voiko poika ja tyttö olla vaan kavereita?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

niin.... tätä olen miettinyt pitkään. voiko tyttö ja poika olla vaan kavereita? perustelu.

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

Ehdottomasti voi! Mä ainakin pidän paria mun luokkalaista poikaa ihan vaan mun kavereina. Ei aina tarvii olla ihastunut! ;)

Vierailija

Tottakai! Mä harrastan jalkapalloa ( olen tyttö) ja välkillä tulee pelattua joskus poikienkin kaa. eikä siihen kuole!!

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Rosa4tehwin kirjoitti:Noh, annetaas nyt Wondille syväöuotaavaan analyysiin viittaava teksti ^^<br />

Vaikka itsekin tosissaan jättäisin kokonaan tähän topicciin kirjoittamatta, mutta kun tämä kerran piti vielä nostaa, niin on se kai selvennettävä asiaa samalla.<br />

<br />

Ensinnäkin, huomatkaa ero kaverin ja koulukaverin välillä! Ne kaverit, joita näkee oikeastaan vain koulussa tai muuten on vain tekemisissä vain koulussa, on niitä koulukavereita ja periaatteessa ei laskettaviksi "oikeiksi" kavereiksi. Ne henkilöt, joiden kanssa vietetään aikaa muutenkin ja joiden seurassa viihtyy, on niitä "oikeita" kavereita. Eli kavereista kun puhutaan, niin ajatelkaa vain ihmisiä, joiden kanssa vietätte vapaa-aikaannekin.<br />

Noniin, väite, etteikö eri sukupuolta olevat henkilöt voisi olla kavereita/ystäviä on naurettava (it's so päiväkotia xD). Itsellänikin kavereista on varmaan puolet, ellei ylikin, tyttöjä. Ystävyys ja seurustelu ovat niin eri käsitteitä, ettei niitä voi toisiinsa sekoittaa/verrata. Ystävyys ei katso sukupuolta, sillä se on merkityksetöntä.<br />

<br />

Ongelma onkin, että nykyään seurustelu otetaan aivan liian heppoisesti. Nämä "alax olee" -suhteet lähinnä naurattavat minua ja sen takia ystävyyden ja seurustelun raja hämärtyykin nuoremmilla (=vähemmän elämänkokemusta omaavilla). Samalla sivuankin seurustelua sen verran, että sitä alax olee- meininkiä ei kannata edes laskea seurusteluksi. Vasta kypsempään ikään selvinneet ihmiset siihen ihan oikeasti pystyvät ilman, että repeäisin heille päin naamaa. Eli ainakaan mikään ala-asteella tapahtuva ei ole laskettavissa seurusteluksi ja yläasteen alkupuoliskokin on siinä ja siinä. Ensin on ihmisen kasvettava itse, ennen kuin voi viettää aikaa muiden kanssa lähemmin.<br />

Oikeaa ikärajaahan siihen ei ole, mutta tyhmäkin sen ymmärtää, ettei mikään ala-asteelaisten touhu voi olla vakavaa.

Hyvä, siis loistava viesti! Olen täysin samaa mieltä, eikä minulla ole siihen paljon lisättävää. Mutta ne vähäisetkin lisättävät asiat kuitenkin lisään.

Eli painotan, että seurustelu EI missään nimessä vaadi sitä, että molemmat olisivat saman ikäisiä, ainakaan noin 16:sta ikävuodesta ylöspäin. Se todellinen välittäminenhän se pääasia on AINA.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Tottakai voi! Minullaki on yksi poikakaveri koulussa. Mutta tytön ja pojan on välillä vaikeaa pitää kaveruutta pystyssä, joskus se menee vähän liiaksikin.. Mutta minulla ei. Se tuntuu välillä vain oudolta..

Vierailija

Samaa mieltä normal duckin kanssa. Minä ainakin olen kaveri melkein kaikille luokkalaisillemme, en kyllä koulun ulkopuolella ole kuin muutamien tyyppien kanssa, mutta koulussa sitä tulee rupateltua paljonkin.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Rosa4tehwin kirjoitti:Noh, annetaas nyt Wondille syväöuotaavaan analyysiin viittaava teksti ^^

Hei, ei sua lasketa! Olisi varmaan pitänyt laittaa, että "tähän topicciin tuskin tulee muita syväluotaavia analyyseja kuin Tehwinin".

Ensinnäkin, huomatkaa ero kaverin ja koulukaverin välillä! Ne kaverit, joita näkee oikeastaan vain koulussa tai muuten on vain tekemisissä vain koulussa, on niitä koulukavereita ja periaatteessa ei laskettaviksi "oikeiksi" kavereiksi. Ne henkilöt, joiden kanssa vietetään aikaa muutenkin ja joiden seurassa viihtyy, on niitä "oikeita" kavereita.

Muuten en viitsi viestiäsi lainailla, kun näytin olevan samaa mieltä, mutta tähän minun on pikkuisen puututtava: vähän karun oloinen jako ainakin omasta mielestäni. Nimittäin tuon mukaan oikeiden kaverieni määrä on noin puoli, jos sitäkään. Ei sen puoleen, jos koulukaveritkin lasketaan mukaan, määrä ei tuosta oikein nouse. Kai nyt silti nekin, joiden kanssa on koulussa, on laskettaviksi kavereiksi. Ystävät on ehkä sitten asia erikseen.

Mitä nyt topicin kysymykseen tulee, mielestäni kaverin sukupuolella ei muuten ole väliä, kuin että mielenkiinnonkohteet voivat paikoitellen mennä ristiin. Ryhmässäni on lähes pelkästään poikia, joten näiden seurassa on tullut vietettyä aikaa. Jossain vaiheessa tulee aina sellainen tunne, että olisi mukava jutella jonkun tytön kanssa. Esimerkiksi poikien järjetön kilpailuvietti, ei sitä voi ymmärtää. ("Mä johdan risti-nollaa!" "Etpäs!" "No kuka voitti viimeksi shakin?" "Et sä voittanu, mähän.." jne.) Toisaalta olisi ihan mukava, jos olisi läheisenä ystävänä poika, olisi ehkä vähän helpompi ymmärtää niidenkin ajatuksenjuoksua.

Donald-91 kirjoitti:Eli painotan, että seurustelu EI missään nimessä vaadi sitä, että molemmat olisivat saman ikäisiä, ainakaan noin 16:sta ikävuodesta ylöspäin. Se todellinen välittäminenhän se pääasia on AINA.

Aivan, _mutta_ (rakastan sanaa mutta ; )) itsestäni tuntuisi kyllä seurustella huomattavasti eri ikäisen kanssa, johan siinä menisi kaikki mielenkiinnonkohteet jne. helpommin ristiin. Koen jonkun plus/miinus pari vuotta olevan ainakin itselleni kaikkein parhaan. Vähän iästäkin kyllä riippuu, tällä hetkellä en kyllä voisi kuvitella seurustelevani parikymppisen tai 14-vuotiaan kanssa. Vanhempana kolmen vuoden ero taas ei tunnu juuri missään. (Sauli Niinistön ja hänen tuoreen vaimonsa lähes 30 vuoden ikäeroa en kyllä missään vaiheessa itselleni ottaisi.)

Vierailija

S.virtanen kirjoitti:voi kyllä olla olen nääs 11 vuotias ei se haittaa vaikka on tytön kaveri

sama ikä ja samaa mieltä :)

Vierailija

miks ei vois? Mul on monta kaveria jotka on poikia. Tuleehan siitä välillä pientä kränää ,mut kuuluu hommaan! Mäkin pelaan futista ja siinä joutuu olee välillä poikien kaa(ihan niinku Ankka neiti sano)

Vierailija

Oon 15 poika ja mulla on yks aika hyvä kaveri joka on tyttö, enkä kyllä vois kuvitella meidän välille seurustelua, oo tuntenut tämän tytön jo ihan vauvasta asti. Tietenkin koulussa on koulukavereita jotka on tyttöjä, mutta eipä niiden kanssa tule kauheena oltua vapaa-ajalla.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

_wonderlust_ kirjoitti:

Rosa4tehwin kirjoitti:Noh, annetaas nyt Wondille syväöuotaavaan analyysiin viittaava teksti ^^

Hei, ei sua lasketa! Olisi varmaan pitänyt laittaa, että "tähän topicciin tuskin tulee muita syväluotaavia analyyseja kuin Tehwinin".<br />

Ensinnäkin, huomatkaa ero kaverin ja koulukaverin välillä! Ne kaverit, joita näkee oikeastaan vain koulussa tai muuten on vain tekemisissä vain koulussa, on niitä koulukavereita ja periaatteessa ei laskettaviksi &#034;oikeiksi&#034; kavereiksi. Ne henkilöt, joiden kanssa vietetään aikaa muutenkin ja joiden seurassa viihtyy, on niitä &#034;oikeita&#034; kavereita.

Muuten en viitsi viestiäsi lainailla, kun näytin olevan samaa mieltä, mutta tähän minun on pikkuisen puututtava: vähän karun oloinen jako ainakin omasta mielestäni. Nimittäin tuon mukaan oikeiden kaverieni määrä on noin puoli, jos sitäkään. Ei sen puoleen, jos koulukaveritkin lasketaan mukaan, määrä ei tuosta oikein nouse. Kai nyt silti nekin, joiden kanssa on koulussa, on laskettaviksi kavereiksi. Ystävät on ehkä sitten asia erikseen.<br />

Mitä nyt topicin kysymykseen tulee, mielestäni kaverin sukupuolella ei muuten ole väliä, kuin että mielenkiinnonkohteet voivat paikoitellen mennä ristiin. Ryhmässäni on lähes pelkästään poikia, joten näiden seurassa on tullut vietettyä aikaa. Jossain vaiheessa tulee aina sellainen tunne, että olisi mukava jutella jonkun tytön kanssa. Esimerkiksi poikien järjetön kilpailuvietti, ei sitä voi ymmärtää. ("Mä johdan risti-nollaa!" "Etpäs!" "No kuka voitti viimeksi shakin?" "Et sä voittanu, mähän.." jne.) Toisaalta olisi ihan mukava, jos olisi läheisenä ystävänä poika, olisi ehkä vähän helpompi ymmärtää niidenkin ajatuksenjuoksua.<br />

Donald-91 kirjoitti:Eli painotan, että seurustelu EI missään nimessä vaadi sitä, että molemmat olisivat saman ikäisiä, ainakaan noin 16:sta ikävuodesta ylöspäin. Se todellinen välittäminenhän se pääasia on AINA.

Aivan, mutta (rakastan sanaa mutta ; )) itsestäni tuntuisi kyllä seurustella huomattavasti eri ikäisen kanssa, johan siinä menisi kaikki mielenkiinnonkohteet jne. helpommin ristiin. Koen jonkun plus/miinus pari vuotta olevan ainakin itselleni kaikkein parhaan. Vähän iästäkin kyllä riippuu, tällä hetkellä en kyllä voisi kuvitella seurustelevani parikymppisen tai 14-vuotiaan kanssa. Vanhempana kolmen vuoden ero taas ei tunnu juuri missään. (Sauli Niinistön ja hänen tuoreen vaimonsa lähes 30 vuoden ikäeroa en kyllä missään vaiheessa itselleni ottaisi.)

Niin no 30:n vuoden ikäero onkin jo ihan eri asia. tarkoitin lähinnä sellaista 5-7:n vuoden ikäeroa, mikä varsinkaan aikuisilla ei ole mitenkään paha asia. Mutta tietysti asia on eri kun puhutaan n. 15-vuotiaista.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Piia
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

No voi!!!!

Mä oon 12.w(tyttö) ja mun luokkalaisista pojista on tullu mulle tosi hyviä kavereita. Kolme niistä kuuluu parhaimpien joukkoon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat