mitkä on parhaita kirjoja/kirjailijoita?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

mä tykkään prinsessan päiväkirjoista, jesse koira-sarjasta, enkeliakatemioista, lauroista.... mä en keksi nyt enempää mut oon oikee lukutoukka! lukeminen on niiiiiiiiin kiva!! paitsi kokeisiin lukemista inhoon... ;)

Kommentit (15)

Vierailija

'Kirjan nimi'[kirjailija]:

Sandrat[Heddi Böckman],prinsessan päiväkirjat[Meg Cabot],Pennyt[Thomas Brezina],Potterit[J.K. Rowling]Ja kaiken laisia muita esim. mnia hevoskirjoja (:

Vierailija

Kyllähän niitä kirjoja luettua tulee, suurimmilta osin sellaisia paksumman mallisia. En lue mitään muuta kuin fantasiaa, ne "tavalliset tapahtumat" -kirjat ovat vaan niin mega tylsiä. Kannattaa lukea Artemis Fowlit, itse olen lukenut ne kaikki. Jos ei tykkää Artemiksen luonteesta, niin no problem; buddy muuttuu kyllä sarjan edetessä. Lukekaa ihmeessä muitakin Eoin Colferin kirjoja, megoja nekin.

Muinainen pimeys, Percy Jackson sun muut tälläiset sarjat ovat varsin hyviä, odotankin niitten jatko-osia very innokkaasti, etenkin Muinainen pimeys -sarjan jatkoa. Ja tämä kannattaa todellakin lukea: Pertteli: Poika, joka ei halunnut pelastaa maailmaa -kirja. Se on oikeasti hauska. ; D

Vierailija

Mä luen Ingo-kirjoja, ne on mun mielestä hyviä ja luin just olikohan eilen vai edellispäivänä kirjan Frendejä, kundeja ja biletoppeja. Se oli ihan hyvä, saatan lukee muutkin Frendejä, kundeja-sarjan kirjat.

Oon lukenu myös näitä sarjoi: Viisikko, High School Musical, Lizzie McGuire, Jesse (se koirakirjasarja).

Ja tietty Aku Ankkoi!

Vierailija

on totta et päivässä saattaa lukee hyvän kirjan. mua katotaan aika oudosti kun kannan kirjastosta aina kauheen kasan kirjoja...

Vierailija

-onni- kirjoitti:mä luen Neiti etsivät,Viisikko ja jotkut jännäri kirjat.Mäkin luen ihan hirveesti melkein koko ajan pitää ostaa uusia kirjoja.Ostan usein kirpparilta tai sit kaupasta.

no mäki luen neiti etsiviä,akuja,jne.. ei jaksa kirjottaa

Vierailija

tintti88 kirjoitti:Itse luen Aku Ankkoja, Harry Pottereita (ja paljon luenkin) ja sitten Tinttejä. Pidän myöskin paljon lukemisesta, mutta en halua lukea kirjaa päivässä, koska on mukavampi lukea sitä vähitellen ja nauttinen :D

mulla on melkeen sama maku mutta mä en lue hirveesti tinttejä. lisäksi luen joitakin mysteeri kirjoja.

Vierailija

Minusta esim. Ilkka Remes on hyvä. Juu, ja minäkin olen oikea lukutoukka... Jos kirja on hyvä saatan lukea sen päivässä. Lukeminenhan on kuin elokuvaa katselisi. Voi vain itse päättää miltä henkilöt näyttävät ja kaikkea sellaista, jos kirjailijan kuvaukset eivät miellytä.

Vierailija

Minä pidän R.L. Stinen Vampyyri siskoksista ja aavehevoset sarjasta(En muista kirjoittajaa) Minäkin olen joskus prinsessapäiväkirjoja lukenut mutta kyllästyin joskus ahdeksannas...

Vierailija

mä luen Neiti etsivät,Viisikko ja jotkut jännäri kirjat.Mäkin luen ihan hirveesti melkein koko ajan pitää ostaa uusia kirjoja.Ostan usein kirpparilta tai sit kaupasta.

Vierailija

Itse luen Aku Ankkoja, Harry Pottereita (ja paljon luenkin) ja sitten Tinttejä. Pidän myöskin paljon lukemisesta, mutta en halua lukea kirjaa päivässä, koska on mukavampi lukea sitä vähitellen ja nauttinen :D

Vierailija

Mun lempi kirjat:

Goosebups, nightmare room, Lizzie McGuire, Sisters club ja replica. Joskus mangasarjakuvia. Siinä ne joita luen eniten, mutta luen myös muita kirjoja.

Niin ja tietysti Aku Ankkoja!

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Lainaus:
Saarunska: Ja tämä kannattaa todellakin lukea: Pertteli: Poika, joka ei halunnut pelastaa maailmaa -kirja. Se on oikeasti hauska. ; D

Lukemani kirjat lienevät laskettavissa kahden käden sormilla, mutta sattumalta tämä kuuluu niihin, ja ihan hauskahan se. Ensimmäistä LotR:a yritin kerran kouluvuosina selvittää, mutta yhtä tuskaa oli, sata ensimmäistä sivua Reppulin synttäreitä...-.-

Toinen "hieno" teos jota en koskaan saanut finaaliin, oli eräs n. 800 sivuinen järkäle, joka keskittyi yhden ainoan päivän tapahtumiin. Nimeä en muista, mutta joku ihme kokeilu kyseessä; kahden sivun mittaisia lauseita ja liki 60 sivun selostus miten herra nostaa piipun hyllylle... Suoraan sanoen kidutusta.

Ala-asteella oli "pulpettikirjoina" pari ruotsalaisen mahtikaksikon aikaansaannosta, Lasse Lukutoukka ja eräs toinen jota en enää tosiaankaan muista, ja kyllähän sitä Berttejäkin on tullut selailtua kun äippä aikanaan niitä osti. Hurttia huumoria, mutta sellaiseksihan se teini-ikä mielletään (itselläni taisi sitten olla aikas tylsä nuoruus... (; ).

E: Nuo Silmarillion ja Hobitti tulivat toki myös tutuiksi tehdessäni kouluesitelmää Tolkienista. LotRithan ovatkin jatkoa tuolle Hobitille, joka tosin oli muistaakseni lastensatu, toisin kuin kolme viimeistä. Hieno mies, vaikkei suurin osa tuotannostaan olekaan aivan minulle tarkoitettu.

Vierailija

Parhaimia kirjoja ovat Tolkienin Silmarillion, Hobitti ja Taru Sormusten Herrasta, sekä C. S. Lewisin Narnia-kirjat ja Rowlingin Harry Potter-kirjat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat