Kuinka mones painos?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mistä näette kuinka mones painos on kyseessä. Itselläni on vain yhdessä missä lukee toinen painos. Eli onko se niin, että jos siinä ei lue siitä mitään, niin silloin se on ensimmäinen painos. Onko Ankalliski´rjastoissa sama juttu?

Kommentit (6)

Vierailija

Ankkarock etkö huomannut kaikki on sanonut jo samallalailla! Lue vaikka mun kirjoitus, turha sitä on toimitukselta kysyä noin pläkkiasiaa, eri juttu on kysyä miksi muuttuvat jopa tekstit eri painoksissa.

___Aku Ankka___
Seuraa 
Liittynyt17.6.2008

Jos se on ensimmäinen painos ei siellä lue "Ensimmäinen painos" vaan siellä ei lue mitään painosta. Mutta jos se on esim. toka painos lukee kirjassa/lehdessä/albumissa toinenpainos siinä kohtaa missä lukee painopaikka, paino vuosi ym. ym. Se teksti vaihtelee vähän kirjasta missä siellä se on. Mutta sama juttu on Ankalliskirjaston kanssa ja muidenkin kirjojen kanssa. Toivottavasti ymmärsit mitä selitin äsken.

Tämmöinen vanha sivujen käyttäjä joka täällä käy piipahtamassa silloin tällöin!

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Hei! Kiitos kysymyksestäsi Samppa!

Näin se siis menee:

Jos haluat tietää onko haluamasi julkaisu juuri se ensimmäinen painos, sinun pitää tutkia Kirjan sivua, jossa lukee painovuosi, paikka, toimittajat jne..

Jos kyseisellä sivulla ei lue painoksesta mitään, se on yleensä ensimmäinen, eli alkuperäinen painos.

Jos kyseisellä sivulla taas lukee "? painos" niin se on uusintapainos jne..

PS. Kysymysmerkin tilalla pitäisi tässä tapauksessa lukea painoksen numero.

Itse omistan 7Ankalliskirjasto kirjaa, joista vain numeroissa 1 & 3 lukee "2 painos" sekä "4 painos".

Muissa ei lue yhtikäs mitään painoksista.

Voin laittaa toimitukselle kysymyksen tästä asiasta.

Vierailija

Siitä en tiedä, mutta jos esim. Aku Ankan taskukirja 95 sinulla on. Siis ensinmäinen painos, numero lista on melko lyhyt. Mutta kun on toinen painos samasta akkarista, lista saattaa olla jo jossakin 300 paikkeilla. Tätä ainakin olen käyttänyt, kun akkareita metsästän kirppiksellä.

Vierailija

Yleensä eka painos ei aina ees lue eli ei lue mitään, sitten ku on toka painos kyseessä lukee toinen painos..jne.

Vierailija

Juu näin on adz. Ankalliskirjastoissakin on varmaan tuollainen juttu,vaikka en omista yhtään ankalliskirjastoa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat