Kadonneen Kirjaston Vartijat?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ooon.. Itse lukenut kyseisen tarinan ja se on hyvä.

Kommentit (8)

Vierailija

Rosa hieman vanhempi tyyli on minusta kelvollisempaa, kuin viimeisissä, joten tämän tarinan piirrostyylikin oli ihan kelvollista.

Juoni taas oli erinomainen, niinkuin lähes aina Rosan kohdalla. Se miten hän on tehnyt näin yksinkertaisesta tarinasta näin pitkän ja myös niin hauskan ja kiinnostavan on suorastaan ilmiömäistä. Joskus olen sanonut, ettei Barksia parempaa käsikirjoittajaa ole, mutta pakko kai se nyt on myöntää, että Rosa todellakin osaa/osasi pestinsä hyvin. Rosa on myös saanut Akun mukaan tarinaan, hieman tietenkin oudolla tavalla. Tämä vain laiskottelee, kun ankanpojat ja Roope kiertävät maailmalla. Olin lähes kuolla nauruun, kun selvisi, että kirjasto onkin Roopen rahasäiliön alla. Sitä en vain ymmärrä miten sitä ei koskaan olla sieltä löydetty. No, Rosan mielikuvituksen mukaan sellainen on ja muiden ei. Kun ankanpojat ymmärtävät Kleopatran perustaneen - Kornelius Ankanpään sijaan - Sudenpennut. Kohtaus on kaikinpuolin hyvin yllättävä, ja samalla myös hauska sekä ihan mielenkiintoinenkin, kaiken lisäksi.

Sepustukseni jälkeen en voi muuta sanoa, kuin: Hienoa Rosa! Lisää plussaa noista piirroksista, jotka vielä näissä hieman vanhemmissa tarinoissa ovat ihan siedettäviä. Kivasti myös yksityiskohtia, kuten aina.

Vierailija

Ihanalla ekalla luokalla luin sen vähäisillä ja ehkä hieman huonoillakin lukutaidoillani. JA ihan näin Akuhullun puolesta, tuskin hän tykkää siitä, että sinulle on ilmestynyt sama prof.kuva kuin hänellä on.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kadonneen kirjaston Vartijat on yksi parhaimmista Don Rosan ankkasarjakuvista. Rosa, joka on minun top-listallani tippunut muutamia sioja tässä vuoden aikana, kuuluu kuitenkin yhä minun Top-10-piirtäjiin. Mielestäni Rosa piirtää todella hyvin taustoja. Kaikenmaailman rakennukset, taustasävytykset ja muut tuollaiset luonnistuvat Rosalta mahtavasti, ja esimerkiksi tuossa tarinassa yhdessä ruudussa Rosa on piirtänyt Istanbulin, joka on siis kaupunki Turkissa. Se on todella hienosti piirretty. Ei liian tarjasti, vaan kuitenkin hienosti.

Tuon saman asian voi todeta monesta muustakin sarjasta. Esimerkiksi sarjassa "Sammon salaisuus", jossa ankart ovat Suomessa, Rosa on piirtänyt todella hienosti maisemat. Stockmannin tavaratalo on todella aidon näköinen, kuten myös suurkirkko, ja kauppatori. Ankat eivät ole niin hienoja, mutta ihan hyviä kuitenkin.

Tuon tarinan käsikirjoitus on todella hyvä. Ihan jokainen tarina ei ole noin jännittävä, ja kuitenkin humoristinen. Rosa on hienosti saanut hadutettua samaan tarinaan huumoria, jännitystä ja jotain siltä väliltäkin ilman, että ne pilaavat toistensa vaikutuksen. Tuon sarjan parissa sai nauraa, mutta myös silmä ja pää kovana katsella jännittäviä ruutuja. Tuossa tarinassa on kiva samalla nähdä hieman ulkomaanmaisemiakin. Ehdottomasti hyvä sarja!

Vierailija

Loistava tarina! Rosassa parasta on, ettei hän kirjoita pelkkää normaalia Aku ''hömppä'' sarjakuvia, vaan laittaa tarinoihinsa oikeaa historiaa. Tämä tarina on yksi parhaista Rosan tuotannoista, vaikka kaikki Rosat ovat hyviä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat