Teetkö ankka piirokset tietokoneella

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Minä en ainakaan tee,koska niistä ei tule niin hienoja.ja tietokoneella on vähän tylsähtävää tähdä ankka piirustuksia.ja kerran tuli kokeiltua millaista on piirtää tietokoneella niin tuli aika huono piiros.

Kommentit (15)

Vierailija

Piirrän, vaikkakin enemmän kuitenkin käsin paperille. Itselläni kannettavana tablet-pc, eli kone jossa on kosketusnäyttö ja sillä on helpompi piirtää. Pöytäkonetta varten tarvitsisi varmaan hankkia wacom-tabletti.

Tietokoneella piirtämisestä on iloa jos on kunnon ohjelmat kuten Photoshop, PSP, paint.NET tai Gimp. Näistä paint.NET ja Gimp on ladattavina ilmaiseksi, jos ohjelman vaatimukset järjestelmältä täyttyvät. Ilmaisia piirrossoftia löytää netistä mutta niiden kanssa kannattaa kuitenkin olla varovaisia sillä aina ei tiedä minkä bugipesän tai haittaohjelman saa.

Käsin piirtämisessä on hyötynsä, kuten parempi tuntuma ja eikä tarvitse kokoaikaa näpytellä ctrl + [tähän näppäin] tai keskeyttää työntekoa valikkojen selailuun jos jotain menee pieleen. Huono puoli on jos tussausvaiheessa menee viiva pieleen tai värittäessä väri väärään kohtaan niin usein sitä on vaikea korjata ilman kunnon työkaluja ja joutuu aloittamaan alusta.

Minua helpottaa tietokoneella piirtämisessä ainakin tasot, monet työvälineet, suodattimet ja muokkausvaihtoehdot.

Kaikista kuvankäsittelyohjelmista on hyötyä, jos niitä osaa käyttää. Jos ei osaa, niin ei niistä silloin ole hyötyä ja kannattaa pitäytyä perinteisessä kynä/paperi -linjassa.

PS. Netistä löytyy myös java-pohjaisia Oekaki-sivustoja (tarvitset Javan koneelle käyttääksesi niitä) kuten myös muutamia flash-pohjaisia piirustusohjelmia, muutamista mainittava suomalainen Sumo Paint ja ruotsalainen Pixlr. Sumon tai Pixlrin käyttöä varten tarvitset vain selaimen jossa on Flash. Kummassakaan ei ole pakollista rekisteröityminen ja voit tallentaa tekemäsi kuvan koneellesi.

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

En minäkään tee.

Ensinnäkin: Se on paljon hauskempi tehdä, kun tekee vapaalla kädellä.

Toiseksi: Siitä piirustuksesta tulee paljon huonompi, kun tekee tietokoneella.

Vierailija

En! olen huono pirtämään paintilla kuvia, sillä lopputuloksesta tulee aina niin suttuisen näköinen. Pitäisi hankkia parempi ohjelma, jolla pystyii piirtämään kuvia, tosin sellaiset hyvät piirtämis ohjelmat ovat niin kalliita, ettei heti tulisi mieleen ostaa sellaista. Pitäisi olla vielä hyvä Englannin taito ohjelman ymmärtämiseksi ja hyvä piirtämään, että saisi hyvän lopputuloksen.

Vierailija

Ilo-97 kirjoitti:Harrastan kuvista ja olen taitava piirtämään. Miksi tuhlaisin lahjojani paintilla tuhertamiseen?

No, vaikka siksi että osoittaisit lahjasi saamalla jotain mahtavaa aikaiseksi. Paintillakin saa todellinen taiteilija aikaiseksi jotain, jota kehtaa kavereillekin näyttää. Paintilla tuhertelu opettaa paljon suunnittelun tärkeydestä, sillä ilman kunnon visiota on millä tahansa tavalla piirtäessä (vapaalla kädellä tai koneella) vaikeaa saada aikaiseksi mitään, eritoten Paintilla. Itse käytän Paintia joskus muuten vaan piirustelussa.

Olen Paintilla piirtänyt ihan kavereidenkin mielestä hyvän kuvan Jean-Luc Picardista (jos ette tiedä tätä henkilöä, niin googlettakaa).

Eli jos osaamista löytyy ja saat hyvän kuvan aikaiseksi Paintilla, olet oikeasti hyvä piirtäjä (btw, hyvin tehtyjä Paint-kuvia löytyy netistä).

Vierailija

Anteeksi tuplapostista, mutta äskeisen viestini lopussa oleva kohta "Eli jos osaamista löytyy ja saat hyvän kuvan aikaiseksi Paintilla, olet oikeasti hyvä piirtäjä" ei tarkoita sitä, että vaikka et saisi Paintilla aikaan hyvää kuvaa, että sinä et olisi hyvä piirtämään. Kaikki osaavat piirtää, on vaan eritasoisia piirtäjiä. Mutta luova ihminen saa hyvällä piirustustaidolla aikaan hyvän kuvan Paintilla.

Pahoittelen mahdollista sekaannusta.

Ja anteeksi vielä kerran tuplapostista.

Vierailija

AkuAnkka08 kirjoitti:Minä en ainakaan tee,koska niistä ei tule niin hienoja.ja tietokoneella on vähän tylsähtävää tähdä ankka piirustuksia.ja kerran tuli kokeiltua millaista on piirtää tietokoneella niin tuli aika huono piiros.

mäkää en tee,tulee vähä rumaa...ei millää pahalla...

Vierailija

Piirtäisin koneella, jos ois joku parempi ohjelma kuin paint. Yleensä piirrän käsin, siirrän koneelle ja sitten saatan muokata niitä paintilla, mut se on tosi hankalaa.

Vierailija

Kielo kirjoitti:Piirtäisin koneella, jos ois joku parempi ohjelma kuin paint. Yleensä piirrän käsin, siirrän koneelle ja sitten saatan muokata niitä paintilla, mut se on tosi hankalaa.

Puuttu viel se et ois helpompaa koneel tehä semmoisen piirtopöydän kanssa kuin hiirellä.

Vierailija

Joskus harvoin. Olen lähettänyt vain yhden paintilla tekemäni työ tänne, eikä se ollut niin hieno. Mielummin piirrän vapaalla kädellä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat