Carl Barksin öljyvärityöt tms..

Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Mitä tuumaatte kyseisen ankkamestarin öljyväritöistä? Ihmettelen, että ei ole vielä tehty virallista topiccia niistä.. Mikäköhän on syy? No, nyt kuitenkin on, ja jos on ongelmia näiden suhteen, tule esittämään se tänne.

Tänne lähetettiinkin juuri Topic, jossa kysytään, miksi Barksin työ "Belles of the Klondyke", on niin arvokas. Selitykset tunginkin jo kyseiseen Topicciin, ja toivon että samanlaiset topicit, jätetään vastedes tekemättä, ja nämä pulmat esitetään netankisteille tässä Topicissa.. Tämän lähetin Kyselyt ja Visailut-palstalle lähinnä sen takia, että täällä kysellään kaikkea Barksin öljyväritöistä.. uskon, että tähän Topicciin ei tule vastauksia kuin sieniä sateella, mutta jos sinulla todellakin on ongelma Barksien öljyväritöiden suhteen, esitä se täällä.. Barksin öljyväritöitä omistaa tietääklseni ainakin Marko leppälä, jolla on kenties Suomen suurin Barks-kokoelma.

Mielestäni tämä Belles of the klondike, oli hauska, mutta ei kuitenkaan niin arvokas kuin pitäisi, vaikka onhan Barks töitä kyseisen maalauksen eteen nähnyt!! :@

Olisi ollut hyvä jos Barks olisi tehnyt samankaltaisia maalauksia muistakin Ankkahahmoista, kuin Roopesta ja Kultusta..

Olisi ollut esim.. KIVA jos Barks olisi tehnyt Akusta tuollaisen.. hauska maalaus olisi varmaankin tullut!

Mutta täytyy sanoa, että tämä Belles of the klondyke oli kyllä hieno maalaus..

Mielestäni ei kuitenkaan ollut paras Barksin öljyvärityö, jos laskuihin lasketaan mukaan esimerkiksi vaikka Nobody' s spending fool tai July fourth in Duckburg..

Täytyy vielä sanoa, että onko Belles of the klondyke disneyhyn?

Jokin antaa kuvan, huumorista roopen ja Kultun suhteen, mutta olenko enää edes varma onko se Disneyn? Huoh.. joku ankkatietäjä voisi varmaan valaista tätä pientä asiaa pääkopassani..

Tässä on siis minun pienoinen ja kummallinen pulma:

Liittyykö Barksin öljyvärityö "Belles of the Klondyke" Disneyhyn mitenkään?

Kommentit (10)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Itse pidän todella paljon Barksin öljyväritöistä. Niihin on osattu käyttää vaivaa, tulos sen mukainen, mahtava. Tässä hyviä maalauksia, mistä pidän;

Ankat pureveneessä: Tämän klassikkomaalauksen Barks piirsi monta kertaa, fanien toivosta. Hyvä nin, pidän tästä todella paljon. Värit ovat todella hienot.

Luotilaakson Sheriffi (Sheriff of Bullet Valley: Tämä maalaus on todella hieno, Barksin parhaita. Taivaan eri värisävyt sointuvat todella hyvin yhteen, ja pilvien reunat näkyvät selkeästi ja hienosti punaisen eri sävyinä.

An Astronomical Predicament: Tälle maalaukselle ei suomennosta löydy, mutta se ei hienoutta vähennä. Planeetan värit ovat todella hienot, vihreä ja keltainen korostuvat reunalta. Kannattaa katsoa...

Tuosta "Belles of the Klondyke"-maalauksesta en tiedä mitään...

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

En ole edes varma onko tuo belles of the klondyke Disneyn..

Mutta jos alkoi kiinnostaa tuo maalaus (toivottavasti tuo maalaus sitten liittyy disneyyn) mene Googlen kuvahakun/ Belles of the Klondyke tai varmuuden vuoksi Kuvahaku/ Carl Barks Belles of the Klondyke.

Olen siitä asiasta samaa mieltä, että tämä Luotilaakson Seriffi maalaus oli LOISTAVANUPEA! Aku oli kerrankin vähän "pelottava" jos muulla sanalla voisi häntä kuvata.. En keksi tuosta maalauksesta mitään moitittavaa! Loistavaa akuhullu! Samaan tapaan..

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Ohho! Nyt kun tutkiskelin Juhlasarjojen kansia, niin pakko sanoa, että ihailtavaa riittää! Ei ole mitään moitittavaa näiden Juhlasarjojen kansiin liitetyista öljyvärimaalauksista.

Näin eilen eräällä sivulla monta Barksin öljyvärityötä, ja tästä syystä hän nousi listoillani sijalle 3 ja samalla pudotti Andersenin sijalle 4, olikohan näin.. pitää äkkiä käydä profiilissa päivittämässä se!

Vierailija

Barksin öljyväri työt on minusta hienoja. Ainakin se ankat ja meri teos. Äiti sanoi että meillä on joskus ollut Barksin työ, minkä se sai siskoltaan. Myi sitten sen hyvään hintaan. Harmi, minä olisin halunnut sen. : )

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Carl Barksin öljyväri työt ovan oikein hienoja. Olisi mukava saada itsellenikin sellainen. Barks on paras öljyvärimaalari, ainakin minun mielestäni. Onneksi Carl Barkisin joulujen välissä oli niitä öljyväritöitä.

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Nostetaanpas tätä nyt tuolta syövereistä! Itse en pomista kyllä yhtäkään Barksin öljyvärityötä, vaikka en ole varma onko tuo huoneeni seinällä oleva maalaus hänen käsialaansa.. no. oli niin tai näin.. en taida omistaa yhtäkään Barksin öljyvärimaalausta..

Vierailija

Donna Duck kirjoitti:Minustakin Barksin öljyvärityöt on tosi hienoja. Itselläni on niitä kolme, kaikissa Barksin nimmari...:)

Olen aika varma että kukaan sivuston käyttäjistä ei omista aitoa Barksin öljyvärityötä. Ehkä joitain litografeja muttei muita. Minustakin nämä öljyvärityöt ovat hienoja, erityisesti toi Luotilaakson Sheriffi.

Vierailija

Sami-96 kirjoitti:Barksin öljyväri työt on minusta hienoja. Ainakin se ankat ja meri teos. Äiti sanoi että meillä on joskus ollut Barksin työ, minkä se sai siskoltaan. Myi sitten sen hyvään hintaan. Harmi, minä olisin halunnut sen. : )

oikeastikko? hiukka siistii : ) Oliko se ihan aito? Kyl mäki haluisin Barksin öljyvärityön koska ne on iha sairaan hienoja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat