Harvinaiset hahmot

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tällä keskustelu palstalla voi siis keskustella harvinaisista hahmoista joita esiintyy Aku Ankassa. Täällä voi kysyä kenen lemmikki Massu on, kuka on professori Marlin ym.

Sivut

Kommentit (165)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Muistaako kukaan nähneensä ikinä Aku Ankassa Minnin sisaren tyttöjä?

(Toisen nimeä en muista, mutta toisen nimi on taas Tytti.) Kysyn tätä siis siksi, että kun älypään yhteisöpelissä nimeltä Ankkis kysytään heihin liittyvä kysymys että keitä ovat. Eli itse en ainakaan ole Minnin sisarentytöistä ikinä kuullutkaan. Onko siis muut?

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Sudenpentukoiraa kenraali Nuuhia näkee aika harvoin. Into Ankkakin on harvinainen. Matilda ja muut Roopen lähisukulaiset seikkailevat vain klassikoissa.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Poppihan on myös aika harvinainen hahmo. Akkarin sivuilla häntä ei varmaan koskaan olla nähtykkään, mutta taskareissa hän ainakin on vilahtanut pariin kertaan. Poppihan on jos joku ei tiedä Kultu Kimalluksen Lapsenlapsi.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Vierailija

Akkarissa oli jokin aika sitten juttua "ylimääräisistä ankanpojista". Barks piirsi silloin tällöin ankkasarjoihinsa neljännen ankanpojan "Rupun", ja eri koulukunnat taitavat vieläkin kiistellä oliko kyseessä vahinko vai tietoinen vitsi. Katsokaa vaikka sarjat Alppien sankarit/Matterhornin valloittajat sekä Sudenpentu-juttu Juonittelua joella.

Jupu taas on täysin tuntematon tuttavuus.

Olisiko Zantaf liittynyt taannoiseen Taikaviitta ja superkelmit -sarjaan - tästä en kyllä ole varma.

Hulista ja Vilistä vielä sen verran, että hiirillä oli pieni sivurooli Brancan Paluu Karhuvuorelle -sarjassa (AA 51B/-07 Jouluparaati). Tällöin Huli ja Vili majailivat Mummon luona, menivät jäniksinä Karhuvuorelle ja pistivät kavalasti poskeensa Mummon Hansulle leipoman kakun.

Vierailija

ape kirjoitti:Rupu on harvinainen.

Rupu on tosiaan hyvin harvinainen, mutta vielä harvinaisempi on varmaankin Riitta Hanhen sisarentytär Roosa Hanhi. Tämä Hanhi on (tietääkseni) esiintynyt sarjakuvissa vain yhden ainokaisen kerran.

Vierailija

Ankisti12 kirjoitti:Hups! Hyvä kun sanoit adz! Siis sen, että Veli Nallen vaimo on Elviira eikä Hertta. <br />

<br />

Tosiaan, ei taida Aku Ankka-lehti enää julkaista Moby-tarinoita. <br />

<br />

Juuso on korvannut/syrjäyttänyt Säästöpään. Kumpikohan oli ensin? <br />

<br />

Unkka T. Kumiankka on Juuson tavoin hieman ristiriitainen hahmo. Ekös hän ole William Van Hornin luomus? Ja (ainakin kyseisen herran mielestä) Roopen veli(?). Rosan mukaanhan Roopella ei ole veliä. Minäkään en kyllä pidä ajatuksesta, että Unkka olisi Roopen veli. Ei Unkassa muuten mitään vikaa ole, mutta ei hän minusta ole McAnkkain sukua. Ehkä joku kaukainen serkku...

Oikein, Unkka on Roopen serkku. Onko kenellääkään mitään kivaa nippelitietoa 4 ja 5 ankanpojasta, eli Rupusta ja Jupusta...;/

Vierailija

Sami-96 kirjoitti:No, ainaskin Kari, ankanpoikien opettaja on harvinainen. Siis sama tyyppi kuin prof. kuvassani.

Olen samaa mieltä. Minä olen nähnyt hänet vain yhdessä Akkarissa, ja en edes muista enää missä. Ankanpooikien opettaja vaihtelee, myös piirtäjästä riippuen.

Vierailija

Tiedän Herlokki Solmusen. Olen lukenut ainakin yhden tarinan jossa hän esiintyy. Hänellähän on sellaiset vihreä ruskea ruutuiset salapoliisivaatteet ja piippu. Mutten muista oikein muuta. Olikohan hän lähes yhtä etevä kuin mikki... Taisivat yhdessä ratkoa jotain juttua. Tässä tarinassa jota muistelen he taisivat tavata junassa, mutten ole varma.

Tämä Rolle Macrilli on uusi nimi.

Entäs Minnin sisaren/veljen-tytöt: Tytti ja olikohan se Titti. Näistä en ole kuin kuullut. Mutta vielä se lehden luen jossa nämä ovat. Kunhan vain sinne kerkiän. (en tiedä mikä lehti se on...)

Vierailija

Törmäsin moneen outoon nimeen. En tiedä onko Zantaf harvinainen hahmo, mutta ei sitä kyllä kovin usein esiinny. Itse asiassa olen lukenut vain pari tarinaa joissa hän on.

Tuli mieleen myös Kapteeni Oranki, josta en tiedä oikein mitään.

Sitten on myös Eka vekaran koira Ilppi, joka muuttuu vaaran uhatessa punaiseksi (ainakin tarinassa Mustan aaveen arvoitus, aatk nro. 55 Mikki kummitusjahdissa) mielestäni Ekan koiran nimi ei aina ole ollut Ilppi, mutten muista mikä muu se olisi ollut.

Vierailija

Veli Nallen puolison nimi on kylläkin Elviira...ja heillä on kyl kaksoset muistan pikkunallet, mutten nimiä.

Hertta oli Musta-Pekan sussu.

Vierailija

Rupu Ankka on olemassa, mutta monta teoriaa on siitä.Barks piirsi sen neljännen Ankanpojan..vahingossa? Koska sitä ei huomattu tarpeeksi ajoissa, piirtäjät ovat vain piirtäneet neljännen ankanpojan, koska nimestä on käyty kisakin, sittemmin Rupua sai bongata missä olikin.

Eräs teoria on se että Ankanpojat tapaavat vain Sudareissa, asunee Rupu sitten äidillään.

Jupu on voinu olla väännös vain, en ole kuullut koskaan viidennestä Ankanpojasta.

Vierailija

Joo kyllä nämä harvinaiset hahmot ihan kiinostava aihe on.

Minäkin olen eero99:n tavoin piirrellyt harvinaisia hahmoja (kuten olen tainnut aikaisemmin sanoa...), mutta urakka on hyvin laaja. Tavallaan taas täytyy sanoa, että kaikkia kertakäyttöhahmoja en ole ajatellutkaan piirtää. Akkarithan vilisevät kaikenlaisia kaduilla seisoskelevia ihmisiä joden nimiäkään ei kerrota. Lisäksi on olemassa kaikki Karhukopalan ryöstämät J. Alokivet ja R. Ubiinit... Olen yrittänyt pitää sellaisen säännön, että kertakäyttöisiä hahmoja en piirrä. Piirrän hahmon jos se on esiintynyt vähintään 3 tarinassa. Toki olen joutunut tekemään poikkeuksia jos en ole varma esiintyykö hahmo joissain muissa tarinoissa. Tällaisia ovat esimerkiksi poliisimestari Sisun vaimo Sirkku(?) ja veljenpoika Tauno(?). Ja en ole kyllä tosiaankaan piirtänyt kaikkia hahmoja jotka edes tunnen. En ole laiskuuttani piirtänyt vielä edes Mustaa Ritari tai(/=) Arpin Lusenea! : O

Niin ja Toka Vekarasta olisi tosiaan kiva tietää enemmän. Kiitos kun kerroit missä tarinassa hän esiintyy Ulappakeiju.!

Pidättekö te muuten kaikista supersankari, salapoliisi ja agentti henkilöllisyyksistä, kuten Taikaviitasta, Viitattaresta, Superhessusta, Miquetista, LäPä:stä, ToTa:sta, P.A.M.I.:sta ja Tupalanollasta ym... Minusta ne ovat hieman outoja... Tavallaan vähän turhaa rahastusta... Minusta supersankarit, agentit ja salapoliisit ovat asia erikseen... Tai ainakin yksi henkilöllisyys per hahmo.

Vierailija

Moby Ankka on todellakin harvinainen Aku Ankka lehdessä. Tuosta Lola Liirrosta en ole koskaan kuullutkaan, täysin outo hahmo... Säästöpäätä näkyy n. kerran vuodessa, joten ei senkään hahmon pärstä ole kaikille ihan tuttu. Unkka T. Kumiankkakaan ei esiinny Aku Ankassa ainakaan liian monta kertaa.

___Aku Ankka___
Seuraa 
Liittynyt17.6.2008

No ainakin Toope, Rupu ja Poppi ovat harvinaisia hahmoja. Muita todella harvinaisia hahmoja en tienny ennenku tulin tänne katoo vähän mitä tänne on kirjotettu.

Tämmöinen vanha sivujen käyttäjä joka täällä käy piipahtamassa silloin tällöin!

Vierailija

Eka Vekaran hauskan, punaiseksi (?) vaaran uhatessa muuttuvan koiran alkuperäinen englannin kielinen nimi on Pflip, jona koira esiintyykin Suomen ensiesiintymisessään AATK 1 (?). Kuitenkin AA 31/2004 kertoo, että nykyään koiran nimi on Flip.

Muuta tietoa Flipistä:

Flip esiintyi ensimmäisen kerran maailmalle sarjakuvastripissä "The man of tomorrow", vuonna 1947. Hahmon loivat piirtäjä Floyd Gottfredson ja käsikirjoittaja Bill Walsh, jotka siis tekivät kyseisen tarinan.

... Niin ja vielä sekin juttu, että jos haette "Flip" nimeä esim. Wikipediasta, Googlesta tai vaikka Perunamaan Taskaritietokannasta tietoa ei juuri löydy. Ilmeisesti "Pflip" nimeä käytetään yhä, ainakin käytännössä enemmän...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat