Millin nimmari?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Yks mun kaveri väittää,että Don Rosan nimmari on miljoonan

arvoinen.Tiedän ettei asiassa voi olla perää.Mitä te sanotte?

Kommentit (12)

Vierailija

Ei taida ihan niille hintaluokille yltää, jos yltäisi pyytäisin yhden nimmarin ja vetäisin siitä kopiokoneella 10 000 kopiota.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Siis ihan kun ajattelee vähäsen, niin helppohan se on jo tajuta, että elävän ihmisen nimmari ei voi kovinkaan helposti olla miljoonan arvoinen. Rosan nimmari nyt varsinkaan, kun hän on käynyt Suomessakin useamman kerran. Itse omistan kai 11 Rosan nimmaria, ja olisi siis vähän erikoista, jos omaisuuteni arvo olisikin äkkisiltään 11 000 000€.

Rosan nimmarin arvo ei ole vielä kovinkaan paljon, kun hän elääkin vielä, ja kävi viime syksynäkin Suomessa käymässä. Itse en tuosta maksaisi paljoa mitään, vielä, kun hän elääkin vielä. Ymmärrän hyvin, jos joku ostaa noin viidellä eurolla sellaisen, mutta en paljoa sitä korkeammalla oikein tajua, jos joku ostaa. Sen arvo on varmaan juuri jotain 5€, mutta useammille omistajille sillä on enemmän varmaan tunnearvoa, kuin rahallista arvoa. :D

Vierailija

Itse arvioisin, että Rosan pelkän nimmarin arvo olisi noin pari kymppiä, ja kirja + nimmari päälle viisi kymppiä. Ennen Rosan nimmarista tarjottiin paljon enemmän, koska nimmaria ei ollut paljon liikkellä, mutta nyt kun herra on Suomessa vieraillut todella useaan otteeseen, on kaikille kertynyt hänen signeeraustaan monta kpl, ja niinpä niille ei ole enää niin paljon kysyntää ja arvo on laskenut. Mutta KOSKAAN ei silti hänen nimmarinsa ole millin arvossa ollut, ellei nyt sitten joku tietämätön pösilö miljardööri sellaisesta mene milliä pulittamaan, mutta vaikka menisi, niin signeerauksen arvoa ei määritellä sillä, paljonko joku yksi hullu on jostain yhdestä nimmarista maksanut.

Sitten taas esim. Walt Disneyn, Carl Barksin, yms. tekijöiden nimmarit ovat HIEMAN kovemmissa hinnoissa, mutta eivät nekään millin tasolla.

Vierailija

No ehkä jossain huutokaupassa Donin nimmari voi milli, mutta jos minulla olisi se antaisin sille enemmänkin tunnearvoa.Ja minä kyllä maksaisin Donin nimmarista ehkä juuri ja juuri 5€.(Mutta jos olisin saanut sen itse Don Rosalta antaisin sen arvoksi 50€.)

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Sehän siinä olisi parasta, kun on tavannut piirtäjän ja saanut sen nimmarin häneltä. Nimikirjoituksen ostaminen joltain toiselta ei varmasti ole niin erikoista. Itse en ainakaan taitaisi ostaa nimikirjoitusta keneltäkään. Itselläni ei ole kenenkään piirtäjän tai käsikirjoittajan nimmaria, mutta enpähän minä niitä mitenkään keräilekään.

Mutta otsikon kysymyksestä: En nyt pitäisi Don Rosan nimmaria miljoonan euron/dollarin/tms. arvoisena.

Vierailija

No tuskinpa vain kukaan maksaisi milliä Don Rosan nimmarista!

Minullakin niitä on muutamia, ja parhaimpana pidän henk.koht.omistusta ja Don Rosan kädenpuristusta. ;) Joten tunnearvoa on kunnioitettavasti, eikä sitä voi myydä tai ostaa.

Rosan omakätinen nimmari jossain Rosan kirjassa on kirjan hinta +...? Jokainen voi yrittää, mutta 5€ nimmarista, se on kyllä alakanttiin aika pahasti.

Tunnearvoa ei voi mitata rahassa, mutta kuten sanoin, aina voi yrittää pyytää vaikka mitä, hullu voi olla muttei tyhmä.

Jos nyt jokin arvio Rosan aidosta nimmarista niin voisi olla parikyt egee.;)

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kaverisi "vähän" liioitteli, koska tykkää ilmeisesti paljon Rosasta. Ei kukaan siitä kuitenkaan miljoonaa maksaisi. Tunnearvoa tietenkin varmaan on paljon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat