Kirjallisuus

Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Teitkin siis tämän, ja hyvä niin! :^D

Omasta mielestäni tämä topic on varsin hyödyllinen, koska tänne voi nyt kasata ne tänne kuuluvat aiheet. Jospa sitten tämän myötä vältyttäisiin niiltä muutamalta kymmeneltä turhalta topicilta, samasta aiheesta! ("Toiveajattelua", sanoi eräskin ukko moista ajatellessa...)

Itse olen vallan ihastunut näihin J.K.Rowlingin kirjoittamiin Harry Potte kirjoihin. Ne on selkeitä, ja juoneen on helppo päästä mukaan. Niissä on vain yksi haittapuoli - en jaksa lukea niitä, ne voisi olla lyhyempiä. Mutta jos ne olisi lyhyempiä, tarina olisi kerrottu huonommin, ja yksityiskohdista luovuttu. Silloin ne kirjat ei olisi hyviä. Suosittelen Harry Potter kirjoja kaikille!

Sivut

Kommentit (27)

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Anteeksi tuplapostista. Ensin lisään edelliseen viestiini että minullakin on Kalligrafiakyniä muutama kolme, kärjet ovat eripaksuisia, 0.1, 0.2 ja 0.3, sitten vielä kaksi musteterää ja mustetta.

Sitten, lukaisin tuossa eilen tunnissa kaksi lyhyttä, ja tosi kivaakin kirjaa, Heinähattu, Vilttitossu & Tanssiva konstaapelin ja Risto Räppääjä ja viimeinen tötterö. Räppääjä oli parempi.. Nyt Aloitin Ella ja kumppanit 1-3.. vähän pitemmästi luettavaa, lopuksi luen Koko kaupungin Vinski.. sellaista. Mutta, nepä viimeksi lukemani kirjat.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Täytyy kyllä nyt antaa respektiä Afille hyvästä aloitusviestistä! Otsikko on myös hyvä ja ytimekäs, ja ensimmäisessä viestissä tulee kaikki oleellinen selvästi.

Olen koko pienen ikäni tykännyt lukemisesta paljon, enkä tiedä, kuinka monia kirjoja olen elämäni aikana ehtinyt lukea. Opin lukemaan sellaiset kaksitoista vuotta sitten, eli kyllä tässä on jokusen teoksen ehtinyt lukaista. Nykyään olen juurtunut lähinnä kauhu-/fantasia-/dekkaripuolen kirjoihin, varsinkin kauhuun ja kauhufantasiaan. Olen kuitenkin lukenut hyvin erilaisia kirjoja, kuten kaikki löytämäni Neiti Etsivät, Mystery Clubit, Ella-kirjat, Baby Sitters Clubit (tms. typerä nimi), erilaisia eläinkirjoja (jopa hevoskirjoja!) jne. Mm. näitä siis ala-asteella. Nykyisemmin olen lukenut mm. Remekset, Potterit, Yönsiiven velhot -sarjan, Taru Sormusten herrasta -trilogian, pari bändikirjaa, Stephen Kingin ja Agatha Christien kirjoja ja kasoittain muuta. Uusin löydökseni on Kaskiyön Kirjasto -sarja, jossa on klassisia kauhukirjoja. (Tai kauhu ja kauhu, mutta anyway.) Lainasin muutama päivä sitten sarjaan kuuluvat kirjat Kärpästen herra, Dracula, Nahka ja muita novelleja sekä Muodonmuutos & Rangaistussiirtolassa. Aiemmin olen jo lukenut Sudenmorsiamen, tein siitä tutkielman ysillä. Kaikki muut on jo luettu, mutta Draculaa yritän säästää joululomalle.

Haluaisin joskus itse kirjoittaa vaikkapa novellin/novelleja, sillä tajusin juuri, että olen kuullut paljon kehuja kirjoittamisestani. Jokunen idea minulla onkin, yhtä olen kirjoittanut jonkun verran, mutten tiedä jatkoa. Alku mahdollistaisi joko klassisemman kauhukirjan tai sitten dekkarin, enkä osaa päättää, kummalla tavalla tekisin. Täytyy varmaan kokeilla molempia: P

Af1 kirjoitti:Myös runojen ja tarinoiden kirjoittaminen on hyvin lähellä sydäntäni, ja teen yleensä paljon riimittömiä runoja maailmasta ja rauhasta. Tarvikkeita minulla sen erityisemmin ei ole, kuin taide lyijykyniä ja galligrafia-kynät (taiteellisten koukeroiden piirtämiseen ;)), muutapa en tarvitsekaan, paitsi vettä toki : )

minusta olisi ihanaa tehdä jokin runo-/taidekirjanen, koska kuvataidehan on kovasti sydäntäni lähellä. En ole runomiehiä, mutta tietynlainen sanoilla leikkiminen voi hyvinkin olla minulle sopivaa ajanvietettä. Kalligrafia on kyllä oikein näyttävän näköistä, varsinkin, kun siitä pääsee enemmin jyvälle. Kopsasin kaverini kalligrafiaoppaasta sivuja, joissa oli mallikirjaimia ja -sanoja, auttaa huomattavasti omaa opettelua. Minulla on muistaakseni viisi erilaista kalligrafiatussia ja sen lisäksi pari kalligrafiaan tarkoitettua musteterää. Ne ovat hieman hankalampia käyttää kuin tavalliset huopakynät, mutta jälki on ehdottomasti tunnelmallisempaa.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Upittelen tätä vähän, hyvä topic nimittäin kyseessä. Eivätkö ihmiset todellakaan harrasta kirjallisuutta?

Luen parhaillani siis Draculaa, ja täytyy sanoa, että rakastan sitä<3 En kuitenkaan suosittele lukemaan, mikäli tykkää vähän kevyemmästä luettavasta, tämä ei nimittäin ole kovin helppoa tekstiä. EI kyllä vaikeatakaan, ei missään nimessä. Koko kirja on ainakin tähän asti ollut eri henkilön näkökulmasta olevia kirjeitä, päiväkirjamerkintöjä ja sähkeitä. Itse kreivi Dracula ei ole mitenkään erityisesti ollut esillä, ainoastaan tavalliset ihmiset. Se juonesta, ennen kuin kerron kaiken; )

Muutenkin kirjassa on erittäin kaunista tekstiä ja mieleenpainuvia lauseita. Eräs uskontoon liittyvä lausahdus jäi hyvin mieleeni: "Oikea Jumala kuulisi vapusenkin putoamisen, mutta ihmisen turhamaisuuden luoma Jumala ei näe eroa kotkan ja varpusen välillä." (Dracula, s. 154).

Minun kalligrafiakynäni taitavat olla paksuudeltaan 2.0, 3.0, 3.5 ja 5,0. Lisäksi minulla on toinenkin 2.0-paksuinen tussi, muttamielestäni se on kyllä kapeampi kuin tuo toinen, muka saman paksuinen.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

_wonderlust_ kirjoitti:

Af1 kirjoitti:Myös runojen ja tarinoiden kirjoittaminen on hyvin lähellä sydäntäni, ja teen yleensä paljon riimittömiä runoja maailmasta ja rauhasta. Tarvikkeita minulla sen erityisemmin ei ole, kuin taide lyijykyniä ja galligrafia-kynät (taiteellisten koukeroiden piirtämiseen ;)), muutapa en tarvitsekaan, paitsi vettä toki : )

minusta olisi ihanaa tehdä jokin runo-/taidekirjanen, koska kuvataidehan on kovasti sydäntäni lähellä. En ole runomiehiä, mutta tietynlainen sanoilla leikkiminen voi hyvinkin olla minulle sopivaa ajanvietettä. Kalligrafia on kyllä oikein näyttävän näköistä, varsinkin, kun siitä pääsee enemmin jyvälle. Kopsasin kaverini kalligrafiaoppaasta sivuja, joissa oli mallikirjaimia ja -sanoja, auttaa huomattavasti omaa opettelua. Minulla on muistaakseni viisi erilaista kalligrafiatussia ja sen lisäksi pari kalligrafiaan tarkoitettua musteterää. Ne ovat hieman hankalampia käyttää kuin tavalliset huopakynät, mutta jälki on ehdottomasti tunnelmallisempaa.

Oi, sama täällä, tehdäänkö yhdessä, minä runoilen ja sinä piirrät ;) Kalligrafia on tosiaan mukavaa.. ja sanoilla leikkiminen..

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Eli tähän topicciin voi laittaa esim. lempikirjoja, -kirjailijoita, kysymyksiä ja muita aiheeseen liittyviä asioita, kuten sanomalehdet, kirjojen keräily, runot, lempirunot, -runoilijat.. Mitä mieleen tuleekaan, myös omia kirjoitustarvikkeita ja muita mukavia pieniä asioita voit kertoa. Tein tämän topiccin ettei tule niitä lempikirja-topicceja sun muita turhia pikku-topeja. Eli kaikki tänne. Toki kaikki "ala-lajitkin" kuten: teatteri, kirjoittaminen, näytteleminen ja ilmaisu kuuluu tänne, ainakin omasta puolestani!

Vaikka tämä onkin aika vapaa keskustelu, laitan muutama sääntöä.

Tapani mukaan, laitan aina keskusteluihini tämän säännön: PERUSTELUPAKKO, eli ei 1-10 sanan viestejä, ja oikeinkirjoitukselliset asiat ja asiallisuus pitää olla reilassa, kirjoittaminen kun täällä on yksi aihealue.kaikki "ala-lajitkin" kuten: teatteri, kirjoittaminen, näytteleminen ja ilmaisu kuuluu tänne, ainakin omasta puolestani!

Vaikka tämä onkin aika vapaa keskustelu, laitan muutama sääntöä.

Tapani mukaan, laitan aina keskusteluihini tämän säännön: PERUSTELUPAKKO, eli ei 1-10 sanan viestejä, ja oikeinkirjoitukselliset asiat ja asiallisuus pitää olla reilassa, kirjoittaminen kun täällä on yksi aihealue. Ja myös viestin pituus pitää olla kohtuullinen. Tuossa mainitsin jo useimman sääntöni, mutta laitettakoon vielä muutama:

1. Täällä keskustellaan VAIN JA AINOASTAAN luettelemistani asioista, ja tietysti jos tulee jotain mieleen. Ei eilisen päivän sukkien väristä.

2. Muistetaan kohteliaat käytöstavat ja kunnioitetaan muiden mielipiteitä.

3. Ei valiteta ilma-aikojaan aiheeseen lähetetyistä viesteistä, jos aiheen löydät niin kannattaa perustella HYVIN.

Oma mielipiteeni on, että pidän paljon fantasiakirjoista, kuten Universumin Tomu-trilogiasta ja Harry Pottereista. Myös vähän pitkähköt kirjat ovat mieleeni. Myös runojen ja tarinoiden kirjoittaminen on hyvin lähellä sydäntäni, ja teen yleensä paljon riimittömiä runoja maailmasta ja rauhasta. Tarvikkeita minulla sen erityisemmin ei ole, kuin taide lyijykyniä ja galligrafia-kynät (taiteellisten koukeroiden piirtämiseen ;)), muutapa en tarvitsekaan, paitsi vettä toki : ) Käsialani yleisesti ottaen on huonoa, mutta tarinat sisältönsä puolesta ovat oikein hienoja monien mielestä.

Eli nyt sanon vain että mukavia kirjoitushetkiä!

Vierailija

Mä RAKASTAN lukemista!!!! laurat, katuhaukat, ja prinsessan päiväkirjat on parhaita. (prinsessan päiväkirjasta sen verran, että minä ja prinsessa mia olemme sukulais sieluja)

Vierailija

Oon Sami-96 lukenut kaikki Potterit tosi monta kertaa ja muistan ne melkein ulkoa. Tosin uusimman olen lukenut vain kerran koska sen ilmestymisestä ei ole kovin kauaa. Tällä hetkellä luen Ian Flemingin James Bond kirjoja. Tänään kävin lainaamassa kirjastosta 007 Ja Pallosalama kirjan. Luen myös paljon Ilkka Remeksen kirjoja ja satunnaisesti monen muun kirjailijan kirjoja.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Tänne tosiaan voi tulla laittamaan niitä kirjallisuuteen liittyviä juttuja kans..

Minä olen jäänyt ihan koukkuun kaikenmaailman klassikoihin ja ei-niin-klassikoihin. Mark Twain-Tom Sawyer, Huckleberry Finn ja muut samaa sarjaa on ihania, niin hauska kirjoitustapa ja -tyyli. Mielekästä tekstiä, ja on kiva lukea mitä ihan oikeasti on joskus 1800-luvulla pikkupojat tehnyt vapaa-ajallaan, vilkas mielikuvitus heillä oli. Pieni talo Preeriallakin on ihana sarja.

Myös Philip Pullmanin fantasiakirjat, kuten Universumien Tomu-trilogia on ihana... : )

Vierailija

Itse olen tänä syksynä lukenut lähinnä J.R.R. Tolkienin tuotantoa. Seuraavaat kirjat olen kysyiseltä mestarilta lukenut:

-Taru Sormusten Herrasta-trilogia

-Hobitti, eli sinne ja takaisin

-Húrinin lasten tarina

Tällä hetkellä luen Warcraft: Auringon kaivo-sarjakuvasarjan toista osaa. Se on piirretty manga-tyyliin, mutta luetaan länsimaiseen tapaan.

Seuraavaksi varmaan aloitan lukemaan Perillinen-sarjaa.

Fantasiakirjat on hyviä juu.

Vierailija

Kiitos sinulle Af1!!!:D Meinasinkin jo itse tehdä tällaisen topicin, mutta sitten löysin tämän. Kiitos!

No asiaan. Lempi kirjoihini kuuluvat seuraavat sarjat, (siis kaikki ovat sarjoja, eivät yksittäisiä kirjoja) ja niiden perässä lukee kirjailija suluissa(---).

Harry Potter (J.K. Rowling)

Muinainen pimeys (Michelle Paver)

Spiderwickin kronikat (Tony DiTerlizzi, Holly Black)

Artemis Fowl (Eoin Colfer)

Vampiraatit (Justin Somper)

Percy Jackson (Rick Riordan)

Aikavartio (Marianne Curley)

Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet (Michael Scott)

Redwallin tarut (Brian Jacques)

Sitten olisi kaksi mangasarjaa (ainoat mangat mitä luen)

One Piece (Eiichiro Oda)

Fullmetal Alchemist (Hiromu Arakawa)

On harmi ettei Redwallin taruja suomennettu loppuun asti. Se oli niin mahtava sarja!

P.S. Noiden lempi kirjasarjojeni nimet EIVÄT OLE paremmuusjärjestyksessä.

P.S.(osa 2) Mitä kirjoja suosittelisitte?

P.S.(osa 3) Pisin viesti, mitä olen tähän mennessä kirjoittanut!

Vierailija

Lainaus:
VaDe511

Re: Re: Kirjallisuus 5.12.2009 9:42

Itse olen tänä syksynä lukenut lähinnä J.R.R. Tolkienin tuotantoa. Seuraavaat kirjat olen kysyiseltä mestarilta lukenut:

-Taru Sormusten Herrasta-trilogia

-Hobitti, eli sinne ja takaisin

-Húrinin lasten tarina

Tällä hetkellä luen Warcraft: Auringon kaivo-sarjakuvasarjan toista osaa. Se on piirretty manga-tyyliin, mutta luetaan länsimaiseen tapaan.

Seuraavaksi varmaan aloitan lukemaan Perillinen-sarjaa.

Fantasiakirjat on hyviä juu.

Minä luin tuota Perillinen-sarjan ensimmäistä osaa, mutta se ei minuun oikein iskenyt kiinni.

Sori tuplapostatus!

Vierailija

Lempikirja: Luurankopuro, ehdottomasti!

Lempikirjailija: Patric Carman

Lempilehti: Systeri

Huom: Tää on tosi hyvä Topic koska mä rakastan lukemista! :D Sry, innostuin hiukan liikaa...

Vierailija

Lainaus:
Re: Re: Kirjallisuus

VaDe511 - 05.12.09 09:42 (ID 404935) Itse olen tänä syksynä lukenut lähinnä J.R.R. Tolkienin tuotantoa. Seuraavaat kirjat olen kysyiseltä mestarilta lukenut: -Taru Sormusten Herrasta-trilogia -Hobitti, eli sinne ja takaisin -Húrinin lasten tarina Tällä hetkellä luen Warcraft: Auringon kaivo-sarjakuvasarjan toista osaa. Se on piirretty manga-tyyliin, mutta luetaan länsimaiseen tapaan. Seuraavaksi varmaan aloitan lukemaan Perillinen-sarjaa. Fantasiakirjat on hyviä juu.

FANTASIA RULES!!! Iteppä en paljo muuta luekkaan... mutta pitäs lukea Tuntematon sotilas koska katsoin juuri elokuvan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat