Käsityöt

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tämä foorumi käsittelee siis kaiken maailman käsitöitä. Piirtämistä, ompelemista, maalaamista, savitöitä.. Ei siis pelkästään kuvaamataitoa. Toivon luovaa ja asiallista keskustelua käsitöistä.

Ja tarkistin ettei tästä aiheesta ole vielä foorumia. Kuvaamataidosta oli, ja jos tämä on mielestänne kovin turha, niin sanokaa toki. :D Ja sitten annetaan tämän vain vajota.

Keskustelun iloa!

Kommentit (4)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kuvistopasta löytyy kuvallisen ilmaisuni tarina, en jaksa sitä useampaa kertaa kirjoittaa. Lyhyesti sanottuna olen harrastanut kuvista "ihan oikeasti" nyt yhdettätoista vuotta.

Kässäpuolikin on mukavaa, joskaan ei yhtä kivaa kuin kuvataide. Olen ommellut jonkin verran, pääosin vaatteita. Vitosella tms. muunsin farkut farkkuhameeksi, ja myöhemmin lyhensin sitä kivemmaksi. Samoihin aikoihin tein koulun kässässä jonkun karmean _vaaleanpunaisen_ hameen, hyi yök. Olisikohan pitänyt jättää kertomatta.. Ala-asteen tekosia ovat myös jotkut _vaaleansiniset_ (hyi yök taas) lapaset sekä pehmoleluhiiri, jolle tein myös lappalaispuvun asianmukaista hattua myöten. Se on yllättävän hieno, en varmaan pystyisi parempaan näidenkään vuosien jälkeen:'D Asussa oli aikamoinen väkertäminen, leikkasin nimittäin huovasta koristekaitaleita joita sitten kiinnittelin hiirulin vaatteisiin, eikä neljän tuulen hattukaan ollut mitenkään helpoin ommeltava. Olihan näitä vielä kaikenlaista kuten kauppakassi, kännykkäkotelo jne.

Yläastetta sitten.. Seiskalla tein leveähihaisen paidan, jossa on hihoissa satiininauhat tuossa kyynärtaipeen kohdalla, huovutin tossut (harmaat violeteilla tassukuvioilla ja mustilla nahkapohjilla) sekä neuloin jälleen lapaset, tällä kertaa sentään mustat. Oikeastaan jokainen yläasteella tekemäni vaate oli musta: D Kasilla tein nilkkapituisen hameen, joka on ylhäältä tiukka, mutta levenee polven kohdalta. Samasta kohdasta alkaa punaisesta, kiiltävästä kankaasta tehty "kiilapala" (saa nimenomaan hameen levenemään, näitä on yht. neljä kappaletta), jonka päällä on mustaa pitsiä. Vasemman jalan päällä on ylhäältä tähän punaiseen osaan asti musta satiininauhanyöritys metallisten sirkkojen eli renkuloiden läpi. Ysillä väänsin mustan fleecehupparin, jossa ei tainnut olla mitään ihmeellistä. Aika perusmallinen, hieman tyköistuva ja hihat levenevät aavistuksen.

Kotona olen tehnyt mustan samettipaidan hyvin levenevillä ja hyvin pitkillä hihoilla ja mustan lyhyehkön hameen, jolla tapahtui jotain omituista koneessa. Siitä lähti osittain värit. Noh, ehdinhän minä sitä jo pari kertaa käyttää.. Haluaisin tehdä vielä sellaisen kivan lyhyehkön hameen, mieluiten liituraidallisesta mutta mustakin kangas käy, jossa on remmejä ja vetskareita plus muuta turhaa. Samoin tuolle pilalle menneelle pitäisi kehittää jotain, värjäyksen jälkeen ajattelin kiinnitellä siihen bondage-henkisiä remmejä kera D-lenkkien. Saa nähdä. Mustaa kangastakin on vielä jäljellä, josta voisi ehkä juuri ja juuri tehdä yhden hameen. Siihen ajattelin laittaa molemmin puolin leveät satiininauhanyöritykset, luultavasti violetit.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Piirtäminen ja maalaaminen kyllä kuuluu kuvaTAITEESEEN, ei "kuvaamataitoon". Ja käsitöitä on mm. puutyöt, kutominen, ompelu jne..

Vierailija

Itse pidän akryyliväreillä maalaamisesta, vaatteiden tekemisestä ja piirtämisestä. Siinä oli tärkeimmät. Pidän muutenkin käsitöistä tosi kovasti.

Vierailija

sanon heti aluksi että en osaa tekstiilityötä pätkä vertaa,olin 5luokalla viime vuoden ja teimme jotain ihmeen

iso-äidin neliöitä joita en tehnyt ikinä valmiiksi.

välitoditukseen tästä aineesta tuli 6,mutta kun vaihdoin puutyöhön se nousi 8(puoli kouluvuotta tekstiilissä,toinen puoli teknisessä).

mutta yhteen luku kauteen teknistä mahtuu ovikello,jossa on ovivalot,siitä tuli aika hieno ja

sitten tein servetti telineen.oikello/valot oli tosi vaikea tehdä koska siinä piirilevyssä oli jotain vikaa ja kenelläkään se ei toiminut moitteettomasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat