Rutmipelit

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Rytmipelit:

Ovat 1990-luvulla syntynyt videopelien alalaji, jossa on musiikki hyvin vahvasti esillä.

-----------------------------

Tanssipelit:

Tanssipelit ovat rytmillisiä pelejä, joissa pitää painaa jalalla tiettyä nuolipainiketta. Tanssipeleissä nuolet liikkuvat ylös päin ja "muottiin" osuessaan pitää painaa saman suuntaista nuolta. Tanssipeleissä nuolten suunnat vaihtelevat pelin mukaan. Joissain peleissä nuolet osoittavat pääilmansuuntiin, mutta taas vähän harvemmin nähdään tanssipelejä, joissa nuolet osoittavat väli ilman suuntiin. Kaikista harvinaisin on tanssipeli "ohjain", jossa on 5 nuolta. Tanssipeleistä on konsoli, tietokone ja kolikko versioita. Selvästi suosituin tanssipeli versio on kolikkopeli, joita monet harrastajat käyvät "katsastamassa" viikoittain. Ehkä suosituin tanssipeli on Roxor Gamesin ITG tai Konamin DDR. Nämä lyhenteet tulevat sanoista In The Groove ja Dance Dance Revolution. Tanssipeligenren katsotaan alkaneen DDR:stä. Oikeastaan nimi: Tanssipeli on aika harhaan johtava, koska tanssipeleissä astutaan painikkeiden päälle, eikä tanssita varsinaisesti. Tanssipelit on virallisesti rekisteröity tanssilaji Suomessa ja ulkomailla.

Tanssipelejä:

-In The Groove(ITG)

-Dance Dance Revolution(DDR)

-3DDX

-EZ2 Dancer

-Pump It Up(PIU)

-Para Para Paradise(Siitä erikoinen että ei tanssita vaan käytetään käsiä.)

-StepMania(SM?)

-Mungyodance

-------------------------

Laulupelit:

Kotitietokoneiden laskentatehon kasvaessa käyttäjän lauluäänenkorkeuden tunnistus reaaliajassa tuli mahdolliseksi 1990-luvun lopulla. Tämä mahdollisti laulupelit, joissa käyttäjän laulua arvostellaan vertaamalla laulun melodialinjaa mikrofonista signaalinkäsittelyllä laskettuun nuottiin. Ilmeisesti ensimmäinen julkaistiin Suomessa Elmorex Ltd:n toimesta vuonna 2000 SoittoPeli - nimikkeellä. Peli oli yhtenä alapelinä tuotteessa SoittoPeli.

Myöhemmin SoittoPelistä erotettu laulupeli julkaistiin nimikkeellä Staraoke ja siitä tehtiin samanniminen TV-formaatti. Tunnetuin äänenkorkeuden tunnistava laulupeli on Sonyn vuoden 2004 peliksi valittu SingStar PS2-alustalle. Pelialatyypistä on sittemmin muodostunut oma pelialatyyppi.Kopioitu Wikipediasta, koska en tiedä suoraan sanoen yhtään laulupeleistä, enkä sen takia osaa selittää niitä tarkasti.

-------------------------------

Soittopelit:

Soittopelit ovat Japanissa syntynyt rytmipelien alalaji. Soitto peleissä soitetaan musiikkia itse. Peliä pelataan katsomalla ruudulla näkyviä nuotteja ja soittamalla ne mahdollisimman hyvin ja tarkasti.

Soittopelejä:

-Beatmania IIDX

-Frets On Fire

-Guitar Hero

-Guitar Zero

-O2Jam

-Pop'n Music

-Rock Band

---------------------------

Täällä topicissa voit kertoa mitä rytmipelejä sinulla on ja mitä mieltä olet niistä. Sen lisäksi voit kertoa rytmipeli ennätyksiäsi.

Itse pistän omat "tietoni" myöhemmin.

Kopioitu Ankkiksesta itseni luvalla, koska olen aloittanut itse Ankkikseen tämän topicin. Eli tämä teksti on minun kirjoittama.

Kommentit (6)

Vierailija

mulla on stepmania ja ennätystasoni on kahdeksan jalkaa...mikäli ymmärrätte... okei, korkein taso jonka pääsen on taso kahdeksan..

___Aku Ankka___
Seuraa 
Liittynyt17.6.2008

Mulla ei oo mitään tollasta rytmipeliä mutta kaverilla on montqa Guitar Heroa ja yhellä on Rock Band. Meitsi on pihan kingi Rock Bandissa rummuilla.

Tämmöinen vanha sivujen käyttäjä joka täällä käy piipahtamassa silloin tällöin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat