Vaarallinen lelu

Mitä piditte siitä Barksin tarinasta?

Omasta mielestäni se oli aika hauska ja muutenkin tosi hyvä:d

Sivut

Kommentit (20)

jonezum
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

olin lukenu mut oulun murteella. oli kiva lukasta ihan kielellä jota ymmärtää ja muutenkin barksin klassikkoja on mukawa lueskella..

ootteko muuten huomanneet et barks tarkottaa:haukut

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Hmm... Judoka, olet ahkerasti näemmä tänään vastaillut topicceihin. Hyvä asia sinänsä, mutta esim. tämän keskustelun aloitusviestiin voisi vähän enemmän huomiota kiinnittää. Arvosteluahan ei tehdä tuolla tavalla... Vähän enemmän voi siihen panostaa..

Tuo Vaarallinen Lelu on kyllä yksi Barksin parhaista sarjoista. Juoni on niin Barksmainen, varmaankin viiden parhaimman kymmensivuisen joukossa, mitä olen lukenut. Tarinassa on mahtava juoni, vaikka ankat ovatkin Ankkalinnassa, niin kuitenkin tarina on todella jännittävä ja hauska. Piirrokset ovat hienoja, Barksin uran keskivaiheen tyyliä.

Vierailija

Luinkin sen just kun tulin koulusta ja täytyy sanoo että se oli tota "perus barks kamaa" eli siis yks parhaista tarinoista!

King Henkka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Vaarallinen lelu v. 1952 on erittäinkin hyvä Barks tarina, ei mielestäni ole ihan Barksin kirkkaimpia helmiä, edelle voi hyvin pistää esim. Takaisin Klondikeen. Mutta yksi kuitenkin parhaimpia sarjoja.

Tarina on kuitenkin mukavan leppoisaa lukemista ja kuvat ovat todella hyviä ja hauskoja ja juoni selkeästi keskivertoa parempi.

Pojat leikkivät ja Aku ottaa lelun vihaisena ja vaarallisena leluna ja menee Roopelle: "olet hypnotisoitu"". Yksinkertaista, mutta hienoa juonta.

Hauska kohta, kun Roope katsoo ihmeissään, että mitä ihmettä Aku meinaa ja jotenkin nuo laastarit, musta silmä ja ihmettelevä ilme ovat mielestäni älyttömän hyvä yhdistelmä ja naurattava. Ja hauskaa on nuo ruudut, jossa Roope teeskentelee. Ja tuo ruutu, jossa Roope sanoo, että "hän tosiaan vaipui hypnoosiin", niin lasit pomppaa päästä, kun Roope ei voi uskoa mitä tapahtui. Sekä tietty, Aku luulee olevansa tikka ja nakuttaa rikki Roopen pöytää. Tarina on harvinaisen naurattava. Aku hautoo munia tai on myyrä tai kananpoika tai gorilla niin kyllä nuo hyvin piirretty mikä hän on aina ja todella hauskoja.

Kaiken kruunaa nuo lopun 4 ruutua, jossa Aku kertoo pojille, että sai rahasäkin ja Roope "kuvitteli hypnotisoituna", että Aku oli perinyt kympin yhdeltä kovanaamalta. Aku sanoo tuon "Siinä näette, millainen vaikutus kapistuksella voi olla herkkään ja heikkotahtoiseen henkilöön". Tuo on todella hauska tuo loppu ja, kun tarkemmin ajattelee niin yritäpä itse keksiä noin hauska juoni ja tehdä vielä hauskan näköiset kuvat. Ei varmasti ole ihan helppoa.

Joka tapauksessa hieno tarina ja, jos ajattelee, että tärkeänä osana tarinaa on vain joku yksinkertainen "hypnotisoija". Barks on tehnyt "hypnotisoijasta" (mokoma huvittavan näköinen kapistus) tärkeän osan tarinaa ja, kun sarja on Ankkalinnassa tapahtuva niin täytyy vain hattua nostaa.

Vierailija

Olin jo intona kun arvasin toimituksen blogista mikä sarja ilmestyisi seuraavaan akkariin ja en pettynyt.Carl Barksin tarina oli kyllä jälleen kerran omaa luokkaansa varsinkin tämä kyseinen sarja joka on toivesarja vuodelta 1952.Paras kohta oli minun mielestä kun aku joutui itse hypnoosin valtaan Roopen velkoja perimässä.

Vierailija

Pidn siitä. Yksi "kirkkaimpia tähtiä" Barksilta. Se oli tosi hyvä. Niinkuin lähes aina Barksin tarinat on hyviä. Arvosana: 10(+)

___Aku Ankka___
Seuraa 
Liittynyt17.6.2008

Mielestäni taas yks upea Barks tarina. En ollut ennen lukenut kyseistä tarinaa, mutt kyll täytyy sanoa että taas yllätyin positiivisesti. Ei voi muut sanoa kun että Vaatallinen lelu on todella hauska ja hyvä tarina.

Tämmöinen vanha sivujen käyttäjä joka täällä käy piipahtamassa silloin tällöin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat