Ulkonäkö

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Oletteko tyytymättömiä ulkonäköönne? jos ootte, niin siinä ei oo mitään järkee! sisäinen kauneus on tärkeämpää kuin ulkoinen. Eikä se haittaa, vaikka olisitte tukevampia kuin muut. tai jotain muuta sellaista. Muakin kiusataan koska olen tumma ihoinen. Mutta olen ylpeä erilaisuudesta.

Kommentit (13)

Vierailija

Olen ihan tyytyväinen. Olen samaa mieltä Samin (Sami-96) kanssa. Yksi 5 luokkalainen tyttö ei ole tyytyväinen. Sanoo olevansa läski. Ei kannata syödä liikaa, tai se paino kasvaa. Sisäinen kauneus on tärkeämpi. Oli joskus kun olin ykkösellä, ja olin uusi, nykyine 5, (oli silloin 2 luokkalainen) oli sanonut minua pieneksi ja läskiksi. Kaverini kertoi siitä kerran. (Se oli sanonut kaverilleni mielipiteensä minusta) Arvaa tuntuiko pahalta.

Vierailija

Tunnettu tosiasia on, että niin sanotut "rumat" omaavat oman persoonan useammin kuin ns. "kauniit". Tämä siksi, että rumat joutuvat kehittämään omaa persoonaa pärjätäkseen elämässä. Kauniit taas pärjäävät ulkonäkökeskeisessä kulttuurissa hyvin jo pelkästään ulkonäöllään.

Eri kulttuureissa on erilaisia käsityksiä "kauniista" joka useimmiten pohjautuu ajan ja ympäristön mukaan. Maissa jossa ruuan määrä on rajallista, lihavammat ovat usein ns. "kauniita" ja houkuttelevat muita ihmisiä puoleensa. Metsästäjäkansat taas pitävät poikkeuksellisen kauniina nuorta ja urheilullista ihmistä. Blondejakin kulttuurillisista syistä pidettiin kauniina ihmisinä, osittain siksi että vaaleahiuksisuutta pidettiin nuorekkuuden merkkinä.

Ulkonäkö vaan on juurruttanut itsensä länsimaiseen kulttuuriin. Nykyäänkin ulkonäöllinen tasa-arvo toteutuu pääosin lakien avulla, eli oikeasta tasa-arvosta ei ole tietoakaan.

En itse ole kaunis, mutta en myöskään "ulkonäöllisesti rajoittunut", mutta yksi etappi yleiseen tasa-arvoisuuteen on ulkonäöllä syrjinnän lopettaminen. Itse olen siis tätä mieltä.

Vierailija

Minä oon aika pullea,mutta ei minua ole onneks kiusattu sen takia.Kaverit saattaa joskus heitellä siitä kyllä jotain läppää.

Vierailija

voi kun se sisäinen kauneus olis kaikkien mielestä tärkeempää kun ulkoinen! en ole kovin tyytyväinen itteen mutta mä oon päättäny, et jos en kelpaa tämmöisenä kun olen ihmisille niin en välitä! ja kaikki, muistakaa että kuitenkin joku ajattelee teitä kauniina. :):)

Vierailija

Kyllä. Ulkonäön perusteella ei saa ketään pilkata. Kukaan ei voi sille mitään, minkä näköinen nyt sattuu olemaan. Minua ei onneksi pilkata ulkonäköni takia. Mistäs te tiedätte, jos joku vaikka pitäisikin teitä kauniina/komeina.

Vierailija

Olen ihan tyytyväinen. :)

Ei ulkonäön takia ketään sais kiusata koska siihen ei itse kovin paljoa voi vaikuttaa. Ja kaikki ihmiset on erilaisia ja se on hyvä asia.

Vierailija

Olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni ja vaikka olisinkin joku rumilus niin en minä siitä välittäisi. Olen Samin (Sami-96) kanssa samaa mieltä kiusaamisesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat