Roope-sedän aarrearkku

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Onko hyvä, kuulema yli 300 sivua.Onks teillä jollai se tai ootteks lukenu ?

Kommentit (9)

King Henkka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Voisin hieman kertoa lisää tästä eli nuo Roope-setä lehden tilaajalahjat tulivat vuosina 1982-1991 ja niitä on tuossa lootassa johon ne on laitettu 6kpl. Eli suinkaan joka vuosi ei tilaajalahjaa tullut ja ne olivat Aku Ankan joulumantelin muotoisia "vihkosia", paitsi tuo Don Rosan Takaisi Xanaduun oli Aku Ankka lehden kokoinen.

Osin kertausta adz kertomasta ja vastaus tuosta vuodesta milloin on tämä näköispainos tullut on 2006. Noissa näköispainoksissa nimittäin on 2006, kun omistan tuon aarrearkun, jonka tilasin jokin aikoja sitten Aku Ankan nettikaupasta ja se taisi olla sen 11 vai 12 € ja sanoisin, että se hinta on ihan suht kohtuullinen nähden aarrearkun sisältöön. Nimittäin 300 sivua on toki, mutta yhdessä "vihkosessa" on hieman alle 70 sivua, mutta täytyy muistaa, että yhden kyseisen "vihkosen" koko on vain noin puolet Aku Ankka lehden koosta. Ja näin tavallaan voi hieman hämätä tuo sivumäärä.

Carl Barksia siis löytyy esim: Lentävä hollantilainen, Kääpiöintiaanit ja Takaisin Klondikeen. Ja hyviä sarjoja minun mielestä, tosin liekö ihmekään, kun sarjat ovat Barksin parhaimmistoa ja Barks on lempipiirtäjäni.

Ja mainitaan nyt vielä pari muutakin sarjaa näistä "vihoista"

Yhden "vihkosen" alkutarina on "Joulu sukellusveneessä" ja toisen "Pitkän iän salaisuus". Lisäksi on muitakin hiukka pidempiä sarjoja ja sitten sivusta muutamaan sivuun. Joka tapauksessa luonnollisesti tarjolla on hieman vanhemman ajan Ankkaa. Ja tosiaan sitten on vielä tuo Don Rosan "Takaisin Xanaduun".

Loppuarvioni on, että perus kelpo paketti vanhemman ajan ankkaa, muutamilla erittäin hyvillä tarinoilla ja itse tykkäsin, mutta tietenkin se taas kuka tykkää, kuka ei on ihmisestä kiinni. Jos Barks kiinnostaa sekä vanhemman ajan ankka ja ei ole varsinkaan noita sarjoja lukenut niin uskon, että kyseinen henkilö kyllä pitää näistä tarinoista.

Sekä adz ja minun tiedoilla on varmasti nyt hyvin tiedossa minkälaisesta paketista on kyse.

Vierailija

En ole kuullut koko kirjasta. Taitaa olla vanha julkaisu vai onko ihka uusi? Minäkin tarvitsisin selvennystä. Kuitenkin jos noin monta sivua on niin taitaa ihan hyvä julkaisu olla. Pitäisi muutenkin käydä Divareissa....

Vierailija

Onks toi pari vuotta vanha juttu?

Tässä tietoa: Roope-setä-lehden legendaariset tilaajalahjat vuosilta 1982-1991 on nyt paketoitu samaan hulppeaan aarrearkkuun. Mukana on Carl Barksin tuotannon kirkkaimpia helmiä, kuten klassikot Lentävä hollantilainen, Kääpiöintiaanit ja Takaisin Klondikeen. Sokerina pohjalla paketista löytyy vielä Aku Ankka -lehden muotoinen Takaisin Xanaduun, jonka nimitarinasta vastaa toinen ankkasarjakuvien legenda, Don Rosa. Aarrearkku sisältää viisi sarjakuvavihkoa, yli 300 sivua. Hinta on ollut jotain 11 euroa.

Vierailija

Olen kuullut ja nähnyt monta sellaista, mutta ei ole tullut ostettua, joten en ole lukenut sitä. Voisinhan minä sen hankkia.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kummallista, että noin harvat ovat tästä julkaisusta kuulleet... Kuten adz jo sanoi, kyseessä on sellainen paketti, jossa ovat kaikki Roope-sedän tilaajalahjat vuosilta 1982-1991. Tarinat ovat noissa todella hyviä, Barksia on todella kiva aina lukea, vaikka sinänsä aika turha julkaisu ainakin minulle, kun ostan nuo kuitenkin alkuperäisinä myös. Itse sain sen hintaan 5e, ihan sopiva hinta, huuuonetistä ostin. En paljoa tuota kalliimmalla viitsisi ostaa.

Vierailija

Kaikille kiinnostuneille tieto tuo on jo

Aku Ankka-kaupassa löytökorissa suunnilleen mainitsemaani hintaan.

Jos sen löytää esim. Huutiksest tai divareist ei kantsi maksaa ainakaan enempää..

Vierailija

Akuhullu97 kirjoitti:Kummallista, että noin harvat ovat tästä julkaisusta kuulleet... Kuten adz jo sanoi, kyseessä on sellainen paketti, jossa ovat kaikki Roope-sedän tilaajalahjat vuosilta 1982-1991. Tarinat ovat noissa todella hyviä, Barksia on todella kiva aina lukea, vaikka sinänsä aika turha julkaisu ainakin minulle, kun ostan nuo kuitenkin alkuperäisinä myös. Itse sain sen hintaan 5e, ihan sopiva hinta, huuuonetistä ostin. En paljoa tuota kalliimmalla viitsisi ostaa.

Jep, mustakin on aika kummallista että kovin harvat tietävät ton julkaisun sillä ei tästä oo montaakaan vuotta kun siitä oli mainos Akkarissa. Mulla ei oo sitä, mutta saisin sen yhdestä paikasta 30€ joka on mielestäni aika paljon mutta minkäs voi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat