Oletko lukenut Joulu karhuvorella

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Itse olen ja se on hyvä.

Kommentit (15)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tästä olen itsekin tehnyt topicin, mutta siitä on jo aikaa.

Tuo tarina on kokonaisuudessaan aivan mahtava. Pidän Barksista, hän on lempipiirtäjäni, hänen sarjojaan on aina mahtava lukea. Pidän talvisisa tarinoista, ja varsinkin juuri Barksin piirtämänä niitä on hauska lukea. Piirrokset tässä sarjassa ovat vanhempia, klassisempia, kuin mitä Barksilla yleensä, sillä kuitenkin tämä sarjahan on peräisin jo 40-luvulta. Roope-setä varsinkin, tässä ensiesiintymissarjassan näytti erilaiselta, mutta jotenkin hienolta. Roope muotoutui nykyiseen muotoonsa vasta hiljattain. Esimerkiksi sarjoissa "Kilpapurjehdus etelämerelle" ja "Vanhan Linnan Salaisuus" Roope näytti vielä aikalailla samanlaiselta kuin tuossa ensimmäisessä sarjassa.

Piirroksissa on myöskin hienoa yksinkertaisuus, mutta myöskin hienot varjostukset, joita tarinassa esiintyy aika paljon. Myöskin karhut ovat piirretty todella taidokkaasti, ja huvittavasti. Käsikirjoitus on todella hyvä, Roope-setä tosin oli aikalailla erilainen vielä tuolloin. Hänen luonteensa ei ainakaan ollut kova kuin kivi, kun lähti karkuun nukkuvaa karhua, jonka sylissä Aku nukkui rauhassa. (Nukkui... : D) On myöskin kiva nähdä sellaista, että ankoilla käy kerrankin onnekkaasti. He saavat ilmaisen jouluillallisen, paljon lahjoja, sekä viettää mahtavasti aikaa kivalla mökillä. Ja karhuthan eivät paljoa menoa haitanneet. : D Tämä on kertakaikkiaan mahtava tarina, 10 parhaan sarjan joukossa. Ehdottomasti.

Vierailija

Jep huippusarja. Olihan se hauskaa, että kerrankin Akulle kävi hyvin... Yksi Barksin parhaista tarinoista, koska siinä näkyi hyvin piirrosten yksinkertaisuus ja minä ainakin nauroin muutamaan kertaan tarinaa lukiessani... Loistotarina. Arvosana: 10 taattua Barksia.

Vierailija

En ole lukenut. Olen yrittänyt tonkia laatikostani jonkun lehden jossa se olisi, mutta ei ole löytynyt. Harmi.

___Aku Ankka___
Seuraa 
Liittynyt17.6.2008

Tietenkin olen sen lukenut, monesti. Yksi Barksin parhaista joulu tarinoista ja pidän siitä sen piirrostyylistä kun se on sellasta vanhaa ja kaikki näytti vähä erillaiselta ku nykyään. Se on todella hyvä tarina.

Tämmöinen vanha sivujen käyttäjä joka täällä käy piipahtamassa silloin tällöin!

Vierailija

juvanka kirjoitti:Olen kyllä lukenut kyseisen taskukirjan, jos siitä puhutaan.

Eihän Joulu Karhuvuorella ole taskari, hyvänen aika sentään! Sehän Carl Barksin piirtämä ja käsikirjoittama tarina, joka on myös Roope Ankan ensiesiintymistarina.

Ja sitten aiheeseen, eli olen lukenut kyseisen tarina. Ei sitä parhainta Barksia, muttei missään nimessä huonointakaan.

Vierailija

Karhukelmi kirjoitti:

juvanka kirjoitti:Olen kyllä lukenut kyseisen taskukirjan, jos siitä puhutaan.

Eihän Joulu Karhuvuorella ole taskari, hyvänen aika sentään! Sehän Carl Barksin piirtämä ja käsikirjoittama tarina, joka on myös Roope Ankan ensiesiintymistarina.<br />

Ja sitten aiheeseen, eli olen lukenut kyseisen tarina. Ei sitä parhainta Barksia, muttei missään nimessä huonointakaan.

Niin justiin! Kattokaa mitä kirjootatta. Olen tietenkin lukenut se tarinan ja se on mainio.

Vierailija

juvanka kirjoitti:Taas sama juttu kuin aina. En jaksa toitottaa siitä. Olen kyllä lukenut kyseisen taskukirjan, jos siitä puhutaan.

Ei valituksilla mitään saavuteta, eikä varsinkaan jos ei tiedä mikä on turhaa ja mikä ei.

Vierailija

Ehkä juvanka sekoitti Paluu Karhuvuorelle.

Anyway olen lukenut Joulu Karhuvuorella about sata kertaa.Tarina on yksi parhaita.

Vierailija

Kyllä olen lukenut useaan otteeseen. Esiintyyhän siinä kunnon Roope-setä ensi kertaa. Tarinana se on ihan kelpo (Barksin parhaimistoa!). Roope sedän luonne tarinassa on erillainen kuin nykyisin. Ulkonäkökin on hieman ilkeämpi. Ja jos nyt oikein muistan, niin eikös Don Rosa tehnyt tähän tarinaan myös jatkoa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat