Aku Ankka -sivujen kirjasto

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tämä topic on varattu vapaalle keskustelulle näiden sivujen kirjastosta. Eli mitä olette siitä mieltä jne.? Ja edes jonkinlaisine perusteluineen.

Tässä vielä muutamia kysymyksiä keskusteluun avuksi:

a) Voisiko/pitäisikö näiden sivujen kirjastoa jotenkin kehittää?

b) Jos niin miten ja miksi?

c) Mikä siinä on hyvää ja mikä huonoa?

Itse olen sitä mieltä, että sitä voisi kehittää siten, että Aku Ankan tilajat voisivat lukea vaikka uudestaan sieltä lehdessä ilmestyneitä tarinoita jne. Ja se on huonoa, ettei voi lukea. Mielestäni tällainen mahdollisuus monipuolistaisi Aku Ankan sivujen kirjastoa runsaasti. Mutta on muistettava myös, että kyseisenkaltainen muutos vaatisi paljon työtä ylläpidolta! Ja heillä kun on työtä muutenkin. Mutta idea mikä idea. Hyvää näiden sivujen kirjastossa on tietenkin se, että siellä voi arvostella (asteikolla 1-5) ilmestyneitä numeroita.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Kommentit (10)

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Kirjasto...

Se on simppeli käyttää, löytää suht koht helposti hakemansa. Mutta toivoisin sinne vanhempiakin vuosikertoja esim. Aku Ankoista. Vanhin vuosi taitaa olla 2001, ellen väärin muista. Lisäksi useita numeroita puuttuu väleistä, sekä Aku Ankoissa että taskukirjoissa. Uudemmat numerot ovat kyllä, mutta vanhemmista taskareista saattaa olla vaikkapa näin: 260,261,262,266,268,271 jne. Eli ei kaikkia numeroita. Sitten myös osa kansikuvista on erikokoisia, tai eivät näy ollenkaan. Siinä oli kehittämispuoli.

Donaldin ideaa, että tarinoita voisi lukea kirjastosta minä en kannattaisi. Itse ainakin haluan pitää kädessäni/pöydällä Akkaria, jota luen. Lisäksi sittenhän ei enää hyödyttäisi kerätä AA:ta, jos täällä niitä voisi lukea. (Noh, itse en kuitenkaan tilausta tuossakaan tilanteessa lopettaisi.) Ymmärrän kuitenkin, jos somebody want lukea niitä myös netissä...

Hyviäkin puolia toki on. Esim. alussa mainitsemani yksinkertaisuus. Kirjasto ei ole lähtenyt rönsyilemään mihinkään suuntaan ja keskittyy vain ankkoihin. Ei muihin Disney-julkaisuihin. Yksi ehdotus olisi vielä. Kovakantisista kuvat tietoineen kirjastoon. Voisi vähän tarkastella vaikka ennen tilaamista, että mitä tarinoita on esim. kovakantisessa Ankantekijät 4.

Touhulaz

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ylläpidolle olen lähettänyt kirjastoa koskien palautetta muutaman kerran. Huonoa siellä on se, että joistakin julkaisuista puuttuu muutamia tarinoita, joten niiden arvostelu menee vähän vaikeksi. Sitten olisi hyvä, jos pystyisi muuttamaan omaa arvosanaa, jos vaikka vahingossa laittaa väärän. Myös kirjaston haku on vähän huono. Lisäksi parempia kuvia ja enemmän julkaisuja toivoisin sinne.

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Jaah... Olisi kyllä kannattanut kaivaa joku vanha "Kirjasto"-topic. Niitäkin on ja paljon, ja osa niistä käsittelee jopa kirjastoa kokonaiduudessaan. Juuri tästähän ollaan Kokokusessa nettisivujen hyväksi pauhattukin.

Mutta asiaan: Kirjoasto on ihan kätevä, hiukan sekava vain. Siellä on ihan hyvä hakukone, toisin kuin sivuilla on se päähakukone, joka löytää 500 osumaa joista yksikään ei ole oikea ja ohjaa aivan huitsin Nevadaan. Arvosteluasteikko noissa julkaisuissa on lisäksi aivan liian pieni. 1-5 pistettä ei oikein innosta. 1-10 pistettä olisi paljon parempi. Vaatimaton osio koko komeudessaan tuo kirjasto kumminkin on, ei vastannut aivan odotuksia, joita sille maalis-toukokuussa luotiin täällä foorumilla. Ja kirjasrtohan aukesi siis vasta toukokuussa, uudemmille käyttäjille teidoksi. Muistan itse hyvin vielä sen päivän, kun siellä ovet avattiin.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Siinäpä se onkin, mitä sanoit, Salwer1st. Kirjasto saisi olla paljon laajempi kuin mitä se nykyään on. Ja sekin olisi hyvä että tarinoita voisi arvostella koulu-arvosnaoilla 4-10, eli 4 olisi huonoin ja 10 se paras arvosana.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Tämänhetkinen kirjasto on ihan simppeli. Ehkei kuitenkaan tulisi sitä, että AA:n tilaajat saisivat lukea sarjoja ilmaseksi netistä. Siinä menis keräilyn maku.

Vierailija

Omasta mielestäni kirjastosta voisi tehdä paljon selvemmän. Nykyisin vain näyttää joitakin julkaisuja ja tarinoiden arvioiminenkin on vaivalloista 1-5 arvosteluasteikon takia. Sen voisi muuttaa ihan yksinkertaiseen 4-10 kouluarvosteluasteikkoon, niinkuin tässä topicissa onkin jo sanottu. Muuten kirjasto on ihan kivahko paikka, mutten siellä ihan päivittäin vieraile.

Muita huonoja juttuja ovat mm. djlordin mainitsema asia, eli, että joistakin julkaisuista puuttuu/puuttui tarinoita. Esimerkiksi teemanumero 19: Kaksoiselämää näytti ensialkuun kirjastossa sisältävän vain kolme tarinaa, vaikka se sisältää 11 (?) tarinaa.

Hyvä asia kuitenkin se, että kirjastoon päivitetään aina uusimmat julkaisut, toisinkuin vanhoilla sivuilla.

Vierailija

Kirjasto kehitys ideoita ei tule tällä hetkellä mieleen, mutta kirjastossa olisi vielä muutenkin mielestäni parantamista. En tiedä onko muillakin samoja ongelmia, mutta joskus uusiin ilmestyneisiin julkaisuihin ei pysty kommetoimaan tai uusin ilmestynyt numero ei ole vielä ehditty päivittää.

Vierailija

Hmm, ihan kelpo topic, Donald-91! Pakko sen verran sanoa, että olisin liittänyt Galleria-hössötykset samaan. ;^)

Minusta Kirjasto on kokonaisuudessaan hieman epämääräinen. Sieltä ei koskaan löydä sitä mitä tarvitseen, se jumittaa, sitä päivitetään harvoin ja se on muutenkin huono. Jokainen tietää miten, jos käy sitä katsomassa.

Itse en ole kirjastossa vieraillut sen jälkeen, kun se aukesi. Ennen kuin se nyt kesän aikoihin aukesi, odotti sen aukeamista kaikki. Siitäkin oli kamala määrä topicceja. Monien kohdalla, kuten myös minun, oli valtava pettymys siitä, mitä kirjasto sitten oli, kun luukkunsa auki läymäytti.

Tuo että siellä voi arvostella lehtiä, ei oikein toimi. Minusta olisi parempi, jos sieltä pystyisi katsomaan muiden mielipiteitä. Tosin sehän onnistuu jo nyt, mutta hankalasti. Nimittäin tämän Aku Ankka-sivuston oman foorumin kautta. Täällähän on vaikka kuinkapaljon arvostelu-topicceja, mutta niitäkään ei löydä. Siis sitä hakukonetta kaivattaisiin!

Sami-96

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat