Formulaviestimaraton: Kausi 2

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Heh! Tuli tehtyä tämmöinenkin kisa (Anteeksi Salwerille, koska matkin hänen keskusteluaan).

Tässä säännöt: Eli tässä kisassa pitää kirjoittaa niin pitkä viesti jostain formulaan liittyvästä aiheesta, kun vain jaksaa. Netistä ei saa suoraan kopioida mitään. ELi yksinkertaiset säännöt (selitän ne vieläkin tarkemmin, jos tulee epäselvyyksiä).

Kilpailun voittanut "pelaaja" saa 6 pistettä, toiseksi tullut saa 4 pistettä, ja kolmas saa 2 pistettä. Muut kilpailijat eivät saa pisteitä.

Tässä tämän kauden kilpailukalenteri:

Australian osakilpailu (23-30.11) Aihe: Sauber f1-talli

Espanjan osakilpailu (30.11-7.12) Aihe: BMW F1-talli

Bahrainin osakilpailu (7.12-14.12) Aihe: Felipe Massa

Britannian osakilpailu Aihe: ?????????????????

Kiinan osakilpailu: Aihe ?????????????????

Eli tämän osakilpailun aiheenä on SAUBER F1-TALLI!

Kilpailu päättyy ensi viikon sunnuntaina eli 30.11 ja luultavasti klo 10.00.

Siitä vaan osallistumaan!

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Felipe Massa on syntynyt 25.5.1981 Sao Paulossa Brasiliassa. Massa esiintyi ensimmäisen kerran formula ykkösessä vuonna 2002 jota ennen hän ajoi Firmula Chervolet Brazil sarjassa jonka jälkeen hän kilpaili vielä Formula-Renault ja Fomula 3000 eurosarjaa jonka hän voitti. Massa on ollut vain kahdessa eri tallissa uransa aikana Sauber-Petronaksessa ja Scuderia Ferrarissa. Ensimmäisellä kaudellaan Massa ylti neljään pisteeseen kun taas toisella jo kahteentoista. Vuonna 2005 hän ajoi viimeisen kautensa Sauberilla jolla hän saalisti 11 MaailmanMestaruussarjan pistettä ja oli kolmastoista kokonaiskilpailussa.Seuraavaksi Massa suuntasi Ferrarille jolla hän ensimmäisellä kaudellaan saalisti heti 80 pistettä ja oli sarjan kolmas. Seuraavalla kaudellaan hän sai 14 pistettä enemmän mutta se riitti vain neljänteen sijaan. Viime kausi oli Massan paras kausi ja hän sai huimat 97 pistettä ja hävisi vain yhden pisteen sarjan voittaneelle Brittikuski Lewis Hamiltonille. Massa olisi voittanut mutta Toyotaa ajaneen Timo Clockin virhe kostautui viimeiseellä kierroksella.Kuudessa kaudessa Massa nappasi 298 pistettä 106 dessa kilpailussa. Voittoja kertyi 11 ja paalupaikkoja 6. Nykään Massa ajaa Ferrarilla hänen numeronsa on kolme. Hän ajoi ensimmäisen Formula 1 Gand Prixinsa vuonna 2002 Australiassa ja ensimmäisen voittonsa hän nappasi Turkin GP ssä vuonna 2006 eli silloin kun hän oli siirtynyt Ferrarille. Sauberille aika surullista kerrottavaa kilpailu kyky ei riitä sillä kolmella kaudellaan Sauberilla Massa sai yhteensä 27 pistettä kun taas Ferrrarilla kolmessa kaudessa 271 pistettä. Ei Massa kovin kaukaa kärjestä ole voittoon noussut sillä hänen yhdestätoista voitostaan kahdeksan on tullut paalupaikalta ja loput kolme kakkospaikalta.

jatkuu......

Vierailija

Fernando Alonso on syntynyt 29.Heinäkuuta vuonna 1981 Oviedossa Espanjassa. Alonso ajoi ensimmäisen kerran Formula ykkösissä jo 19 vuotiaana Minardilla pisteitä hän ei saalistanut mutta paras sija oli kymmenes Silti hän peittosi tallikaverinsa Tarso Marquensin. Seuraavalla kaudella hän siirtyi Renaultille. Heti ensimmäisessä kisassaan hän teki uransa parhaan suorituksen ja oli seitsemäs. Malesiassa hän venyi upeaan saavutukseen 20 vuotiaana ja oli kolmas. Sama toistui Brasiliassa. Fernando Alonson ensimmäinen voitto tuli Unkarin GPstä johon hän starttasi paalupaikalta. Kauden 2003 saldoksi jäi hikeat 55 pistettä ja se riitti kokonaiskilpailussa kuudenten sijaan.Vuonna 2005 Alonso kasasi paljon voittoja ( seitsemän kappaletta ) ja palkintopalli sijojakin riitti niitä oli 15 kappaletta pisteitä kertyi huimat 133 . Seuraava kausi odotukset korkealla. Alonso vastasi odotusti ja voittoja kertyi seitsemän niin kuin viime kaudellakin ja palkintopallisijoja 14 joka yksi vähemmän kuin edellisellä kaudella. Alonso sai yhden pisteen enemmän ja voitti toisen peräkkäisen mestaruuden. Renault ei ollut varma tulevaisuudesta joten Alonso vaihtoi McLarenille tuntemattoman Lewis Hamiltonin tallikaveriksi. Unkarin kilpailussa Alonso voitti aika-ajon mutta hänet pudotettiin alemmas koska hän oli viivyttänyt tallikaveriansa Lewis Hamiltonia varikolla. Ron Dennisin ja Alonson välit kuumenivat ja Alonso väitti jopa tallin sabotoineen hänen autoaan. Kaudella 2008 Alonso siirtyi takaisin Renaultille ja alkukausi sujui huonosti kahdeksasta ensimmäisestä kisastaan Alonso sai vain kymmenen pistettä mutta loppukaudella hän sai kahdeksasta viimeisestä kisasta hän saalisti 48 pistettä ja sai yhteensä 61 pistettä Alonso taisteli viime kaudella itsensä viidenneksi . Voittoja Sadastakahdestakymmenestäkolmesta kisata Alonsolle tuli 21 voittoa

jatkuu.......................................

Vierailija

No nyt on pari muutakin osallistujaa tullut Salwerin ja Temerin lisäksi! Hyvä! Muistutan, että tämä osakilpailu päättyy huomenna klo 10.00!

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Riittääköhän tämä?

Fernando Alonso, eli koko nieltään Fernando Alonso Diaz on menestyksekäs 29. heinäkuuta 1981 Oviedossa Asturiassa Espanjassa syntynyt menesteyksekäs espanjalainen autourheilija Formula ykkösten kaksinkertainen maailmanmestari. Mestaruudet tulivat 2005 ja 2006. 1999 Alonso kilpaili Formula Nissaneissa ja voitti heti mestaruuden. 2000 kauden Alonso vietti Formula kolmetonnisissa, ollen sarjassa neljäs. Flavio Briatore otti nuorukaisen siipiensä suojaan ja junaili Alonsolle paikan Minardilta kaudeksi 2001. Näin alkoi siis Alonso taival ykkösissä. Debyytti Australiassa onnistui Alonsolta hyvin. Hän oli heti 12. Malesiassa sijoitus oli 13. ja Brasilian ja San Marinon GP:t Alonso keskeytti. Kotikilpailu Espanjassa tuotti sijan 13. Itävalta, Monaco ja Kanada mentiin "ret"-sijoituksella. Keskeytyksiä siis kolme putkeen. Euroopan, Ranskan, Britannian ja Saksan GP:t Alonso ajoi sijoituksin 14., 17., 16. ja kymmenes. Ukarissa ja Belgiassa hän keskeytti. Italiassa sijoitus oli kolmastoista ja USA:sta tuotiin kotiin keskeytys. Kauden päättävässä Japanin GP:ssä Alonso oli mainiosti 11. MM-pisteitä ei siis kertynyt yhtään ja Alonson sijoitus kuljettajien MM-pisteissä oli 23. Kauden 2002 Alonso vietti Briatoren Renault-tallin testikuljettajana. 2003 Alonso pääsi sitten Renaultin ratissa tosi toimiin. Australiassa Alonso kurvaili seitsemänneksi tuoden itselleen ensimmäiset pisteensä. Malesia oli sitten napakymppi. Alonso ajoi paalulle Formula 1-historian nuorimpana. Tämä ennätyksen rikkoi vasta Sebastian Vettel Italian GP:ssä 2008, jossa hän ajoi paalulle. Itse kilpailussa Alonso joutui kuitenkin antautumaan kolmanneksi Kimi Räikkösen voittaessa uransa ensimmäisen kilpailun. Brasseissa Alonso jatkoi samaa rataa. Brasilian GP:ssä hän oli kolmas. San Marinosta tuli kuudes sija ja Itävallasta, jossa ajettiin viimeistä kertaa, Alonso keskeytti. Monacossa Alonso oli viides ja Kanadassa neljäs kera nopeimman kieroksen, joka siis oli Alonson uran ensimmäinen. Euroopassakin Alonso oli neljäs. Ranskan ja Britannian osakilpailut Alonso joutui keskeyttämään, mutta Saksassa hän palasi pistekantaan, ollen neljäs. Unkari oli kauden toinen täysosuma. Alonso ajoi paalulta voitoon, ottaen uransa ensimmäisen voiton. Hän oli näun nuorin osakilpailu voittaja Formula 1-historiassa. Tämänkin ennätyksen rikkoi Sebastian Vettel Italiassa 2008. Italiasta Alonso otti kahdeksannella sijallaan kauden viimeiset pisteensä ja keskeytti USA:n ja Japanin GP:t. Pisteitä Alonsolle kertyi 55, joka oikeutti MM-sarjassa kuudenteen sijaan.

Vierailija

Fernando Alonso on syntynyt 29.Heinäkuuta vuonna 1981 Oviedossa Espanjassa. Alonso ajoi ensimmäisen kerran Formula ykkösissä jo 19 vuotiaana Minardilla pisteitä hän ei saalistanut mutta paras sija oli kymmenes Silti hän peittosi tallikaverinsa Tarso Marquensin. Seuraavalla kaudella hän siirtyi Renaultille. Heti ensimmäisessä kisassaan hän teki uransa parhaan suorituksen ja oli seitsemäs. Malesiassa hän venyi upeaan saavutukseen 20 vuotiaana ja oli kolmas. Sama toistui Brasiliassa. Fernando Alonson ensimmäinen voitto tuli Unkarin GPstä johon hän starttasi paalupaikalta. Kauden 2003 saldoksi jäi hikeat 55 pistettä ja se riitti kokonaiskilpailussa kuudenten sijaan.Vuonna 2005 Alonso kasasi paljon voittoja ( seitsemän kappaletta ) ja palkintopalli sijojakin riitti niitä oli 15 kappaletta pisteitä kertyi huimat 133 . Seuraava kausi odotukset korkealla. Alonso vastasi odotusti ja voittoja kertyi seitsemän niin kuin viime kaudellakin ja palkintopallisijoja 14 joka yksi vähemmän kuin edellisellä kaudella. Alonso sai yhden pisteen enemmän ja voitti toisen peräkkäisen mestaruuden. Renault ei ollut varma tulevaisuudesta joten Alonso vaihtoi McLarenille tuntemattoman Lewis Hamiltonin tallikaveriksi. Unkarin kilpailussa Alonso voitti aika-ajon mutta hänet pudotettiin alemmas koska hän oli viivyttänyt tallikaveriansa Lewis Hamiltonia varikolla. Ron Dennisin ja Alonson välit kuumenivat ja Alonso väitti jopa tallin sabotoineen hänen autoaan. Kaudella 2008 Alonso siirtyi takaisin Renaultille ja alkukausi sujui huonosti kahdeksasta ensimmäisestä kisastaan Alonso sai vain kymmenen pistettä mutta loppukaudella hän sai kahdeksasta viimeisestä kisasta hän saalisti 48 pistettä ja sai yhteensä 61 pistettä Alonso taisteli viime kaudella itsensä viidenneksi . Voittoja Sadastakahdestakymmenestäkolmesta kisata Alonsolle tuli 21 voittoa . 25 Myös seitsemällä kaudella Alonsolle kertyi kaksikymmentäviisi ulosajoa tai keskeytystä joista kolmasosa tuli Minardilla . Alonson erikoisin voitto tuli viime kaudella uudella Singaporen katuradalla jossa hän nousi viidennestätoista sijasta kärkeen ja voittoon . Paalupaikalta voittoon kisoja tuli hänelle yksitoista

jatkuu....................................... ehkä

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Tämmöinen on nyt tehtynä. Jatkuu toki vielä, jos tulee haastajia.

Sauber on sveitsiläisen Peter Sauberin perustama Formula 1 ja "koppiauto" -talli. Sauber siirtyi ykkösiin vuonna 1993 menestyksekkäiden rata-autoilu kausien jälkeen. Mustavärityksisten Sauberien kuljettajat olivat tuolloin Carl Wendlinger ja Jyrki Järvilehto, joka tunnetaan myös JJ Lehtona. Auton malli oli C12, koneina toimivat Imorin V10-koneet ja renkaiksi saatiin Goodyearin kumit. Talli ensimmäinen kilpailu Etelä-Afrikassa sujui loistavasti. JJ Lehto oli heti viides ja toi tallille arvokkaat 2 pistettä. Seuraavat pisteet JJ keräsi kauden neljännessä, San Marinon osakilpailussa ollen neljäs. Wendlinger oli keskeyttänyt kaikki neljä kilpailua ja JJ niistä kaksi. 5. kilpailussa Espanjassa molemmat keskeyttivät ja Monacossa Wendlinger oli maalissa 12. JJ:n keskeyttäessä. 7. kilpailu Kanadassa meni hyvin. Wendlinger oli kuudes ja Järvilehto seitsemäs. Ranskassa molemmat keskeyttivät. Britaniassa Jyrki oli kahdeksas ja Carl keskeytti ja Saksassa Carl oli yhdeksäs ja Jyrki keskeytti. Unkarista tuli taas lisää pisteitä. Wendlinger oli kuudes ja JJ keskeytti. Belgiassa JJ taas oli yhdeksäs ja Wendlinger keskeytti. Belgiaa seurasivat kaksi hyvää kilpailua. Italiassa Wendlinger oli peräti neljäs ja Järvilehto keskeytti ja Portugalissa Wendlinger ajoi mainiosti viidenneksi ja JJ oli seitsemäs. Japanissa taas JJ oli kahdeksas ja Wendlinger keskeytti. Kauden päättävässä Australian GP:ssä Wendlinger oli 15. ja Jykä keskeytti. MM-pisteitä kertyi 12 ja sijoitus oli 7. Kaudeksi 1994 Imorit vaihdettiin Mercedesin V10 koneisiin. Auton malli oli nyt C13 ja Goodyerin renkailla jatkettiin. Kuljettajina toimivat vanha tuttu Carl Wendlingar ja nuori saksalainen Heinz-Harald Frentzen. Kausi 1994 alkoi taas mainiosti Etelä-Afrikasta. Wendlinger oli kuudes ja Frentzen keskeytti. Tyynellämerellä Frentzen oli viides ja Wendlinger keskeytti. San Marinossa Wendlinger oli peräti neljäs ja Frentzen oli seitsemäs. Monacon aika-ajossa Wendlinger kolaroi rajusti ja loukkaantui. Tästä syystä Frentzen vetäytyi kilpailusta. Wendlinger joutuisi olemaan pitkään poissa, joten Sauber hankki hänen korvaajakseen todella kokeneen Andrea de Cesariksen. De Cesaris astui ruotuun Kanadassa. Espanjassa Fretzen ajoi siis yksin, eikä tulostakaan tullut. Keskeytys. Kanadassa sekä de Cesaris että Frentzen keskeyttivät. Ranskan kisaviikonloppu olikin sitten hyvä. Frentzen mainiosti neljäs ja de Cesaris kuudes. Ensimmäistä kertaa molemmat Sauberit olivat pisteillä. Siitä alkoikin sitten huono putki. De Cesaris keskeytti putkeen Britanian, Saksan, Unkarin, Belgian, Italian, Portugalin ja Euroopan osakilpailut ja sai palkinnoksi tästä potkut. Frentzen suoriutui näistä kilpailuista aavistuksen paremmin. Hän sai tulokset seitsemäs, keskeytys, keskeytys, keskeytys, keskeytys, keskeytys ja kuudes. De Cesariksen korvaajaksi otettiin vanha tuttu JJ Lehto. Japanissa Frentzen oli kuudes ja JJ keskeytti ja kauden päättävässä Australian GP:ssä Frentzen oli seitsemäs ja JJ kymmenes. Pisteitä kertyi taas 12 ja MM-sarjassa sijoitus oli lopulta kahdeksas. Kaudeksi 1995 Mercedesin koneet jouduttiin vaihtamaan Fordin V8 koneisiin. Auton malli oli C14 ja rengasvalmistajana jatkoi Goodyear. Kuljetajina jatkoivat Itävallan Carl Wendlinger ja Saksan Heinz-Harald Frentzen. Kausi starttasi Brasiliasta tuplakeskeytyksellä. Argentiinassa Frentzen oli viides ja Wendlinger keskeytti, kuin myös teki seuraavassa San Marinon osakilpailussa, jossa Frentzen oli kuudes. Espanjassa Carl oli 13. ja Frentzen kahdeksas. Monacoon Wendlinger vaihdettiin Jean-Christophe Boullioniin. Monacossa Frentzen oli kuudes ja Boullion kahdeksas. Kanadassa Sauberit ajoivat kauden toisen tuplakeskeytyksen. Ranskassa Boullion keskeytti ja Frentzen oli kymmenes. Britaniassa palattiin pisteille. Boullion oli yhdeksäs ja Frentzen kuudes. Saksassa Boullion oli peräti viides ja Frentzen keskeytti. Unkarissa ja Saksassa Boullion oli sijoilla 10 ja 11 ja Frentzen viides ja neljäs. Italia oli sitten lähes täydellinen. Boullion oli kuudes ja Frentzen uskomattomasti palkinnoilla, kolmas. Näin Sauber saavutti ensimmäisen palkintosijansa. Portugali oli paluu arkeen. Frentzen oli kuudes ja Boullion 12. Euroopassa tuli kauden kolmas tuplakeskeytys ja Tyynellämerellä Frentzen oli seitsemäs ja Boullion keskeytti. Wendlinger palasi Japanin GP:hen. Hän ole kymmenes ja Frentzen oli kahdeksas. Kauden päätösosakilpailussa Australiassa molemmat Sauberti keskeyttivät. Pisteitä Sauberit saavuttivat 18 kappaletta, joka oikeutti MM-sarjassa seitsemänteen tilaan. Kaudeksi 1996 Fordin V-kasit vaihdettiin V10 koneisiin. Auton malli oli C15 ja rengasvalmistajana jatkoi Goodyear. Kuljettajina toimivat Heinz-Harald Frentzen ja Johnny Herbert. Kausi alkoi Australiasta. Johnny kolaroi 1. lähdössä itsensä pois pelistä ja Frentzen taituroi itsensä maaliin kahdeksantena. Brasiliassa molemmat Sauberit keskeyttivät ja Argentiinassa Herbert oli yhdeksäs ja Frentzen keskeytti. Euroopassa Herbert oli seitsemäs ja Frentzen keskeytti jälleen. San Marinossa molemmat Sauberit keskeyttivät. Monaco oli sitten loistava. Herbert oli kolmas ja Frentzen neljäs! Se oli Sauberin paras sijoitus yksittäisessä kilpailussa ikinä. Espanjassa Frentzen oli neljäs ja Herbert keskeytti. Kanadassa Johnny oli seitsemäs ja Fretzen keskeytti ja Ranskassa Frentzen keskeytti ja Herbert hylättiin sääntöjen vastaisen etusiivekkeen vuoksi. Britaniassa Frentzen oli kahdeksas ja Herbert yhdeksäs. Saksassa Fretzen oli kahdeksas ja Herbert keskeytti. Unkarista ja Belgiasta kotiin Sveitsiin tuotiin kaksi tuplakeskeytystä. Italiassa Herbert oli yhdeksäs ja Frentzen keskeytti. Portugalissa taas Sauberit olivat sijoilla 7-8 järjestyksessä Frentzen-Herbert. Kauden päättävässä Japanin osakilpailussa Herbert oli kymmenes ja Frentzen pisteillä kuudes. Pisteitä Sauber keräsi 11 kappaletta, joka oikeutti seitsemänteen sijaa tallien MM-sarjassa. Kaudella 1997 Fordit vaihdettiin Petronaksen V10 moottoreihin. Malli oli C16 ja rengasvalmistajana jatkoi Goodyear. Kuljettajina toimivat Johnny Herbert ja Nicola Larini.

Vierailija

Fernando Alonso on syntynyt 29.Heinäkuuta vuonna 1981 Oviedossa Espanjassa. Alonso ajoi ensimmäisen kerran Formula ykkösissä jo 19 vuotiaana Minardilla pisteitä hän ei saalistanut mutta paras sija oli kymmenes Silti hän peittosi tallikaverinsa Tarso Marquensin. Seuraavalla kaudella hän siirtyi Renaultille. Heti ensimmäisessä kisassaan hän teki uransa parhaan suorituksen ja oli seitsemäs. Malesiassa hän venyi upeaan saavutukseen 20 vuotiaana ja oli kolmas. Sama toistui Brasiliassa. Fernando Alonson ensimmäinen voitto tuli Unkarin GPstä johon hän starttasi paalupaikalta. Kauden 2003 saldoksi jäi hikeat 55 pistettä ja se riitti kokonaiskilpailussa kuudenten sijaan.Vuonna 2005 Alonso kasasi paljon voittoja ( seitsemän kappaletta ) ja palkintopalli sijojakin riitti niitä oli 15 kappaletta pisteitä kertyi huimat 133 . Seuraava kausi odotukset korkealla. Alonso vastasi odotusti ja voittoja kertyi seitsemän niin kuin viime kaudellakin ja palkintopallisijoja 14 joka yksi vähemmän kuin edellisellä kaudella. Alonso sai yhden pisteen enemmän ja voitti toisen peräkkäisen mestaruuden. Renault ei ollut varma tulevaisuudesta joten Alonso vaihtoi McLarenille tuntemattoman Lewis Hamiltonin tallikaveriksi. Unkarin kilpailussa Alonso voitti aika-ajon mutta hänet pudotettiin alemmas koska hän oli viivyttänyt tallikaveriansa Lewis Hamiltonia varikolla. Ron Dennisin ja Alonson välit kuumenivat ja Alonso väitti jopa tallin sabotoineen hänen autoaan. Kaudella 2008 Alonso siirtyi takaisin Renaultille ja alkukausi sujui huonosti kahdeksasta ensimmäisestä kisastaan Alonso sai vain kymmenen pistettä mutta loppukaudella hän sai kahdeksasta viimeisestä kisasta hän saalisti 48 pistettä ja sai yhteensä 61 pistettä Alonso taisteli viime kaudella itsensä viidenneksi . Voittoja Sadastakahdestakymmenestäkolmesta kisata Alonsolle tuli 21 voittoa . 25 Myös seitsemällä kaudella Alonsolle kertyi kaksikymmentäviisi ulosajoa tai keskeytystä joista kolmasosa tuli Minardilla . Alonson erikoisin voitto tuli viime kaudella uudella Singaporen katuradalla jossa hän nousi viidennestätoista sijasta kärkeen ja voittoon . Paalupaikalta voittoon kisoja tuli hänelle yksitoista Tänä vuonna Alonso uhkaa lopettaa kilpa-ajon jos käyttöön otetaan yhteiset moottorit. Alonso oli myös nuorin osakilpailun voittaja Formula 1 historiassa kunnes sen ennätyksen rikkoi Sebastian Vettel Italian GP ssa. Kun Alonso oli nuori Alonso osallistui Karting kilpailuihin ympäri Espanjaa. Hänem perheensä ei ollut tarpeeksi rikas aloittamaan Formula ura mutta koska kartingissa tuli voittoja Sponsori rahat auttoivat hänet alkuun. Alonson saavutuksia on Nuorin kaksin kertainen maailman mestari : 25 vuotta. Voittaja ensimmäisessä Singaporen Gnand Prix sissa. Toiseksi nuorin voittaja ja paalupaikalta lähtijä. Toiseksi eniten palkintopalli sijoja vuodessa. Kolmanneksi eniten pisteitä yhdessä kaudessa. Kolmanneksi nuorin Formuloiden aloittaja. Toiseksi nuori nopeimman kierroksen ajaja. Toiseksi nuorin Maailman mestari. Toiseksi eniten peräkkäisiä koroke paikkoja.

jatkuu....................................... ehkä

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat