Kenellä on silmälasit?

Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Täällä on yleistä keskustelua silmälaseista, esim. onko teillä silmälaseja? Minulla ei ole, eikä varmaan ole tulossakaan.

- Tapsa

Sivut

Kommentit (337)

Vierailija

Eipä ole silmälaseja,mutta kasksi vuotta nuoremmalla siskolla on ja pari kuukautta vanhemman kaverin pitäisi jo saada,mutta ei oo saanu ostettua kehyksiä,eikä itse lasejakaan ole kuulunu.

ON TOOSI TYHMÄÄ HAUKKUA NIITÄ,JOILLA ON SILMÄLASIT!!!!!EIHÄN SILLE MITÄÄN VOI,KUN NÄKÖ ALKAA HEIKETÄ!!!!!Ittelläni on näkö tällä hetkellä nollassa,mikä on aika outoa.Jos te lapset muuten luulette,että `nollassa`tarkottaa sitä,että en nää mitään,ootte väärässä.Jos näkö on miinuksella,on likinäkönen ja plussalla on kaukonäkösten lasit tarvitseva.Eli nollassa oleva näkee "täydellisesti".

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

looora kirjoitti:No mulla on semmoset ''lukulasit'' et mä e nää kauas, esim. tunneilla mä en nää kunnolla taululle, mut sit ku oon pitäny niitä jo koht 2 vuotta, niin huomaan että mun näkö on selvästi parantunu ja jos se korjaantuu kunnolla niin niistäki päästään eroon... ; DD

Lukulasit ovat kyllä nimenomaan ihan päinvastaiset. Niitä käytetään silloin, kun ei näe lähelle, mutta kauas näkemisessä ei ole mitään ongelmia. Tätä on harvemmin nuorilla ihmisillä, enemmänkin keski-iän ylittäneillä.

Sen sijaan likinäköinen ihminen näkee "liki" eli lähelle, muttei kauas. Tämä esiintyy yleensä jo nuorena, toisin kuin lähinäön heikkeneminen eli "ikänäkö". Mutta kuinka ihmeessä näkösi olisi rillejen käytöllä parantunut? Meinaan olen käyttänyt kokopäiväisesti laseja hyvän aikaan, mutta näkö vain huononee koko ajan.

Olen tosiaan itse ollut rillipää nyt suunnilleen kuusi vuotta. Olen nimenomaan likinäköinen, eli en näe kauas. Tässä tapauksessa tämä "kauas" on esimerkiksi tietokoneen näyttö ja pianon nuottiteline. En näe näihin kunnolla, joten käytän laseja jopa tällöin. Yksi hyvä lisäsyy, miksi silmälasipäisten kiusaaminen on erittäin idioottimaista. ne kun eivät ainakaan helpota elämää. (Paitsi tietysti siinä mielessä, että ilman niitä olisi vielä kurjempaa.) Käytän tosin nykyään aina kuukausilinssejä, ja esimerkiksi lukiossani suunnilleen yksi tietää minun tarvitsevan silmälaseja. Piilareita tosin ei voi käyttää kovin nuorena, 15 on sellainen raja, jota usein suositellaan. Ihan jo siksi, että väärällä käytöllä on hyvin helppoa saada silmätulehdus. Ja on ihan totta, että piilari voi ns. kadota silmän taakse, eli tuonne yläluomen alle. Kaiva se nyt sieltä sitten.

Aleksi MacAnkkahullu 010898 kirjoitti:En pilkkaa silmälasipäisiä, mutta inhoan silmälaseja! Hoi väki! Istukaa vähemmän koneen ääressä!

Jah, tuohan kuulosti kiltiltä. Luuletko, että se johtuu ihan koneella istumisesta? Tekisi mieli sanoa jotain "nättiä"<3 Kerään kuitenkin kaiken kypsyyteni ja kehotan sinua miettimään kahdesti, ennen kuin lauot kohteliaisuuksia. Jos silloin kuusi vuotta sitten olisin kuullut jotain tuollaista, voin uskoa, ettei itsetunto olisi ollut kukkeimmillaan.

Vierailija

mulla on silmälasit ja vaikka ne tuntu aluksi oudolta, niin kyllä niihin tottuu. Totta kai olisin mieluummin ilman laseja mutta minkäs teet kun on niin huono näkö...

Vierailija

Ai niin,tuli mieleen,että on tosi ärsyttävää,kun yks mun luokalla oleva tyttö joko unohtaa lasinsa kotiin tai ei käytä niitä,ja sitten kyselee opettajilta,mitä taululla lukee.Käyttäisi niitä laseja,niin vaikuttaisi vähän fiksummalta.Tai no ei sillä vaikutuksella ole väliä,mutta se on aika ärsyttävää.

Vierailija

Ei ole, mutta monella kaverillani on. En kuitenkaan pidä ihmistä yhtään huononpana, tai haukkuisi häntä jos kyseisellä henkilöllä olisi silmälasit.

Vierailija

onhan minulla.ja olen siitä ihan ylpeä.ei ainakaan kaverit ole kiusannut.KIUSAAMINEN ON IHAN TURHAA SANON MA!!!:s

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Noo, ei vielä mutta varmaan keväällä, koska näkö on alkanut huonontua, likinäköinen.. tällä hetkellä (onneksi) sellainen 3-5m, on sellainen epäselvä etäisyys ja siitä eteenpäin en näe mitään.. minun kaverini on kaukonäköinen ja hänellä on lukulasit, mutta itse varmaan olen perinyt suvussa likinäköisyyden, äitini ja isoäitinikin sai kymmenvuotiaana suurinpiirtein lasit. Toivon että saisin ne, koska olisi silleen helpompaa kuin ilman..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat