Ketä ärsyttää

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

ketä ärsyttaa sellaset jotka valittaa kuten isoista alku kirjaimista liian monesta kesjustelusta jne minua ainaki

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Enempi ärsyttää sellaset jotka ei piittaa yhtään muista, yhtä puuroa tuollainen on, ei pilkkuja, ei ees pistettä lauseen lopussa! Ei liene vaikeeta laittaa alkuun isoa kirjainta, lausejakoa ja se piste loppuun.

Ja vähän katsoa tuleeko räikeitä virheitä, pienet virheet ei haittaa.

Kivempi sellasta on lukea ku tällästä:

akuankka on kiva ankka kuse asuu ankkalinnassa ja on iineksen kaveri ja ne kesjustelee jne onse kumma välillä

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Jaaha. Ilmeisesti vedit herneen nenään siitä, että JP$ valitti sinulle niistä hienovaraisesti. Foorumeillä pitää käyttää isoja alkukirjaimia ja pisteitä! Jos et ole valmis käyttämään niitä, et ole valmis foorumeille.

Vierailija

Kukaan ei ole haukkunut sinua, akuankka fani97. Kerromme vain, että keskustelufoorumeilla, kuten muussakin kirjoituksessa käytetään isoja alkukirjaimia ja pilkkuja. Sitä ei voi kiistää. Otappa tästä jutusta oppia, niin kukaan tuskin enää valittelee niin hirveästi.

Vierailija

Joo kato hyvä ku sä huomasit! SE oli matkittu ja tarkoitti just sitä että vois katsoa hiukan onko mokia. Vilases vähän paljonko oon kirjoittanut, en ihan vihreä ole. Tervetuloa vain joukkoon mukaan, mutta kannattaa opetella käyttämään isoja alkukirjaimia ja pisteitä jne.

Vierailija

akuankkka fani97 kirjoitti:No ihan sama. Mutta pilkkuja en rupee laittaa.

Hienoa! Vieläkö pilkut löytyy jonnekkin, niin äikänope kiittää.

Vierailija

adz kirjoitti:Joo kato hyvä ku sä huomasit! SE oli matkittu ja tarkoitti just sitä että vois katsoa hiukan onko mokia. Vilases vähän paljonko oon kirjoittanut, en ihan vihreä ole. Tervetuloa vain joukkoon mukaan, mutta kannattaa opetella käyttämään isoja alkukirjaimia ja pisteitä jne.

No tulee sullaki virheitä. Kuten vilases

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

akuankkka fani97 kirjoitti:No tulee sullaki virheitä. Kuten vilases

Kaikille sattuu virheitä. Hyvä juttu, kun sinäkin rupesit käyttämään isoja alkukirjaimia ja pisteitä. Tervetuloa vaan keskustelamaan!

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

akuankkka fani97 kirjoitti:

adz kirjoitti:Joo kato hyvä ku sä huomasit! SE oli matkittu ja tarkoitti just sitä että vois katsoa hiukan onko mokia. Vilases vähän paljonko oon kirjoittanut, en ihan vihreä ole. Tervetuloa vain joukkoon mukaan, mutta kannattaa opetella käyttämään isoja alkukirjaimia ja pisteitä jne.

Ensinnäkin, 'vilases' ei edes välttämättä ole typo. Itse ainakin voisin sitä puhekielen ilmaisuna käyttää sanasta vilkaises. Kyllä se taitaa jotain murretta muistaakseni olla.

Ja sitten, ei ihan turhasta pitäisi valittaa. Sen ainakin voitte uskoa, että jos minä jostain huomautan, niin siinä topicissa/viestissä myös pitäisi olla jotain häikkää. On minulla sen verran kokemusta netistä, että osaan erotella hyvät huonoista. Tätäkin (kirjoitusta ja tunnistusta) voi opetella, ei siinä muu auta.

Sitten, typot eli näppäilyvirheet EIVÄT OLE VAKAVIA! Niitä sattuu aina ja niistä ei pidä välittää, kunhan merkitys säilyy. Sitten taas suomen kieliopin laiminlyöminen ON PELKKÄÄ VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ ja täten tavallaan loukkaus muita käyttäjiä kohtaan. On jopa kohteliasta kirjoittaa kunnolla, jolloin muiden käyttäjien lukutyö helpottuu huomattavasti. Ei se niin kova vaiva ole kunnolla kirjoittaa, kun sitähän te koulussakin teette!

Kirjoittamiseen kuuluu todella tiiviisti kielioppi, siitä ei pääse mihinkään! Että jos luokanneltanne meinasitte päästä, niin jouduttekin kyllä kirjoittamaan oikein!

Vierailija

Äläs viilaa pilkkuja, on täällä slangi sallittu! Vilases on samakuin vilkaise, kirjakieltä ei sentään tarvitse kirjoittaa, täällähän voi olla vaikka joku savolainen tai muu ja kirjoittaa mie ja sie eikä sellasesta voi pillastua, kato nääs!

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Rosa4tehwin kirjoitti:

akuankkka fani97 kirjoitti:

Ensinnäkin, 'vilases' ei edes välttämättä ole typo. Itse ainakin voisin sitä puhekielen ilmaisuna käyttää sanasta vilkaises. Kyllä se taitaa jotain murretta muistaakseni olla.<br />

Ja sitten, ei ihan turhasta pitäisi valittaa. Sen ainakin voitte uskoa, että jos minä jostain huomautan, niin siinä topicissa/viestissä myös pitäisi olla jotain häikkää. On minulla sen verran kokemusta netistä, että osaan erotella hyvät huonoista. Tätäkin (kirjoitusta ja tunnistusta) voi opetella, ei siinä muu auta.<br />

Sitten, typot eli näppäilyvirheet EIVÄT OLE VAKAVIA! Niitä sattuu aina ja niistä ei pidä välittää, kunhan merkitys säilyy. Sitten taas suomen kieliopin laiminlyöminen ON PELKKÄÄ VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ ja täten tavallaan loukkaus muita käyttäjiä kohtaan. On jopa kohteliasta kirjoittaa kunnolla, jolloin muiden käyttäjien lukutyö helpottuu huomattavasti. Ei se niin kova vaiva ole kunnolla kirjoittaa, kun sitähän te koulussakin teette!<br />

Kirjoittamiseen kuuluu todella tiiviisti kielioppi, siitä ei pääse mihinkään! Että jos luokanneltanne meinasitte päästä, niin jouduttekin kyllä kirjoittamaan oikein!

Kuten niin monesti ennemminkin, niin myös nyt olen samaa mieltä Tehwin. Mielestäni on erittäin tärkeätä, ellei sitten jpa välttämätöntä hallita kielioppi ja oikeinkirjoitus, ennen kuin tulee foorumeille kirjoittelemaan. Muutenhan siitä viestistä mitä kirjoittaa tulee ihan epäselkeää puuroa, josta on vaikea ymmärää sitä asiaa. Ja kuten Tehwinkin sanoi ettei huomauta turhaan, niin voin allekirjoittaa mielestäni tuon väitteen omalta osaltanikin.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Sen verran sanon vielä, että tää on vain Akkari-fanien keskustelupalsta, ei täällä tarvi kirjoittaa kirjakieltä, "jos ei taho". Se jota ärsyttää niin sille ei sitten voi mitään, ei täällä tarvi kilpailla kuka kirjoittaa kieliopin mukaan ja oikein, virheitä sattuu kaikille ne on inhimillisiä. Kukaan ei ikävä kyllä ole täydellinen. Mutta sen verran toki, että lause alkaa isolla jne.Kuten jo ekalla sivulla mainitsin.

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat