilö. Kaikki hahmothan ovat päähenkilöitä. Ja mitä väliä sillä on ettei Akusta pidetä ulkomailla? Mielestäni Mikki on paras Disney-hahmo.

Vierailija

Minusta Aku pon paljon mukavampi kuin Mikki. Vince oli täysin oikeassa ja allekirjoitan hänen mieleipiteensä.

Vierailija

kaikilla on omat mieli piteet. mun äikän kirja lukee et

suomalaiset rakastavat itse akua mutta amerikkalaiset eivät tajua akun äkkipikaisuutta

Vierailija

Pohjoismaissa ja monissa Euroopan maissa Aku on suosituin hahmo. Mikkiä taas arvostetaan enemmän Yhdysvalloissa ja muualla siellä päin.

Vierailija

Minust Mikki tarinat on vähän huonoja kun Mikki onnistuu kaikessa mitä hän yrittää eikä hän epäonnistu melkein koskaan.

Vierailija

Mikki stinkkaa tai jotaki sinnepääii...(opin ton kaveri porukoiltatänää) amerikkalaiset on kyl aika outoi niin asiaan aku on äkki pikainen mutta kuitenkin yleensä hyvää tarkoittava.

Minä taas en pidä Mikistä se on outo hiirulainen ja myös äääääääääärettömän nenäkäs ja mikki tarinat ovat todella tylsiä koska niisä on aina sama alku ja sama loppu... Mikki saa vihiä rosvoista lopussa mikki saa rosvot kiinni päätöntä touhua.

Mutta en halua pilkata mikki faneja koska jokaisella on oikeus antaa mielipide.

Vierailija

Mikkis kirjoitti:Jos Aku on päähahmo,niin miten Akkarissa voi olla silloin tarinoita joissa pääosassa onkin Roope,Iines,Mummo,Hannu,Mikki,Minni,Hessu,Hiawatha,Pepi,Ossian Ötökkä,Minni,Tupu,Hupu ja Lupu tai ihan kuka tahansa muu hahmo?

Arvoisa Mikkis sun pitää ottaa huomioon, että Aku tarinoita on kuitenkin enemmän ja olisihan lehden nimeksi voinut antaa Ankkalinna jne. Mutta ehkä alussa Aku Ankka oli suurimmaksi osaksi Akua. Nyt on kuitenkin niin että jos laskisi kaikki akut yhteen huomattaisiin että aku tarinoita on enemmän tai tarinoita jossa aku on vähintään sivuhenkilönä kuin esim mikki hessu tarinoita.

Vierailija

Kaikilla on oma mielipiteensä... Mutta onhan se hyvä, että Mikkikin on jossain suosittu, onhan Mikki nyt kuitenkin mitä perinteisin ja tunnetuin Disney-hahmo.

Vierailija

Vince kirjoitti:Mä en lue hesaria kovin usein, mutta mun tuttu kertoi tuon saman jutun äskettäin. Minusta Akuun on helpompi samaistua, koska ihmisillä on oikeus epäonnistua. Ei nyt ihan koko ajan, mutta edes joskus. Mikki Hiirtä ei ole kovin mukava lukea kun hän onnistuu aina, siitä menee maku. Tämä oli vain minun näkökantani. Muut saa olla rauhassa eri mieltä.

Olen samaa mieltä parahin Vince!!!! Mutta eikö ketään kyllästytä se kun sen kerran kun aku onnistuu esim. pelastaa roopen rahat ja saa velat anteeksi ja sitten se sarjakuva loppuu ja seuraavassa lehessä Aku on taas hirveissä veloissa. Ymmärrän sen että tarinan jatkuvuuden kannalta on tärkeää että Aku ei rikastu jne. mutta olisi kivaa jos akukin saisi kokeilla elämää rikkaana tai velattomana. Esim. Hän saa velat anteeksi ja sit seuraavissa vaika 4 akkarissa olis aku velaton ja (ne olis sillai tavallaan samaa tarinaa) sit se jotenkin keräis taas niitä velkoja. Ottakaa kantaa asiasta: Akulle vähän onnistumista!

Vierailija

Aku on täällä paljon suositumpi hahmo ja itsekin pidän Akusta paljon enemmän mutta silti kaikilla on omat mielepiteet. Sitä paitsi mitä se

vaikuttaa tänne Suomeen jos Amerikassa ei pidetä Akusta?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat