Katso ja kerro mielipiteesi...

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

On eriärsyttävää kun teen jonkin keskustelun, joku tulee ja ottaa elämäntehtäväkseen tolkuttaa minulle että tällainen keskustelu on tehty, ei saa tukkia koko sivua, ja että olisi ensin pitänyt katsoa onko joku jo tehnyt samanlaisen topicin. Minusta on ehdottomasti jo liioittelua, että keskustelujen tekijöiden pitäisi haravoida kaikki aihealueet, ja kaikki keskustelut varmistaakseen ettei joku vain olisi tehnyt samanlaista keskustelua. Eihän tänne voisi kirjoittaa enää mitään parin vuoden kuluttua, ja pitäisi etsiä ja etsiä vanhoja topiceita tuhansien joukosta. Eiköhän näiden sivujen ylläpitäjät osaa poistaa vanhoja keskusteluja jos keskusteluja tulee liikaa???

En ihmettelisi, jos joku nörtti ampaisisi tähän keskusteluun pian ja kertoisi että tällainen on jo tehty.

Onko kukaan samaa mieltä? Jos et ole samaa mieltä, voi olla parempi että et jää tänne pitkäksi aikaa perustelemaan... -.-

Mutta mielipide on edelleen oikeus, en halua herjata tai ärsyttää tällä tahallani ketään.

Sivut

Kommentit (23)

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

nappi4 kirjoitti: Eiköhän näiden sivujen ylläpitäjät osaa poistaa vanhoja keskusteluja jos keskusteluja tulee liikaa???

Ei ne vaan osaa. Tokihan ylläpidolla mahdollisuudet on poistaa mitä mielivät, mutta he kun keskittyvät siihen, että pikku hellanteltut eivät taa tlaumoja lumasta tanatta tai ilkeättä haukkumitetta <333

_wonderlust_ kirjoitti: AAAAAW, Aleksi; ) Osaavat muutkin. Ja unohdit mut. Taidan vähän loukkaantua.

Katsos, kun ihqdaa Wondyli on se sivujen suosikki, niin eihän Allu sinua uskalla mainita :'D Kun kaikki ihqttavat, niin kritiikiltäkin välttyy.

Mehän ne pahat isot ihmiset olemme, jotka yrittävät saada näistä foorumista edes vähän kunnollisia! Siis kuvitelkaa nyt, KUNNOLLISIA! Aivan järkyttävää, olemme oikeasti todella kamalia ihmisiä. Aivan tunteettomia ja typeriä. Sydäntä oikein särkee, kun mietin, miten olemme yrittäneet saada tätä foorumia netin normitasolle. Kamalaa, miten tuollaista pahuutta voikaan olla olemassa.

Olin muuten onnekas, että kerkesin lukea tuon Aleksin viestin ennen kuin ylläpito (<3) sen poisti (miksiköhän taas, kun ei kukaan tuollaisesta voi loukkaantua xDDD). Repesin oikeasti sille viestille, joitain röyhkeysprosentteja : D Hahahah, ei oikeasti voi olla koomisempaa xD Ja en siltikään sanoisi tämän foorumin käyttäjiä hulluiksi, vaikka netiketti onkin pahasti hukassa. Asian vain pitäisi mennä kyllä yhdellä sanomalla perille, ettei tarvitsisi jankuttaa. Kun tieto ei vain mene kaaliin ja typeryyksiä jatketaan, niin pakkohan sitä on yrittää uudestaan huomauttaa, että saataisiin spämmi loppumaan.

Ja Aleksi taisi jotain Off-Topicistakin puhua. Ettei vaan se olisi "huono" sen takia, että minä, Aleksin suurin verivihollinen xD, olen sen tehnyt. Sehän on oikeastaan spämmin paras ehkäisikä heti järjenkäytön jälkeen. Kun kaikelle EI TODELLAKAAN pidä tehdä omaa topiccia, niin siitä voi puhua vapaasti off-topicissa. Esimekriksi tämä lempiesimerkkini "kissani kuoli, yhyy" -topic, josta nyt ei ainakaan olisi pitänyt tehdä omaa topiccia (vihaan muuten sen topicin perusteella kissoja, koska huomautin turhasta topicista. Aleksi <3 xDDD).

_wonderlust_ kirjoitti: Tekemisen puutetta? Ei.

Osaksi :'D Tunnustan. Aika usein olen tylsistynyt, niin sitten pitää aina jotain henkevää tekemistä keksiä ^^ Pääsee viittaamaan Looking For Grouppiin ja Richardiin : D Mutta siis vaikka tylsyydestä alunperin tänne tulinkin, ei se sitä tarkoita, etten tästä oikeasti parempaa paikkaa haluaisi.

Ei siellä offissakaan tottakai kaikeen vastata. Voihan nimittäin olla, että suoraan sanottuna ketään ei kiinnosta pätkän vertaa kysytty asia. Mitä järkeä ylipäätäänkään on yhdelle kysymykselle tehdä oma topic...? Ja johon pahimillaan vastataan vain "kyllä" tai "ei".

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Näytätte tekin ottaneen elämäntehtäviksenne valittaa valittajille/valittajien valituksesta... Jooh. Tällaisetkin keskustelut ovat oikeastaan aika turhia.. tai jos ei turhia niin turhaa ylireagointia.. Omat turhat asiani tälle erää..

Vierailija

Äh, älkää nyt alottako taas tätä samaa juttua. Ymmärrän sen, että ärsyttää kun "joka ikisessä" keskustelussa on niitä valittajia, mutta se ei tarkoita, että kaikki valitukset on turhia. Se on nimittäin totta, että topicceja on liikaa.

Ja jos etusivulla näkyy kolme kännykkä aiheista keskustelua, niin eikö silloin olisi jo saarnan paikka? Toisin kuin yksi kännykkä keskustelu tuskin haittaa, vaikka ei mailman laajin aihe olekkaan.

Vierailija

Minua ärsyttää vähäsen kun jokaisesta uudesta keskustelusta valitetaan, tai ainakin siltä tuntuu. Itse olen valittanut pari kertaa, ja jos keskustelu ei kiinnosta en edes käy katsomassa koko roskaa. Ainakaan se ei mene listan kärkeen. Tänäänkin olisin voinut jo varmaan viiteen keskusteluun mennä sanomaan"näitä on jo ihan liikaa...." Mutten jaksanut, antaa sen painua topiccien syövereihin.

Totta on että topicceja on ihan liikaa. Jotkut jankuttavat että pitäisi tarkistaa ettei samanlaista topiccia ole jo, mutta kuka jaksaa selata yli 200 sivua?! Minä en ainakaan. Joten eiköhän riitä katsoa n. 5 edellistä sivua, paitsi jos ei samanlaisia keskusteluja ennen nähnyt. Esim. Kumpi on parempi - vai - / - vs. - -tälläisiä topicceja pursuaa sivusto yli äyräiden. Jos vs.-topicin tekee vois vähä kattoo edellisiä sivuja, ettei taas tulis samanlainen topic kuin mitä esim. sivulla 3 on.

Olen kyllä huomannut ettei jankuttelua samanlaisten topiccien olemassaolosta ole otettu kuuleviin korviin. Edelleen tulee liian tuttuja ja saman laisia topicceja kuin on jo. Itse harkitsen uuden topicin tekoa. Olen hyllännyt monta koska en huomannut niitä tarpeellisiksi. Ja minusta uuden käyttäjän ei tarvitse heti ensitöikseen tehdä uutta topiccia, vaan katsoa millaista täällä on.

Mutta käykö pian niin ettei kukaan uskalla tehdä uutta topiccia, jos saa haukut tai vihoittelut niskaansa? Enpä usko, koska topicceja tulee vain lisää, lisää, lisää... vaikka kuinka huomautetaan.

Joten mieti millaisen topicin tekisit, onko sellaisia jo ennestään muutamilla edellisillä sivuilla ja onko siitä mitään hyötyä, ja onko se välttämätön.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Juu, tämä on vähän mennyt yli äyräiden. Eli, se riittää että on foorumi jolla muistetaan ainakin tärkeimmät säännöt, mutta kirjoittamattomat säännötkin olisi ainakin tiedossa. Kirjoitettaisiin asiallisesti, ei valitettaisi liian tiukasti, sellaisissa kauheissa tilanteissa viimeistään. Pidettäisiin siis säännöt ja netiketti muistissa, muttei mentäis sen rajan yli eikä ali. Se kuulostaisi parhaalta.

onninho
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eterna kirjoitti:Turhaa on räksyttää asiasta ennen kuin tänne saadaan kunnollinen hakukone, jolla voitaisiin ETSIÄ topicceja.

Joo, hakukone ois kiva

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Af1 kirjoitti:Näytätte tekin ottaneen elämäntehtäviksenne valittaa valittajille/valittajien valituksesta... Jooh. Tällaisetkin keskustelut ovat oikeastaan aika turhia.. tai jos ei turhia niin turhaa ylireagointia.. Omat turhat asiani tälle erää..

Katsohhan! Olen kerrankin samaa mieltä kanssasi Af1! :)

Tottakai topicciaan tehdessä täytyy tarkistaa muutama sivu taaksepäin, että onko samanlaista olemassa ennestään. Vihje: Älä tee Kultaryntäyksestä topiccia, niitä kun on jo, ja se ei ole ajankohtainen asi enään! ;) Ja eihän niitä sivuja olisi niin julmetusti selattavana, jos niitä turhia topicceja ei tehtäisi!! Ja tottakai älyttömistä topiceista saa, ja jopa pitääkin huomauttaa, koska haluamme sivuista paremmat. "Mielekkäistä" topiceista ei kyllä tarvitse huomauttaa.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mutta kun EI sitä nyt jokaisesta uudesta topicista nyt sentään valiteta!! Joo ei tarvitse tosiaan turhaan vastata mihinkään topicciin jos aihe ei kiinnosta itseä. Nehän ovat niitä turhia viestejä, joita nimenomaan ei kaivata, tyyliin "kyllä" tai "ei". Joten valitusta tai siis oikeammin sanottuna HUOMAUTTAMISTA tapahtuu vain silloin, kun se on tarpeellista, ei siis turhaan. Ei ainakaan minun taholta tapahdu turhaa huomauttamista, enkä usko että ainakaan Wondy tai Tehwinkään huomauttaisivat turhaan. Hyvä, että tunnustat topicceja olevan liikaa, Ulappakeiju. Mutta kukaan ei ole koskaan sanonut, että pitäisi peräti 200 sivua selata selvittääkseen, että onko samankaltaista topiccia jo olemassa. Se on nimittäin liioittelua. Muistaakseni on aijemmin (siis joskus syksyllä) puhuttu, että noin 20 sivua olisi hyvä selata. Kyllä sen verran pitäisi jaksaa selata! Eihän niitä topicceja edes olisi yli 200:aa sivua, mikäli niitä ei koko ajan tehtäisi milloin mistäkin aiheesta. 3:n tai 5:n sivun selaaminen ei missään nimessä riitä, sillä viidennen sivun taakse hukkuu topic kuin topic aivan muutamassa päivässä. Puhumattakaan sitten viikoista tai jopa kuukausista!

Eihän sitä jankuttamista turhien topiccien teko-kiellosta ole otettu valitettavasti kuuleviin korviin. Tosin sen voin myöntää, että viime kesänä topiccien eli keskusteluiden teko-tahti oli vielä paljon hirveämpi kuin nykyään. Että kyllä siinäkin ollaan jonkun verran edistytty. Mutta "ihanteellisiksi" sivuiksi näitä ei vieläkään voi sanoa. ei topicin teko ole sellainen asia, jolla yritetään kalastella joitain suosioääniä yms. omalle puolelleen. Topic tehdään, jos tarve niin TODELLAKIN vaatii. Jokainen kissa- tai koirarotu esimerkiksi eivät tarvitse omaa topicciaan. Näistä voi tiivistää topicit "Kissat" ja "Koirat". Mutta lyömpä vetoa, että tuollaisetkin topicit ovat jo, ainakin jonkinlaisina. Topiccien tulovauhti ei vain saisi olla nykyisenkaltainen, niihin kun sisältyy paljon turhiakin topicceja.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Parempiko olisi antaa niiden jatkaa sitä valitusta?? Teeppä itse jokin ihan mielekäs keskustelu, niin huomaat miten ärsyttävää se on... -.-

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

AAAAAW, Aleksi; ) Osaavat muutkin. Ja unohdit mut. Taidan vähän loukkaantua.

Tiedättekö, miksi turhista topiceista huomautetaan? Koska haluamme olla parempia? Ei. Haluamme valittaa? Ei. Tekemisen puutetta? Ei. Selitys tulee tässä, ja toivon, että jaksatte lukea sen ajatuksella.

Alkutilanne on se, että topicceja on jo valmiiksi hirveästi. Olemme ilmeisesti yhtä mieltä siitä, että tästä on vaikea lähteä etsimään jotakin tiettyä topiccia? Hyvä. Sitten osa tekee hirveästi (turhia) topicceja, jolloin mitä todennäköisimmin topiccien määrä kasvaa entisestään. Ja kun kerta niitä topicceja on vielä enemmän, niin eikö ole ihan järjellä ajateltavaa, että sieltä on entistä vaikeampi löytää mitään? Tämän seurauksena on koko ajan vaikeampi löytää yhtään mitään ja toisaalta pitäisi koko ajan olla tarkempi, ettei topiccien määrää lisää enää yhtään.

Jäikö kysyttävää? Eikö perustelu vakuuttanut? Oletko eri mieltä jostakin? Sano se nyt, perustele, voin kyllä jatkaa perustelua. Yritin vain tehdä mahdollisimman helposti luettavan ja lyhyen, jotta se myös tulisi luetuksi.

Vierailija

munki mielestä eräät valittavat ihan liikaa hyvistä keskusteluista mutta on totta että jotain ihan turhia keskusteluja on ihan liikaa. ja se off-topic on sellanen minne pitäs muka kaikki laittaa. kerran yritin kysyä jotakin asiaa siellä ni kukaan ei vastannu koska siellä pienet asiat eivät saa näkyvyyttä että ei se off-topic oo mikään pelastava enkeli. tässä mun mielipide.

Vierailija

Onhan se aika ärsyttävää välillä kun jotkut tulevat valittamaan samanlaisista keskustelusta jotka on jossain viimeisellä sivulla. :(

Ei se kuitenkaan kauheasti haittaa jos joku vähän sanoo jostain mutta jos tullaan oikein raivoamaan niin sitten... MRR!!! :@

en kyllä jaksaisi (todellakaan) selata kaikkia sivuja läpi jos aion tehdä kaskustelun. Jos sivuston ylläpitäjät voisi poistaa keskusteluja niin se olisi mahtava juttu! :)

Vierailija

nappi4 kirjoitti:Parempiko olisi antaa niiden jatkaa sitä valitusta?? Teeppä itse jokin ihan mielekäs keskustelu, niin huomaat miten ärsyttävää se on... -.-

Olen jo tehnyt, mutta voin toki tehdä uudenkin!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat