Ankantekijät 4- Painajainen Paratiisitiellä

Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Niin, eli mitä mieltä olette tästä Ankantekijät 4- Painajainen Paratiisitiellä-Julkaisusta?

Täytyy sanoa, että paras Ankantekijät-Kirja ikinä! Tykkäsin erityisesti siitä, että se esitteli juuri sen lempparipiirtäjäni Marco Rotan Sarjakuvatuotantoa. Joo, itse omistan siitä nahkakantisen nimmarilla varustetun version. ;D

Tykkäsin erityisesti tarinasta Painajainen Paratiisitiellä, sillä siinä oli sitä Rotan parasta tyyliä. Huumoria, Kauniita maisemia, huimia painajaisnäkyjä, ja loistava henkeensäsalpaava Juoni. Aku siis nukahtaa Pellen sänkyyn ja näkee painajaisunia, jossa koko Ankkalinna on sekaisin. Kyseisessä tarinassa esiintyy Puhuvan Koiran lisäksi myös Puhuva hevonen.

Jos tätä tarinaa ei olisi ollut tässä kirjassa, niin olisin varmaankin antanut keskiarvoksi 9, mutta nyt kun se oli siinä niin annan huimat 10! :)

Muutenkin tuo tarina on PARAS, niin ei mikään ihmekään, että annan täyden kympin, että silleen.

No sitten muihin tarinoihin: Rotan Mikki Hiiri-Tarinasta en tykännyt paljoakaan, silti menetteli, ja olisin valmis antamaan 8-. Kroisos ja Roope tarinakin oli hyvä, ei kuitenkaan mikään lumoava, eli annan numeron 8- myös. Poncho-Ville oli myös hyvä tarina, ja sille voisin antaa 9+. Viikinkien Vastustajakaan ei ollut yhtään huono, ja sille sitten 9.

Kansikin oli hieno, ja Timo Ronkainen piti hyvän esipuheen kirjasta.

Rotan esipuheet tarinoista olivat myös tarpeellisia (ainakin minulle).

Ei siis huonoin kirja vaan päinvastoin. ;)

Nyt arviointeja tästä kirjasta tulemaan, kiitos.

Kommentit (7)

Vierailija

Omistan nyt kaikki Ankantekijät, ja tämän sain joululahjaksi, enkä ole vielä lukenut mutta toivoinkin tätä kirjaa, uskon että on hyvä!

Vierailija

Tosi hyvä kirja! :) Minulla on se ihan normaali versio kirjasta. Mutta sitten tarinoihin: Painajainen Paratiisitiellä, 10, Roope-Setä ja suurpullo, 8½, Fotobogo, 8+ (Välillä en saanut oikein juonesta kiinni, tosin voi johtua siitäkin, että olin silloin kipeä. Siksi 8+), Vedenpitävä suunnitelma, 8- (Vanhaa Rotan Mikkiä, ei mene vain minulle.), Viimeiset vaunut Tucsoniin, 9½ (Tässäkään juoni ei välillä tavoittanut minua, mutta tarinasta jäi kuitenkin varsin hyvä maku) :D, Viikinkien vastustaja, 10 (Aivan loistava, kerta kaikkiaan!), Taistelu Ankkalinnasta, 8 (Perus Aku-Tulppu-tarina), Poncho-Ville tanssin pyörteissä, 9 (Hauska) :]

Keskiarvo: (Kännykällä laskin äkkiä)

-----------

8.875=Pyöristettynä 9

Vierailija

Joo! Mainio kirja. Parasta Rotaa. Notkeaa käsialaa. Mainiot juonet. Kokonaisuudessaan mahtava teos. Arvosana: 10-

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Omistan tämän julkaisun. Minulla on kaksi tavallista Painajainen Paratiisitiellä-kirjaa, ja yksi nahkakantinen ja nimmaroitu. Toinen tavallinen taitaa lähteä myyntiin. :P

Painajainen Paratiisitiellä: Mainio tarina, piirrokset mainiot, niin kuin lähes aina Rotalla, joka on minun TOP5-lisallani. Käsikirjoituskin mainio ja todella jännitävä. Arvosana: 9-.

Suuri Pullojahti: Ihan hyvä juoni, muistuttaa vähän vanhempaa italialaista tarinaa, niin kuin onkin. Piirrokset ovat Scarpamaisia, vaikka Rota yrittikin Barksia tarinassa jäljitellä. Käsikirjoitus vanhanaikainen, ihan hyvä. Arvosana: 7+.

Fotobogo: Mainio tarina, piirrostyyli juuri Rotamainen, mainio. Pakko mainita alousruutu. Piirrokset siinä ovat todella puoleensa vetävät. Käsikirjoitus ihan hyvä, ja seikkailutarina kun on, niin arvosana: 8½.

Vedenpitävä suunnitelma: Tämä Mikki-tarina on yksi Rotan parhaista. Rotalta Mikki luonnistuu niin hyvin, että tarina oli lähes kirjan paras. Piirrokset hyviä, Scarpamaisia taas, hyvä niin. Juoni sellainen tavallinen Mikki-juoni. Arvosana: 8+.

Viimeiset vaunut Tusconiin: Ihan hyvä tarina, muttei todellakaan kirjan parhaita. Ihan hyvä, kun tarinassa Roope kertoilee nuoruudestaan. Se ei kuitenkaan auta nostamaan tarinan arvosanaa, joka on auttamatta 7½.

Viikinkien vastustaja: Augustus Ankat ovat aina olleet mielestäni hyviä. Piirrokset ihan hyvät, juoni tavallinen tarinaan. Arvosana: 8.

Taistelu Ankkalinnasta: Ei mikään kauhean hyvä tarina. Juoni niin tavallinen, kun vain voi olla. Ei mikään ihmeellinen, piirroksetkin tavalliset ja juoni sijoittuu Ankkalinnaan, mikä ei ole kauhean hyvä, mieluummin seikkailuja Ankkalinnan ulkopuolella. Arvosana: 7-.

Poncho-Ville tanssin pyörteissä: Ihan keskiverto tarina, juoni ei paras mahdollinen, kuten ei piirroksetkaan. Kuitenkin ihan Ok. Arvosana: 7½.

Siinä arvostelu.

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

zzapp kirjoitti:Ihan surkea sarja/kirja,Rotan jälki on tökeröä ja juonet surkeita numero 7-

Se on sinun mielipiteesi, jokaisella on oma makunsa, ja toista en ala väittämään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat