Urheilu/liikunta

Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Eli täällä on näitä kyllä jo aika paljon, mutta jos vielä saisi puristettua jotain tänne, niin hyvä. Eli tämä on yleinen urheiluun liittyvä keskustelu, missä voi puhua kaikesta liikkumisesta Olympialaisten tuijottamisesta EM-kisoihin valmistautumiseen. Eli Laajasti, ja toki saa puhua aiheistakin joilla on jo oma topic, jos haluaa.

Sääntöjä ei ole, kuin, että toivon hartaasti perusteluja, ja hyviä kannanottoja. En halua nähdä yhtään 1-10 sanan viestiä.

Tässä pari asiaa mitkä voi (perusteltuna!!) laittaa omaan viestiin, toki saat kertoa muutakin, mutta silti: Lempiurheilulaji? Harrastatko jotain, miksi? Mitä urheilulajia haluaisit harrastaa? Liikunta kouluaineena, mitä pidät(perustelut)? Eli nuo olisi tämmöisiä asioita joilla päästäisiin alkuun.

Oma mielipiteeni on, että pidän liikunnasta kouluaineena ja muutenkin, vaikken itse kovin liikunnallinen olekaan. Itse harrastan Cheerdancingia (kannustustanssi suomennettuna), seura on Northern lights. Joukkueeni on Zirkonit. Meillä on kiva joukkue. Cheerdancingiin kuuluu cheer- ja tanssihypyt, motionit(T, pikku-T, tikarit..), erilaiset tekniikat (piruetti, sbagaati, sivuharppa..) ja tietysti tanssi. Tällä hetkellä teemme tanssia joulunäytökseen, ja harjoittelemme myös SM-kisoihin jotka järjestetään helmikuussa Helsingin jäähallilla. Pidän kovasti siitä harrastuksesta, koska se on monipuolista, rentoa liikuntaa, musiikin tahtiin.

Myös telinevoimistelu (permantoa lukuun ottamatta) on mukavaa mielestäni. Siinä ollaan erilaisilla tangoilla, renkaissa, pukilla ja hyppyarkulla, käytetään trampoliinia..jne.. eli todella monipuolista ja mukavaa liikuntaa.

Myös sirkus on hauska paikka. Olen harrastanut sirkusta, ja sielläkin on telinevoimistelu kunniassa, mutta toki on muutakin, kuten tasapainoilu ja jonglööraaminen. Mukavinta telinevoimistelussa mielestäni-->Nauhat, eli katosta roikkuvien nauhojen avulla temppuilu, mukavinta tasapainoilussa-->Nuoralla kävely, se on mukavaa, olen juuri oppinut pysymään pystyssa ilman tukea. Mukavinta jonglööraamisessa-->Huivit, eli huiveilla jonkkaaminen (jonglööraus), ne on niin ihania, hitaita ne huivit..

Eli tuossa vähän alku juttua, ruvetkaahan kirjoittamaan!

Kommentit (10)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Hyvä Af1!! Erinomainen keskustelu, ja sellaisen tästä tekee ylipäätään itselleni mieluisen aiheen lisäksi topicin laajuus. Näin pitäisi olla e-h-d-o-t-t-o-m-a-s-t-i myös muiden aihepiirien kohdalla. Mutta menempä aiheeseen, ettei tämä menisi aivan spämmiksi.

Minulle liikunta/urheilu on todella mieluinen aine koulussa ja tykkään urheilusta muutenkin. Itse tykkään pelata salibandya, tennistä, jalkapalloa yms. monta muuta. Mutta inhokki lajejakin on, mitä tulee itse pelaamisen suhteen, ja sellaisiin kuuluu lentopallo, ja pesäpallokin. Telinevoimistelukaan ei löydy mielilajien joukosta. Yleisurheilu ja hiihto on sitten ihan OK, mutta hiihtoa en juuri ollenkaan seuraa. Sama kaiken rallien ja formuloiden suhteen. Tässä asiaa liikunnasta ja urheilusta lyhyesti. Kirjoittanen sitten myöhemmin lisää.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Kiitos vastauksesta Donald-91! Ajattelin ettei kukaan vastaa..

Juu, meinasin unohtaa että uinti, hiihto ja pesäpallokin ovat mielestäni mukavia lajeja, pesäpallo ja hiihto ehkä ovat ne ihanteillisimmat lajit. hiihto on todella mukavaa, saa olla ulkona järven jäällä tai metsässä, siellä on niin rauhallista.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

(OFF-TOPIC--> Edellisen viestini viimeinen lause on: "Tanssi on edelleen siis lähellä sydäntäni!" Joo, kirjoitin vähän väärin, kun minullahan ei ole sydäntä joidenkin mielestä.)

Meillä alkaa 6.1, eli ensi viikon tiistaina, loppiaisena taas tanssi, ja tammikuun lopulla meillä on SM-kisat Helsingissä se se jaksaa jännittää :D Meidän "läksynä" oli harjoitella kaikki tekniikat ja.. motionit (menikö oikein?) kunnolla lihasmuistiin lomalla.. joo, jätin vähän viime tippaan..^^ Noo, voi, voi.. Kyllä minä jo aika hyvin suht. kaiken muistan.. ;)

Ps. Hyvä että tämäkin tuli nostettua.. kiitos GOOGLEttamisen.. ;)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Hyvä Ankkafani1, kun nostit tällaisen aihepiiri-topicin pinnalle, joka siis kokoaa jonkin aihepiirin osa-alueet yhteen topicciin. Kiitos!! :) Tällaisia tarvitaan enemmänkin.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

hyvä aihe Af1.elikkä itse olen harrastanut 3 vuotta pesäpalloa ja nyt olen pitänyt välivuoden sillä harjotukset oli huonoon aikaan joten ei ollut kyytiä.pesäpallo sai minut innostumaan varmaan sen takia että se on niin urheilullinen kuin myös taktinen laji.leiritkin on myös mukavia ja olen ollut jokaisella leirillä niin kauan kuin olen ollut joukkueessa.leirit on vain siitä raskaita että esim viimevuonna oli aamupalat aikasin ja monta peliä päivässä.onneks pelit kesti vain 45min.ja oli meillä toki tuomarointi vuorojakin jotka oli todella pitkästyttäviä.no hauskaa ainaskin on ollut ja toden näköisesti jatkan vielä useamman vuoden.

käyn säännöllisesti isäni kanssa mestsästämässä joka sunnuntai.ja kalassa tottakai kesällä

talvella käyn paljon laskettelemassa ja hiihtämässä ja harrastan toki myös luistelua jonkin verran.

uimahallia ei meidän kylällä ole mutta ei se haittaa sillä lähimpään rantaan on vain 5km.

ja pyöräiltyä tulee niin kesät talvet vaikka olisi minkälainen keli.

eli tässä vähän sitä sun tätä mitä tulee harrastettua

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Ei ihan 10-20 vastausta.. ;)

Meillä oli eilen tanssiseuran (northern lights) joulunäytös, ja kivaa oli! Meillä oli esitys ja oli paljon hienoja tansseja, ja ihania stuntteja, tehdä nyt voltteja ja..wow, ihanaa! Tanssi on edelleen siis lähellä sydäntäni!

Vierailija

Ja nyt tulee tähänkin topicciin 2010-vuoden ensimmäinen viesti! (Hurraa, Hurraa, Hurraa!)

Elikkäs siis. Lempi urheilulajini on ampumahiihto, mutta vielä ainankaan toistaiseksi en ole päässyt ampumaan. Itse sitten harrastan hiihtoa & pituushyppyä. Pituushyppyä aikas paljon vähämmän, sillä suunnilleen keskityn hiihtoon, mutta kuitenkin kesällä KKV:n kisoihin harjoittelen pituushyppyä, ja sitten hiihdän KHS: sä. Hiihdossa jokin vain viehättää. Tiedä sitten, että onko se One Wayn pieni sauvakokoelma varastossa, vaiko "reikäsukset" jotka on tilattu seuraavaksi kaudeksi. Vaiko sitten se, että keskiviikkona tilataan uusi kisapuku. Tierä nyt sitten sitäkään. Koulussa liikuntaa on aivan liian vähän! Sen kerran kun kaverini, siis luokkalaiseni, eli siis pahamaineinen Tuhoaja oli Kouvolan sanomissa, niin hän kertoi, että on liian vähän koululiikuntaa. Jos joku nyt Kouvolassa asuu, ja tilaa Kouvolan sanomia, niin eiköhän hiihtoa, ja varsinkin Juniori-tiistaita seuraavat tiedä hänet.

Tässä sitten tällä erää. Taisi muuten mennä vähän aihepiirin ulkopuolelle...

-Rikupa tässä:]

Vierailija

Itse olen harrastanut pesäpalloa Oulun Lipossa jo vuoden nyt aloitan toisen mutta siihen jäin koukkuun.

Aijaa,tylsiä jorinoita Oulusta.

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat