Aku Ankan Jumbo 15 Kokkisota

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Onko teillä se ? Jos on niin oliko se hyvä ja mikä oli paras tarina?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Mulla on jumbot 13 ja 15 muita mulla ei ole ,mutta mun mielestä paras tarina on jumbo15 Jäistä kauhua avaruudesta, mutta on muutkin hyviä

Vierailija

Karhukelmi kirjoitti:Itselläni on, eikä itsellänikään ole hajuakaan parhaimmasta tarinasti. Kaikki näes olivat aika keskivertoja juttuja. Pari surkeaakin kyllä löytyi. Itseltäni löytyy neljä Jumboa, 12-15.

Mullakin on Jumbot 12-15 ja sit viel Jumbo 8.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Jubot ovat yleensä perusvarmaa sarjakuvaa. Tämäkin on sellaista, ja yltää kyllä viiden parhaimman Jumbo-taskukirjan joukkoon. Tämä kyseinen Jumbo sisältää ainakin minun harmikseni Jack Bradburyn sarjakuvia. Niistä en pidä yhtään, juoni sekä piirrokset varsinkin ovat perin tönkköjä. Onneksi tähän sisältyy myös hyviä tekijöitä, oikeita nimimiehiä. Vicaria, Rotaa, Gattoa, Asteritia, Feriolia...

Kansi on oikein kiva, ja siitä tulee heti sellainen "Tuo olisi kiva saada"-olo, kun sitä katsoo. Ei ole mikään seikkailumainen, mutta idea ja varsinkin nimi on oikein kuvaava ja sopii tähän julkaisuun. Ankat ovat tuossa kannessa hyvin piirrettyjä ja hienosti sävytettyjä.

Kaksi ensimmäistä tarinaa ovat Vicarin piirtämiä, joka jo melkein varmistaa hyvän tarinan laadun. Käsikirjoittajatkin ovat oikeita nimimiehiä (ja oikeastaan myös naisia), kun kyseessä ovat Paul Halas, sekä Janet Gilbert. Jokainen tekijä on ihan Aku Ankka-lehdestä tuttuja. Ja heidän mahtavaa työtä on jo monien vuosien ajan saanut siitä seurata. Hyvä!

On todella kiva, että tämä Jumbo sisältää myös mielestäni toiseksi parhaan piirtäjän tarinoita. Nimittäin Marco Rotan. Tuo ensimmäinen tarina, Prinssi Iganov, sen olin jo aikaisemmin lukenut, mikä hieman hiivutta hyvää lukuelämystä, joka oli ensimmäisellä lukukerralla vieläkin parempi. Käsikirjoittaja Tom Anderson on keksinyt hyvän juonen, joka on hyvä soveltaa juuri Marco Rotan tarinoihin. Se sopii Rotan piirrostyliin, ja kun Rotan sarjoissa vielä hiukan harvemmin nähdään lumista maisemaa, niin mikäs siinä. Hyvä Rota, ja kiitokset myös Tom Andersonille. No niin, jo toista kertaa nähdään tässä kirjassa Paul Halasin mahtava käsikirjoitus. Ja Marco Rotan piirrokset myös. Se on hyvä, sillä ei ole kovinkaan kiva, jos kokonainen julkaisuu on roskatekijöitä täynnä. Tässä ei ole niin käynyt, ja olen siitä todella tyytyväinen. Paul Halasin juonenkerronta on viimeisen asti hiottua, todellista mestarityötä. Marco Rotan piirrokset tuovat loppuun hyvän säväyksen. Varmaankin koko jumbon paras ankkatarina tämä.

Kuten jo sanoin, tämän jumbon nimitekijöihin kuuluu myös Ferioli. Kolmas tarina, Feriolin piirtämä Mikki-sarja: Kalmankurun kummajaiset, on mahtava. Pat McGrealin käsikirjoitus on todella hyvä, ja Feriolin piirrokset sopivat juuri hyvin tuollaiseen sarjaan. Dinosauruksia Ferioli osaa varsinkin piirtää monia muita nykypiirtäjiä paremmin. Harmi, että olin tuon jo lukenut vuoden 1995 Aku Ankka-lehdessä. Tämä jumbo sisältää myös kaksi muuta Feriolin sarjaa. Ensimmäinen on nimeltään Mikki Hiiri: Suo-orkidea. Sitä oli todella ilo lukea. Per Hedmanin käsikirjoitus on myös todella hyvä, mutta tämänkin tarinan olin jo lukenut ennemmin, Aku Ankka-lehdessä vuonna 1996.

Sitten on pakko mainita Sergio Asteritin piirtmä sarja, Mikin ilmasirkus. Tuosta jo lähes klassikoksi muodostuneesta italialaissarjasta on tehty jopa oma albuminsa, joka on nimetty juuri tuon tarinan mukaan "Mikin ilmasirkukseksi". Olen aina pitänyt Mikki-sarjoista paljon ja juuri tuollainen mestaripiirtäjä, kuten Sergio Asteriti, tekee niistä vielä mahtavampia. Käsikirjoittaja Giorgio Ferrari on myös onnistunut todella hyvin. Tyypillinen vanha italialais-Mikki-sarja tämä. Todella hyvää sarjakuvaa..

Luciano Gaton "Mikki Hiiri: Kadonnut Ravintoloitsija" on myös todella hyvä sarja. Gaton mainitsin jo tuossa tekijämiehenä, eikä syyttä. Hän on yksi maailman parhaista piirtäjistä, ja on kuitenkin yli 10 000 sivua piirtänyt. On se hienoa.. :P Bruno Concinan käsikirjoitus tuohon sarjaan on hyvä. Ei mitään valittamista.

Tuossa jumbossa on paljon keskivertoja täytetarinoita, joita ilman tuo jumbo olisi jäänyt perin lyhkäiseksi. Niistä mainittakoon nuo muutamat Santanachin hyvät sarjat, mitä tuohon sisältyy. Myös minulle aika tuntematon piirtäjä Rachid Nawa on nähnyt selkeästi vaivaa hyvän tarinan eteen. Hieno tarina sekin.

Yhteensä aika hyvä Jumbo, ei ehkä ihan paras, mutta lähelle yltää. Hyvä vain!

Vierailija

Akuhullu97 kirjoitti:Jubot ovat yleensä perusvarmaa sarjakuvaa. Tämäkin on sellaista, ja yltää kyllä viiden parhaimman Jumbo-taskukirjan joukkoon. Tämä kyseinen Jumbo sisältää ainakin minun harmikseni Jack Bradburyn sarjakuvia. Niistä en pidä yhtään, juoni sekä piirrokset varsinkin ovat perin tönkköjä. Onneksi tähän sisältyy myös hyviä tekijöitä, oikeita nimimiehiä. Vicaria, Rotaa, Gattoa, Asteritia, Feriolia...<br />

<br />

Kansi on oikein kiva, ja siitä tulee heti sellainen "Tuo olisi kiva saada"-olo, kun sitä katsoo. Ei ole mikään seikkailumainen, mutta idea ja varsinkin nimi on oikein kuvaava ja sopii tähän julkaisuun. Ankat ovat tuossa kannessa hyvin piirrettyjä ja hienosti sävytettyjä.<br />

Kaksi ensimmäistä tarinaa ovat Vicarin piirtämiä, joka jo melkein varmistaa hyvän tarinan laadun. Käsikirjoittajatkin ovat oikeita nimimiehiä (ja oikeastaan myös naisia), kun kyseessä ovat Paul Halas, sekä Janet Gilbert. Jokainen tekijä on ihan Aku Ankka-lehdestä tuttuja. Ja heidän mahtavaa työtä on jo monien vuosien ajan saanut siitä seurata. Hyvä! <br />

On todella kiva, että tämä Jumbo sisältää myös mielestäni toiseksi parhaan piirtäjän tarinoita. Nimittäin Marco Rotan. Tuo ensimmäinen tarina, Prinssi Iganov, sen olin jo aikaisemmin lukenut, mikä hieman hiivutta hyvää lukuelämystä, joka oli ensimmäisellä lukukerralla vieläkin parempi. Käsikirjoittaja Tom Anderson on keksinyt hyvän juonen, joka on hyvä soveltaa juuri Marco Rotan tarinoihin. Se sopii Rotan piirrostyliin, ja kun Rotan sarjoissa vielä hiukan harvemmin nähdään lumista maisemaa, niin mikäs siinä. Hyvä Rota, ja kiitokset myös Tom Andersonille. No niin, jo toista kertaa nähdään tässä kirjassa Paul Halasin mahtava käsikirjoitus. Ja Marco Rotan piirrokset myös. Se on hyvä, sillä ei ole kovinkaan kiva, jos kokonainen julkaisuu on roskatekijöitä täynnä. Tässä ei ole niin käynyt, ja olen siitä todella tyytyväinen. Paul Halasin juonenkerronta on viimeisen asti hiottua, todellista mestarityötä. Marco Rotan piirrokset tuovat loppuun hyvän säväyksen. Varmaankin koko jumbon paras ankkatarina tämä.<br />

Kuten jo sanoin, tämän jumbon nimitekijöihin kuuluu myös Ferioli. Kolmas tarina, Feriolin piirtämä Mikki-sarja: Kalmankurun kummajaiset, on mahtava. Pat McGrealin käsikirjoitus on todella hyvä, ja Feriolin piirrokset sopivat juuri hyvin tuollaiseen sarjaan. Dinosauruksia Ferioli osaa varsinkin piirtää monia muita nykypiirtäjiä paremmin. Harmi, että olin tuon jo lukenut vuoden 1995 Aku Ankka-lehdessä. Tämä jumbo sisältää myös kaksi muuta Feriolin sarjaa. Ensimmäinen on nimeltään Mikki Hiiri: Suo-orkidea. Sitä oli todella ilo lukea. Per Hedmanin käsikirjoitus on myös todella hyvä, mutta tämänkin tarinan olin jo lukenut ennemmin, Aku Ankka-lehdessä vuonna 1996. <br />

Sitten on pakko mainita Sergio Asteritin piirtmä sarja, Mikin ilmasirkus. Tuosta jo lähes klassikoksi muodostuneesta italialaissarjasta on tehty jopa oma albuminsa, joka on nimetty juuri tuon tarinan mukaan "Mikin ilmasirkukseksi". Olen aina pitänyt Mikki-sarjoista paljon ja juuri tuollainen mestaripiirtäjä, kuten Sergio Asteriti, tekee niistä vielä mahtavampia. Käsikirjoittaja Giorgio Ferrari on myös onnistunut todella hyvin. Tyypillinen vanha italialais-Mikki-sarja tämä. Todella hyvää sarjakuvaa..<br />

Luciano Gaton "Mikki Hiiri: Kadonnut Ravintoloitsija" on myös todella hyvä sarja. Gaton mainitsin jo tuossa tekijämiehenä, eikä syyttä. Hän on yksi maailman parhaista piirtäjistä, ja on kuitenkin yli 10 000 sivua piirtänyt. On se hienoa.. :P Bruno Concinan käsikirjoitus tuohon sarjaan on hyvä. Ei mitään valittamista. <br />

Tuossa jumbossa on paljon keskivertoja täytetarinoita, joita ilman tuo jumbo olisi jäänyt perin lyhkäiseksi. Niistä mainittakoon nuo muutamat Santanachin hyvät sarjat, mitä tuohon sisältyy. Myös minulle aika tuntematon piirtäjä Rachid Nawa on nähnyt selkeästi vaivaa hyvän tarinan eteen. Hieno tarina sekin. <br />

Yhteensä aika hyvä Jumbo, ei ehkä ihan paras, mutta lähelle yltää. Hyvä vain!

Olen ihan samaa mieltä!!!

Ilmasirkus oli kyllä minusta ehkä paras. Se oli oikein hyvä Mikki tarina. En ole koskaan tykännyt Mikistä suuresti mutta on kyllä pakko sanoa että tämä ilmasirkus on tosi hyvää sarjakuvaa.

Toisiksi paras oli kyllä Prinssi Iganov. Se oli oikein mahtava tarina. Pidän tuollaisista vähän pidemmistä tarinoista. Marco Rota on hyvä piirtäjä ja hänen tyylinsä sopi hyvin juuri tähän tarinaan.

Koko Jumbo oli minusta todella mahtava. :D Kannattaa lukea JUMBO 15!

Vierailija

Minä en Jumboja keräile joten en tuotakaan omista. Tuo Akuhullun arvostelu oli hyvä, mistä näki kannattaako tarinoiden takia ostaa. Itseä ei tuo kinnoostanut kun tuon Akuhullun selostuksen luin.

___Aku Ankka___
Seuraa 
Liittynyt17.6.2008

Mulla on Jumbo 15 ja se nyt on taas kerran sellane tuhtui taskari. Ei voi oikee sanoo että se ois reilusti muita Jumboja parempi, vaan suunnilleen saman tasonen Jumbo. Taas oli kivasti luettavaa ja nyt odotan sitten seuraavaa Jumboa.

Tämmöinen vanha sivujen käyttäjä joka täällä käy piipahtamassa silloin tällöin!

Vierailija

Minulla on Kokkisota-jumbo. Kansi on hyvinkin lupaava mutta sisältää minun mielestäni hieman liian vähän Aku-tarinoita.(Niin kuin yleensäkin) Minusta ne ovat nimittäin parhaita.. Mutta muuten ihan kohtuu hyvää luettavaa.En ole ostanut kuin yhden jumbon itse, (kakkosen) mutta sain synttäri lahjaksi 14:'sen ja 15:'sen mut ne olivat ihan kohtuu hyviä... Eipä juurikaan muuta valittamista löydy.. Piirrokset ihan hyviä.. Arvosana HYVÄ!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat