Aku Ankka pelastaa tyhjälän joulu.

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

tämä kyseinen sarja on Carl Barksin tekemä ja se ilmestyi vuonna 1952.

Jos olet lukenut sen kerro mitä pidit siitä.

Minusta se on hyvä tarina . Tarinassa tulee esiin Roopen itaruus joka mielsetäni sopii jotenkin tarinaan vaikka onkin tarinassa joulu.Suurin jännitys tuli kun Roopen rahat joutui siihen kuiluun akun lantin takia.

Kommentit (14)

Vierailija

Tuo tarina on todella hyvä. Kuten jo edellisetkim sanoivat että oli jännittävää kun rahat olivat kuilussa :)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Aku Ankka pelastaa Tyhjälän joulun on mielestäni eräs Barksin ehdottomasti parhaimmista tarinoista. Olen lukenut kyseisen tarinan ainakin 10 kertaa, mutten vieläkään ole siihen kyllästynyt. Aina tykännyt paljon jouluisista tarinoista, johon Barksin käsikirjoitus sekä piirrokset antavat vielä viimeisen silauksen. Tässä tarinassa Barks on keksinyt vallan mahtavan juonen. On todella hienoa katsoa Ankkoja auttamassa tuolla tavalla. : D On hyvä idea, että Roopen rahat menevät jonnekin onkaloon, josta ne sitten saakin vain jonkun leikkijunan avulla vähän kerrallaan. Sitten kun pojat saavatkin vielä sellaisen suuren (10.000) setelinipun, se auttaa juoneen vielä paremmin. Kertakaikkiaan onnistunut juoni. Barksin piirrokset ovat huippuluokkaa, melkein parasta mahdollista. Mahtava tarina!

Vierailija

Itse en ole lukenut sitä, mutta haluaisin lukea, koska se on varmasti tosi hyvä, jos kaikki kehuvat sitä. Onko se tarina jossakin akkarissa? Vai onko se sitten joissakin kovakantisissa? Jos se on ilmestynyt jossakin akkarissa, sanokaa sen numero ja vuosi.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Nuno kirjoittti: Vai onko se sitten joissakin kovakantisissa? Jos se on ilmestynyt jossakin akkarissa, sanokaa sen numero ja vuosi.

No, tietoahan voi helposti netistä hakea... :: ) Tarina on todellakin hyvä, ja ehdottomasti luettava. Näissä julkaisuissa on kyseinen Barks-klassikko julkaistu:

AA 12B/1956

Aku Ankan Näköispainos 1956

Aku Ankka Parhaat palat 1956

Carl Barksin Joulu 1

Ankalliskirjasto 2 - Hyvä Ankka joulun tuopi

Minä Aku Ankka

Noissa se on julkaistu. Itse omistan noista julkaisuista kaikki, paitsi tuon Aku Ankan vuodelta 1956 ja Näköispainoksen samalta vuodelta. Ne ovat sitten ostoslistalla odottamassa.

Vierailija

Minusta tarina on vallan mainio, yksi Barksin iän ikuisista klassikoista!

Minä pidän Barksin joulutarinoista, niissä on miestämi kaikissa selkeä, hauska ja yhtenäinen juoni. Siis se ei ole epäselvä ja sekava, että sitä ei tajua vieläkään, kun on lukenut jo koko tarinan. Tuollaista tapausta esiintyy Tony Stroblin tarinoissa.

Vaikka Barks onkin kuvittanut tuon tarinan omalla kultakaudellaan, piirrokset ei ole sitä parasta mahdollista. Ankanpojat ovat taa hyvin korkeita, ja lättäniä, paksuudeltaan.

Numeroksi tarina ansaitsee vähintään ysin! : D

Vierailija

Tarina on ehdottomasti Barksin uran kirkkaimpia helmiä. Tarina yhdistää hyvin köyhät lapset ja Roopen itaruuden ja ahneuden joka koituu lopulta hänen kohtalokseen. Voisin jopa sanoa, että tähän mennessä yksi kaikkien aikojen parhaista joulutarinoista. (Arvosana: 9,50)

Vierailija

Tää kyseinen tarina on aivan paras! Kuten jo lillen sanoi oli jännittävää kun Roopen rahat joutuivat sinne kuiluun.

Vierailija

Vanha topic, mutta mitä sitten?

Olen saattanut lukea tämän, mutta nyt ei ainakaan tule mieleen. Varmaan hyvä tarina.

Asiani, miksi tähän vastasin, oli että sain juuri haltuuni Ilta-sanomien Ankkaekstran. Siinä sanotaan, että kyseistä tarinaa olisi sensuroitu 70-luvulla. Voiko tämän sensuroimattoman version lukea myöskin? Vai myydäänkö edes nykyään sitä vai vain sensuroitua versiota? Erittäin harvoin nimittäin Ankkatarinoita sensuroidaan ja vielä Barksin... Huh huh...

Vierailija

Ihana tarina :) Roopenki rahat putoo sinne kuiluun...kuten Ankanpoikiakin säälitti,niin kyllä minuakin e köyhät lapset pisti silmään :(:1:[

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat