Jumala

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

uUskotko Jumalaan? Minä en usko. Uskoisin jos näkisin sen, mutta kun en oo nähnyt niin en usko.

Sivut

Kommentit (155)

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Donald-91 kirjoitti: Ateistit esittävät usein, että uskovien tulisi osoittaa, että Jumala on olemassa. Ja jos tähän ei pystytä, ei ole järkevää uskoa Jumalan olemassaoloon. Ateistista käsitystä on puolustettu esimerkiksi seuraavasti: on järjetöntä vaatia, että olisi todistettava, ettei Jumalaa ole olemassa. Jonkin todistaminen olemassaolemattomaksi ei ole mahdollista. Täten niillä, jotka väittävät Jumalan olevan olemassa, on velvollisuus todistaa se. Eli heillä on todistuksen taakka. Jos todistusta ei pystytä antamaan, ei ole syytä uskoa Jumalan olemassaoloon.

Samahan se pätee kumminkin päin: toisen pitää todistaa olemassaolo ja toisen pitää todistaa olemattomuus. Syntyy pattitilanne, jossa kumpikaan ei voi todistaa kantaansa. Siksi sanan USKO onkin tärkeä sen omassa merkityksessään! Jumala on ainoastaan USKON asia, ja sitä ei voi edes todistaa. Mikä USKOnto se olisi, jossa kaikki olisi itsestään selvää. Uskonnot ovat nimenomaan USKOMISTA, joten kaikkea ei ole edes tarkoitus tarjoilla suoraan hopeatarjottimella.

Kristityille, kuten muillekin uskontokunnille, riittää pelkkä USKOMINEN, mitään ei tarvitse todistaa, ainoastaan usko merkitsee.

Sitähän minäkin olen tässä jo aikaisemmin sanonut, että jo loogisella ajattelulla uskonnot ovat juuri nimenomaan ihmisestä. Mutta, mikään ei siltikään puolla tai vastusta sitä, ettei joku tietty uskonto silti olisi totta.

Jokaisella teismisellä uskonnolla on samat tarkoitusperät, mutta kulttuuri on ohjannut ne erilaisiksi. Juuri kulttuurien takia ne ovat eri uskontoja. Perusajatus on sama.

Erkki-Pekka kirjoitti: Minä uskon, koska mä olen jumala

Rajoittapas vähän noita idioottimaisia viestejäsi...

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

ollari kirjoitti:^^ lisäystä edelliseen viestiin. Itse en usko Jumalaan koska meillä ihmisillä ei ole tieteellisiä todisteita esim. Nooan Arkista ja Jumalan aiheuttamasta tulvasta. Jumala on myytti kuin Joulupukki.<br />

Joulupukkia ei ole olemassa. Sehän on vain vanha taru kuten Jumalakin. Yhtä hyvin kaikki evankeljumistit olisivat voineet keksiä Jumalan ja Jeesuksen omasta päästään, kuten joku ihminen Joulupukin. Päättäkää itse mitä mieltä olette Jumalasta tai vaikka Joulupukista. Anteeksi jos täällä on ihan niinkuin ``kunnon´´ kristittyjä jotka pitävät Jumalaa sankarina, kuninkaana ja isänä. Minä vaan ajattelen asian tieteellistä puolta.

Niin minäkin ajattelen. Tuntuu helpolta uskoa kaikkeen materialistiseen eli näkyvään, eikä mihinkään näkymättömään. Näin minun vakaa mielipide on asiasta, muuksi se ei siitä muutu.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Mitä väliä sillä on uskonko vai enkö usko? Uskon että on ehkä jokin yliluonnollinen jumalallinen olento, josta ei kuitenkaan puhuta missään uskonnossa. Sanotaan näin: jotkin tarinat pyhissä kirjoissa ovat totta, toiset eivät. Yksikään maailmansyntykertomus niissä ei ole totta ja jotkin muut jutut. Miten kahdesta ihmisestä olisi voinut tulla näin paljon ihmisiä? Silloin me olisimme kaikki toisillemme sukua joka kuulostaa hirveältä.

Vierailija

No niin! Tämän aiheen sanoma on ihan puhtaasti jokaisen oma mielipide. Ja ihmiset kyllä m i n u n mielestäni polveutuivat apinoista. Se on tieteellisesti todistettu. Mutta, sekin on oma mielipide.

Vierailija

tulikärpänen kirjoitti:

Mikkis kirjoitti:

tulikärpänen kirjoitti:Sulle tuhlu: Jos Jumalaa ei ole,niin mistä ihmiset tulivat??&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Apinoistako??

Ihminen on todistettavasti kehittynyt apinoista Afrikassa ja sieltä levittäytynyt ympäri maailmaa.

Mistäs apinat ovat tulleet? Jostain toisesta lajistapa tietenkin?<br />

Toinen laji taas toisesta lajista?! Eihän se noin voi loputtomiin voi jatkua??? Mistä alunperin eläimet muka tulevat,jos ei Jumalan luomina??

alkuräjähdyksestä on joskus miljoonia vuosia sitten tullut joku alkeellinen eläin laji/hyönteinen josta kaikki on kehittynyt.

Vierailija

Itse ainakin uskon Jumalaan. Olen käynyt rippikoulun ja nyt olen isoiskoulutuksessa. Tuskinpa siellä olisin jos olisin ateisti. Evoluutio tuntuu jotenkin mahdottomalta mielestäni.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

kultu kimallus9 kirjoitti:minä uskon! kaverini seurakunnasta oli yks nainen joka oli ajamassa talvella autolla ja yhtäkkiä sen auto juuttui ojaan ja se nainen yritti saada autoa ojasta sitten yhtäkkiä auto vaan lähti pois ojasta ja ikkunassa näkyi käden jälki. ja on niitä muitakin juttuja. Se alku räjähdys sitä ei ole todistettu kun sitä ei edes voi todistaa. Ja kyllä mun isä sen verran tietää.

Onhan niitä kaikenlaisia kertomuksia maailma täynnä. Ei niiden (kertomuksien) olemassa olo sinänsä todista heti niiden oikeellisuutta.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

En haluaisi nostaa tätä takaisin keskusteluaiheeksi, mutta minun on pakko kirjoittaa tämä viesti. Jokainen saa uskoa mihin itse tahtoo eikä ketään voida pakottaa kuten joskus keskiajalla ja muina muinaisina aikoina jolloin ihmisiä pakotettiin kääntymään kristityiksi.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

tulikärpänen kirjoitti:Ja mitenkähän ne "alkueliöt" syntyivät?????

Hitto sun kanssas.. siis Tehwin on jo sen selittänyt, LUE kunnolla sen tekstit uudelleen, saattaa löytyä jotain uutta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat