Hyvät tavat

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Voitaisiinko täällä noudattaa enemmän Netikettiä (vaikka tämä on ties miten mones tällainen keskustelu, niin kirjoitan sen silti)? Kai te tiedätte, että SUURAAKKOSET tarkoittavat huutamista, ja kirjoitusvirheiden tekeminen on epäkohteliasta? Se sanotaan Netiketissä! Toivon tähän vastauksia.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

en ole tiennyt mut välil tulee kirjotusvirheitä ja caps lock menee ihan vahingossa päälle ei sille mitään maha.

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Ankraaja kirjoitti: Anteeksi, taisin olla väärässä siinä, että netiketissä väitetään, että väärinkirjoitus olisi epäkohteliasta. Pahoittelen.

No ei nyt aina ihan niinkään. Kyllä tietynlainen väärinkirjoitus on laskettavissa epäkohteliaisuudeksi. Tästä hyvää lisätietoa voi lukea viestistäni TÄMÄN TOPICIN 2.: LTA SIVULTA. Siinä on määritelty yllättävänkin hyvin, mikä on harmiton typo ja mikä epäkohteliasta välinpitämättömyyttä.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Sipsunen, XD sullekin, siis, sä nyt et muutenkaan välitä kirjoituksestasi, koska kyllä sulla edes joskus on sen verran on aikaa että sä ehdit välimerkit sun muut tärkeät laittaa, minäkin kirjoitan aika nopeaa, ja kuitenkaan minä en kirjoita tällaisia "ku mula on ni kiire ettei ehi laittaa mitää merkkejä"-viestejä. Ja ei sille voi mitään jos joku pikkuinen typo sinne väliin tulee, koska senhän ymmärtää kaikki, mutta väärinkirjoitusta on todella epämielyttävä lukea.

Vince
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Joskus kirjoitusvirhe tulee vahingossa, joillakin toisilla syynä on lukihäiriö tai joku samansuuntainen. Lukihäiriö haittaa aika paljon kirjoittamisessa ja lukemisessa. Se kannattaa ottaa huomioon. Eri asia tietty on jos joku kirjoittaa tahallaan väärin. Ei siitä silti kannata kaikkia moittia.

Itse en tykkää toisia haukkuvista ja häiritsevistä ihmisistä, eivätkä liian päällekäyvätkään ihmiset ole mistään kivoimmasta päästä. Ihminen voi olla sellainen jo ihan kirjoituksen sävyn avulla.

Vierailija

Olen samaa mieltä kuin Ankraaja. Ensinnäkin otsikkoja ei tarvitse kirjoittaa pitkäksi, Huutomerkkien käyttö voisi vähentyä, aiheet voisi laittaa oikeisiin foorumeihin....jne...jne..

Vierailija

___Aku Ankka___ kirjoitti:Mut... mut... mut... mulla on lukihäiriö/vika. Eli sen takii mä oon siis epäkohtelias. Yhyyyyyy, yhhyhhyyyyyyyyyyyyy. Minkä mä (nisk!) sille voin (nisk!) että mulla on (nisk!) lukivika/häiriö. Koulussaki menee koko ajan huonommin ja sitte mä oon paha tyyppi täälä. Mutta onneks mä san sentään opetusta koulussa jonkin veran.

Et ole epäkohtelias jos kirjoitat väärin,kaikilla tulee joskus kirjoitusvirheitä

___Aku Ankka___
Seuraa 
Liittynyt17.6.2008

Mut... mut... mut... mulla on lukihäiriö/vika. Eli sen takii mä oon siis epäkohtelias. Yhyyyyyy, yhhyhhyyyyyyyyyyyyy. Minkä mä (nisk!) sille voin (nisk!) että mulla on (nisk!) lukivika/häiriö. Koulussaki menee koko ajan huonommin ja sitte mä oon paha tyyppi täälä. Mutta onneks mä san sentään opetusta koulussa jonkin veran.

Tämmöinen vanha sivujen käyttäjä joka täällä käy piipahtamassa silloin tällöin!

Vierailija

eiköhän jokainen joskus tee "kirotusvirheitä" ja jos jää caps lock päälle niin voihan siitä tulla isoakin kirjoitusta...että eiköhän jätetä ne omaan arvoonsa.

Vierailija

Huoh... Yleensäkkin, koska täällä ei ole lihavointia ja alleviivausta, ISOJAKIRJAIMIA moni käyttää LIHAVOINNI KORVIKKEENA! Tietenkin netikettiä pitää noudattaa, mutta kun täällä ei pysty tekemään tekstille mitään muuta kuin... No, tiedätte jo.

Vierailija

Väärinkirjoitus epäkohteliasta!? Sehän voi olla jopa vahinko! Esimerkiksi jos tarkoittaisin kirjoittaa sanan ( Aku Ankka )

Ja kirjoittaisinkin vahingossa esim: ( Jak knkka )

Oisikos tuo epäkohteliasta :o

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

-Nico- kirjoitti: Väärinkirjoitus epäkohteliasta!? Sehän voi olla jopa vahinko! Esimerkiksi jos tarkoittaisin kirjoittaa sanan ( Aku Ankka )

Ja kirjoittaisinkin vahingossa esim: ( Jak knkka )

Oisikos tuo epäkohteliasta :o

Kannattaa lukea tuosta ensimmäiseltä sivulta minun viestini, jossa määritellään, mikä on vain typo ja mikä oikeasti välinpitämättömyyttä! Lue se, niin saat viestiisi vastauksen!

Mutta pähkinänkuoressa: Typo (eli siis tavallinen näppäilyvirhe) EI OLE mitenkään epäkohteliasta, vaan inhimillinen virhe. Välimerkkien ja muun kieliopin poisjättäminen taas lasketaan siksi epäkohteliaisuudeksi, sillä niiden oikea sijoittaminen on vain viitsimiskysymys!

Koittakaa nyt ymmärtää se typon ja kirjoitusvirheen välillä. Typot sallitaan tietenkin (teksti toki kannattaa lukea aina läpi ennen lähetystä), mutta kielioppivirheitä katson kieroon, sillä oikeinkirjoitus on ihan kiinnii viitseliäisyydestä. (Tulipa toistoa ^^)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat