saari ajan rajalla

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

oletteko lukeneet kyseisen tarinan? jos olette, tiedättekö, kuka sen piirtäjä ja käsikirjoittaja ovat? itse bongasin kyseisen tarinan aku ankka lehdestä nro. 42 vuodelta 1991 ja epäilen sen piirtäjäksi don rosaa.

Kommentit (7)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

buke44 kirjoitti:Ensinnäkin vain keskiyöllä voi olla päivä eri melkein samassa paikassa. tehtävää. Vuorokausi voi vaihtua vain yöllä joten Rosa failas sen lentokonekohtauksenkin.

Itseasiassa tuo on aivan totta. Hyvä oivallus. Kun tarkemmin ajattelee, niin eihän täällä Suomessakaan ikinä vuorokausi päiväsaikaan vaihdu. Kummallista, että Rosa tekee tuollaisen mokan. Hänhän yrittää aika usein tehdä sarjoistaan hyvin todenmukaisia.

Toivottavasti tähän tulee antamaan mielipiteensä vähän vanhempaa porukkaa sillä tuo 97 ei osoita kovinkaan jättimäistä ikää. .

No ei ikä sitä katso, ettei järkevä olisi. Ja itse olet minua vuoden vanhempi, ei se nyt niin paljoa ole.

Vierailija

Kyllä se on Don Rosa. Itsellä tuo tarina on kirjassa Kadonneen kirjaston vatrijat ja muita Don Rosan parhaita. Rosa muuten failas tuon päivämääräilmiön...

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Jep. Olen lukenut, ja tuon sarjan on tosiaan tehnyt kokonaan Don Rosa.

Tuossa sarjassa on kiva kääntää ensimmäinen sivu luettavaksi. Siinä on hyvin erilainen maisema, kuin yleensä. On hieman ikävää, kun näkee ensimmäisellä sivulla heti kaupunkimaiseman, mutta tuossa näkeekin merta sen tilalla. Käsikirjoitus on muutenkin ihan hyvä. Kultaa syöksevä tulivuori, mikä nousee merestä, on ihan hyvä keksintö. Vielä sitäkin nerokkaampi keksintö on se, että toisella puolella saarta kello onkin päivän vähemmän. Nimi Saari ajan rajallahan viittaakin juuri siihen, on hyvin keksitty.

Kuten olen joskus ennenkin jo varmasti sanonut; Rosa piirtää taustat ja ihmishahmot hyvin, mutta kun ankkoja katsoo tarkemmin, niin minun mielestäni ne ovat kohtalaisen heikkolaatuisia. Yksityiskohdat tuovat sarjoihin erikoisuutta, mutta ne eivät ole pääasia. Rosa piirtää todella hyvin sivuasioita, kuten juuri merta, tulivuoria, taloja, lentokoneita... No, ovat ankatkin ihan peruskamaa, eikä niissä paljoa ole sanomista, mutta mutta mielestäni siis noin monet yksityiskohdat eivät sovi Ankkoihin, eikä taustoihinkaan niin. Taustat ovat aika hienoja, niistä ei niin paljoa, mutta ankat siis ovat liian tarkkoja, ja lähempää kastottuna mielestäni jopa rumia. No, jokaisella on oma mielipiteensä.

Vierailija

Akuhullu97 kiistän sinun viestisi. Olihan se tarina todella hieno ja muuta yksi Rosan parhaimmin piirretyistä siltä ajalta, mutta Rosa todellakin failasi sen päivämääräilmiön. Ensinnäkin vain keskiyöllä voi olla päivä eri melkein samassa paikassa. Ja toiseksi se aikaero on kaikkialla maksimissaan tunnin vierekkäisillä aikavyöhykkeillä. Tuossa tapauksessa kun Kulta Into Pii oli Roopea neljä tuntia edellä niin Roopella ei ollut mitään tehtävää. Vuorokausi voi vaihtua vain yöllä joten Rosa failas sen lentokonekohtauksenkin. Toivottavasti tähän tulee antamaan mielipiteensä vähän vanhempaa porukkaa sillä tuo 97 ei osoita kovinkaan jättimäistä ikää. Vaikka onhan se täällä keskivertoa suurempi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat